به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۱۵ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب : ۱۷۱۴۹۰
پزشکیان:

باید سفره مردم و مسئولان یکی باشد

گروه سیاسی: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم پای عدالت و انصاف ایستادند و همه مشکلات را تحمل می‌کنند گفت: آنها با زیاده‌خواهانی که سفره‌ای برای خود پهن کرده‌اند مشکل دارند.
باید سفره مردم و مسئولان یکی باشد
 مسعود پزشکیان عصر امروز در همایش 40 سالگی انقلاب، آموزش و پرورش و سرمایه اجتماعی در سالن اجتماعات بانک ملی استان همدان با بیان این که در دوران قبل و پس از انقلاب اقشار مختلف مردم گوش به فرمان امام(ره) بودند اظهار داشت: دلیل این گوش به فرمان بود صداقت بنیانگذار انقلاب بود و مردم ایمان را در وجود ایشان احساس می‌کردند.وی افزود: ما با پیروزی انقلاب قدرت بزرگی را به رهبری امام(ره) از منطقه بیرون کردیم و وقتی آمریکا دید که چنین تفکر مستقلی در حال شکل‌گیری است به نحو مختلف به دنبال ضربه زدن و جلوگیری از شکل‌گیری آن بودند.مهمترین سخنان مسعود پزشکیان بدین شرح است:

*درگیری‌های قومیتی اول پیروزی انقلاب، اقدامات منافقین، کودتا، حمله صدام به ایران و حالا جنگ اقتصادی اقدامات آمریکا و دشمنان علیه تفکر انقلاب اسلامی بود که انسان‌های بطن‌داری را از ما گرفت؛ انسان‌هایی که به امام، انقلاب و ارزش‌ها باور داشتند و جانشان را در این راه فدا کردند و شهید شدند.

*بسیاری رفتند که ایران مستقل باشد و جلوی احدی سرخم نکنند و آنهایی که ماندند باید کاری کنند عدالت و حق معامله نشود.

* تمام دعوا سر عدالت است. به عنوان مثال در نظام پرداختی‌ها عدالت وجود ندارد و بدترین مکانیسم پرداختی را داریم. یک دکتر داخلی قلب در بیمارستاهای دولتی حداقل 60 میلیون تومان درآمد دارد و در بیمارستان‌های خصوصی چند صد میلیون تومان اما حقوق یک معلم که سازنده است چند میلیون بیشتر نیست.

* به نظرم در شرایط کنونی خدا دارد ما را امتحان می‌کند که چقدر در گفتار و رفتار صادق بودیم و حالا که به قدرت رسیدیم نباید پول بیشتری بگیریم و دیگری کمتر بگیرد.

*در زمانی که وزیر بهداشت شدم بدترین نوع گرفتن سرانه بیمه در کشور حاکم بود، از همه اقشار از غنی گرفته تا فقیر 2 هزار و 500 تومان سرانه بیمه می‌گرفتیم در حالی که در همه جای دنیا نسبت به حقوق درآمد سرانه بیمه و مالیات دریافت می‌شود. کسی که حقوق بیشتری می‌گیرد بیشتر پرداخت می‌کند و کسی که درآمد کمتری دارد کمتر.

* اگر می‌خواهیم انقلاب اسلامی پایدار بماند و در مقابل دشمنان و زیاده خواهان سرخم نکنیم باید با مردم صادق باشیم و برای اجرای عدالت تلاش کنیم. مردم پای عدالت و انصاف ایستادند و همه مشکلات را تحمل می‌کنند. آنها با زیاده‌خواهانی که سفره‌ای برای خود پهن کرده‌اند مشکل دارند.

*باید به کسی رسیدگی کنیم که نیاز بیشتری دارد. حاکمیت و نظام باید به کسی برسد که از پس هزینه‌های روزمره‌اش برنمی‌آید و صدایش به جایی نمی‌رسد. مثلا به جای آن که گوشت را در تهران بخش کنیم برویم در مناطق محروم پخش کنیم. بودجه‌ها باید در مناطق محروم هزینه شود.

*اگر مردم بدانند مسئولان به فکر آنها هستند پای نظام می‌مانند و تاکنون هم مانده‌اند، دهه فجر یادآور این است که کجا بودیم و کجا هستیم. نگاهی بیاندازیم به پشت سر و ببینیم راه کجا بود و از آن منحرف نشویم و اگر شدیم راه درست را جایگزین کنیم.

*دولت، مجلس، قوه قضائیه و مردم همه باید سر یک سفره بنشینند. نه این که هر کسی برای خود یک سفره جدا پهن کند و به فکر مجموعه خود باشد.

*دشمنان انقلاب همه راه‌ها را بسته‌اند و در محاصره هستیم، در شعب ابیطالب هم همه مسلمانان گرسنه و در محاصره بودند اما سفره و قوت رسول خدا(ص)، حمزه عموی پیامبر و بلال با همه مردم یکی بود.

*امروز هم در شعب ابیطالب هستیم و باید قوت و سفره مردم و مسئولان یکی باشد. اگر همه در مشکل و سختی باشند و تحریم‌ها را یکسان احساس کنند در کنار هم مقابل دشمن می‌ایستیم.

* نامه حضرت علی( ع) به مالک اشتر منشور حکومت اسلامی است،علی(ع) به مالک دستور می‌دهد با مردم انصاف داشته باش همان طور که با خودت و قومت رفتار می‌کنی با مردم رفتار کن که اگر نکردی به خودت و به مردم ظلم کردی و هیچ چیز جز ظلم پایه‌های حکومت را لرزان نمی‌کند.

*زمانی که وزیر بودم برخی در دولت می‌گفتند آموزش و پرورش و بهداشت هزینه است و بر روی تولید سرمایه‌گذاری کنید در حالی که چیری که انسان را می‌سازد آموزش است نه آهن پاره.

* اگر در انرژی هسته‌ای به این درجه رسیدیم به دلیل وجود دانشمندانی بود که آموزش دیدند و پرورش یافتند. انسان‌ها را باید ساخت و انسان را آموزش و پرورش می‌سازد.

* بپذیریم که در بخش آموزش و پرورش می‌توانیم بهتر عمل کنیم. جامعه و مملکت را معلمان می‌سازند و ما وظیفه داریم در مجلس به مشکلات آنها توجه کنیم.
مرجع : تسنیم
برچسب ها: پزشکیان