به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۱۶ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۱۷۱۵۸۷

پاپ و شیخ‌الازهر: دین از هر خشونتی منزه است

گروه بين‌الملل: «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک های جهان و «احمد الطیب» شیخ الازهر روز دوشنبه در ابوظبی امارات با امضای سند برادری اظهار کردند که دامن دین از هرگونه خشونت و افراطی گری پاک و منزه است.
پاپ و شیخ‌الازهر: دین از هر خشونتی منزه است
به گزارش اسکای نیوز عربی، شیخ الازهر خاطرنشان کرد: سند برادری ندایی به وجدان زنده انسانی است تا خشونت و تندروی های کورکورانه کنار گذاشته شوند. وی با دعوت از مسلمانان ساکن خاورمیانه در دفاع از برادران مسیحی گفت: مسلمانان باید به قوانین کشورهای غربی که در آن زندگی می کنند، احترام بگذارند.
شیخ الازهر تصریح کرد: فقدان وجدان انسانی یکی از مهم ترین بحران جهان است. دین از تمامی گروه‌های تروریستی مبرا است و ما با جناب پاپ برای حمایت از جوامع تلاش خواهیم کرد. رهبر کاتولیک های جهان نیز در این دیدار از شورای حکمای مسلمان برای دیداری که در مسجد «شیخ زاید» ابوظبی برگزار شد، قدردانی کرد. وی با بیان این که « به این جا آمده ایم، برای تمایل به صلح و توسعه آن و این که ابزاری برای برقراری آرامش و ثبات باشیم»، تصریح کرد: هیچ کس نمی تواند خشونت به اسم دین را توجیه کند.

رهبرکاتولیک های جهان با بیان این که باید دیگران و آزادی آنان را به رسمیت بشناسیم،افزود: سرمایه گذاری در فرهنگ موجب کم رنگ شدن کینه و کدورت و رشد و شکوفایی می شود. وی افزود: مسابقه تسلیحاتی، افزایش مناطق زیر سلطه و سیاست های خصمانه هرگز منجر به ثبات در جهان نخواهد شد. پاپ فرانسیس با اشاره به این که «یا باید ادیان را در کنار هم بپذیریم یا این که آینده ای برای بشریت در آینده وجود نخواهد داشت»، ادامه داد: جنگ فقط ، ناامیدی برجای خواهد گذاشت،تسلیحات تنها مرگ می زاید و اساس عدالت، صلح است و نمی توان این ها را از هم جدا کرد.

رهبر کاتولیک های جهان در پایان خطاب به تمامی حاضران گفت: ما باید همگی بعنوان برادران انسانی علیه منطق زورگویی مسلحانه و در برابر تسلیحات و علیه فقر باهم متعهد شویم. پاپ فرانسیس امروز دوشنبه برای نخستین بار در سفر به کشورهای اسلامی، وارد ابوظبی امارات متحده عربی شد. وی روز سه شنبه نیز با جامعه کاتولیک محلی متشکل از مهاجران از فیلیپین تا هند دیدار می کند و سپس در مراسم بزرگ مذهبی که در ورزشگاه اسپورت سیتی زاید برگزار خواهد شد، شرکت خواهد کرد.