به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۱:۵۲
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۱۴ ساعت ۰۷:۴۶
کد مطلب : ۱۷۱۳۴۴

کنسرت خواننده زن معروف آمريكايي در مكه!

گروه هنري: کنسرت خوانندگان عربی-غربی که در یک سال گذشته در مناطقی مثل ریاض و جده عربستان برگزار شده، این بار با یک خواننده زن آمریکایی به منطقه مذهبی مکه هم رسید.
کنسرت خواننده زن معروف آمريكايي در مكه!
به گزارش فارس، عربستان سعودی در یکی دو سال اخیر در پی اجرای طرح «چشم‌انداز 2030» که از آن به طرح اصلاحات محمد بن سلمان یاد می‌شود، شاهد برگزاری انواع کنسرت‌های خوانندگان زن و مرد عربی و غربی بود. بعد از آنکه چندین کنسرت زنان عربی در ایام مذهبی عید فطر گذشته برگزار شد، اکنون پای این کنسرت‌ها این بار به منطقه مذهبی عربستان نیز باز شد.

پنجشنبه شب (یازدهم بهمن) «ماریا کری» خواننده زن آمریکایی اولین کنسرت خود در عربستان را در «منطقه مکه مکرمه» برگزار کرد. این کنسرت سی‌ویکم ژانویه (پنجشنبه شب) در شهرک اقتصادی «ملک عبدالله» در منطقه مکه (100 کیلومتری شهر مکه مکرمه) و در حاشیه مسابقات قهرمانی گلف برگزار شد. برخی منابع خبری از جمله «روسیا الیوم» نوشتند «ماریا کاری به عکس کنسرت‌های معمول خود، این بار در عربستان، لباس بلند پوشیده بود».

پیشتر و طی یک سال گذشته که خوانندگان زن عربی و غربی به عربستان سعودی آمده بودند، مراسم آنان تقریبا مخصوص زنان بود اما کنسرت ماریا کری در منطقه تفریحی شهرک صنعتی ملک عبدالله در منطقه مکه مکرمه برای زنان و مردان برگزار شد. تاکنون این نوع مراسم‌ها که در عربستان بی‌سابقه بوده و در ادامه اصلاحات اجتماعی بن سلمان برای زدودن مظاهر دینی-مذهبی از این کشور است، در مناطق ریاض (مرکز) یا جده (غرب) برگزار شده و در دو منطقه مدینه و مکه که عربستان آنان را پایتخت‌های مقدسه می‌داند، برگزار نشده بود.
...

تغییرات گام به گام
 عرفات الماجد عضو شورای دولت محلی قطیف، این مساله را به گونه‌ی دیگری می‌نگرد. او می‌گوید باید این واقعیت را به رسمیت شناخت که زنان عربستان اکنون حق دارند وارد مراکز تفریحی شوند. این امر باعث تغییرات زیادی شده است که تاثیر مثبت خود را بر روی وضعیت زنان هم می‌گذارد.
الماجد در گفت‌وگو با دویچه وله می‌افزاید: باید به حکومت پادشاهی عربستان فرصت داد. من اطمینان خاطر دارم که تغییرات در عربستان فراخواهد رسید و این امر حتی در رویارویی با قوانین مردانه متوقف نخواهد شد. او همزمان به مرزهای این تغییرات نیز اشاره می‌کند و می‌گوید: البته طبیعی است که این به معنی رفع کامل این قوانین نخواهد بود، زیرا میراث اسلامی التزام‌آور است، اگر چه قانون را می‌توان تنظیم کرد.