به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۷:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۱۴ ساعت ۱۸:۳۲
کد مطلب : ۱۷۱۴۵۱

تصویر ترامپ خندان در تبلیغ انتخاباتی نتانیاهو

گروه بین‌الملل: گروه بین‌الملل: لیکود، حزب متبوع نخست‌وزیر اسرائیل برای تبلیغات خود در انتخابات آتی پارلمانی از عکس ترامپ در کنار نتانیاهو استفاده کرده است.
تصویر ترامپ خندان در تبلیغ انتخاباتی نتانیاهو
به گزارش یورونیوز، روی بنرهای بزرگی که امروز یکشنبه ۱۴ بهمن برای تبلیغات حزب لیکود در یکی از ورودی‌های اصلی تل‌آویو، پایتخت اسرائیل و بعد از آن در نقاط دیگر نصب شد، تصویر بنیامین نتانیاهو، در حال فشردن دست دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دیده می‌شود. در این تصویر، هر دو رهبر به نظر شاد بوده و لبخند رضایت بر لب دارند. روی این تصویر تبلیغاتی به زبان عبری نوشته شده است: «نتانیاهو، اتحادی دیگر.» ترامپ به دلیل سیاست‌های دشمنانه و سرسختانه‌اش علیه ایران و فلسطینی‌ها و نیز شناسایی بیت‌المقدس به پایتختی اسرائیل، نزد مردم این کشور محبوبیت ویژه‌ای دارد. بنابراین به نظر می‌رسد نتانیاهو با نشان دادن صمیمیت خود با رئیس جمهوری آمریکا در پی جلب توجه شهروندان به خود و حزب متبوعش از جناح محافظه‌کار، یعنی لیکود باشد.

با آن که بنیامین نتانیاهو درگیر سه پرونده شکایت به اتهام فساد اداری و مالی است، اما پیشتاز نظرسنجی‌ها برای انتخابات سراسری بعدی است. با این حال برخی نظرسنجی‌ها حاکی از پیشرفت رقیب اصلی او یعنی بنی گنتس، فرمانده کل پیشین ستاد فرماندهی و عملیاتی ارتش اسرائیل است. سه ماه پیش، در پی استعفای وزیر دفاع و ایجاد بن‌بست سیاسی در اسرائیل و تصمیم متحدان نخست‌وزیر از حزب لیکود به خروج از دولت، رهبران ائتلاف حاکم تصمیم به انحلال کنست، پارلمان این کشور و برگزاری انتخابات زودهنگام گرفتند. این انتخابات قرار است روز سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۹۸ برگزار شود.