به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۱۴ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب : ۱۷۱۳۹۰

زمان اجرای «سفر قسطی» اعلام شد

گروه جامعه: معاون گردشگری با این توضیح که طرح «سفر ارزان» همان سفر اقساطی است که با هدف آسان‌سازی مسافرت در داخل کشور قرار است اجرا شود، گفت‌: این طرح پس از تعطیلات نوروز ۹۸، رسماً اجرا می‌شود.
زمان اجرای «سفر قسطی» اعلام شد
ولی تیموری درباره نحوه اجرای این طرح که مسؤلیت آن به آژانس‌های مسافرتی واگذار شده است، توضیح داد: در توافقی که با تشکل صنفی آژانس‌های مسافرتی صورت گرفته قرار است آن‌ها بسته‌های سفر را تهیه کنند، از طرف بانک نیز برای ارائه خدمات سفر به صورت اقساط، حمایت شوند. مردم برای سفر به مقصد دلخواه خود هزینه‌ای را به صورت پیش‌پرداخت بدهند و مابقی هزینه سفر را هم تقسیط کنند.این مقام مسؤول در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یادآور شد: این بسته‌های سفر که همچنان درحال طراحی است به مناطقی انجام می‌شود که چندان مقصد سفر نیست.علاوه‌بر این سعی شده با کیفیت‌ترین خدمات برای این بسته‌ها در نظر گرفته شود. این میان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم موظف بود با بانک‌ها رایزنی و توافق کند تا تسهیلاتی را در اختیار آژانس‌ها و دیگر تأسیسات گردشگری قرار دهند. دو بانک برای این طرح انتخاب شد. با صدا و سیما هم مذاکره شده است که به محض آغاز اجرای طرح، سفرهای آن را رایگان پخش کند.تیموری گفت: در طرح‌های قبلی این تسهیلات مستقیم در اختیار مردم قرار می‌گرفت که هم فرایند سختی داشت و هم اجرای آن را در ادامه با پیچیدگی‌هایی روبرو می‌کرد، اما اکنون آن رویکرد اصلاح شده است.

او درباره اینکه از توضیحات برمی‌آید این طرح مشابه سفرهای قسطی است که همین حالا برخی آژانس‌های مسافرتی اجرا می‌کنند و نمونه خاص و متفاوتی در قیاس با سایر طرح‌ها نیست و مشخص نیست اجرای تقسیط آن چقدر به کاهش هزینه منجر خواهد شد، گفت: به هر حال گروهی هستند که در هر صورتی برای سفر برنامه‌ریزی می‌کنند اما در انتخاب مقصد مشکل دارند و عادت کرده‌اند فقط یک مسیر را بروند که جمعیت آن‌ها هم کم نیست. از طرفی با توجه به شرایط ارز، امسال افراد زیادی از سفر خارجی به داخلی روی می‌آورند، در واقع ما این گروها را هدف قرار داده‌ایم، افرادی که سفر می‌روند ولی نمی‌دانند کجا باید بروند. بنابراین سفر را با در نظر گرفتن تسهیلاتی خاص برای این گروه‌ها آسان می‌کنیم.تیموری یادآور شد: شرایط اقتصادی کنونی طوری است که اگر همین سفرها، که بسته آن‌ها در حال آماده سازی است انفرادی انجام شود، هزینه سنگینی را تحمیل خواهد کرد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: سفر گردشگری