به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۱۸ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب : ۱۷۱۷۶۳

آمریکا: پرتاب ماهواره ایرانی دوباره ناکام ماند

گروه فناوري: یک وب سایت آمریکایی به نقل از کارشناسان مرکز " پلنت" در شهر سانفراسیسکو آمریکا از احتمال شکست پرتاب ماهواره "دوستی" ایرانی به فضا خبر داده است.
تصویر ماهواره‌ای منتشر شده ادعایی از سوی آمریکایی‌ها از سکوی پرتاب مرکز فضایی امام خمینی(ره) سمنان.
تصویر ماهواره‌ای منتشر شده ادعایی از سوی آمریکایی‌ها از سکوی پرتاب مرکز فضایی امام خمینی(ره) سمنان.
بر اساس ادعای وب سایت "رادیو ملی آمریکا" (NPR)، تصاویر ماهواره‌ای از مرکز فضایی امام خمینی(ره) در استان سمنان ایران نشان می‌دهد راکت ماهواره‌بر "دوستی" به فضا پرتاب شده است. بر اساس این ادعا آثار سوختگی و حریق بر جای مانده از سکوی پرتاب راکت ماهواره بر نشان می‌دهد این راکت با موفقیت به فضا پرتاب شده اما عدم اطلاع‌رسانی مقامات ایرانی درباره موفقیت پرتاب ماهواره جدید و قرار گرفتن آن در فضا، احتمال شکست دوباره ایران در پرتاب ماهواره به فضا را نشان می‌دهد.
" دیوید اشمیرلر"، محقق "موسسه مطالعات بین‌المللی میدلبری" به رادیو ملی آمریکا گفته: "آنچه در این تصاویر قابل مشاهده است چند اثر سوختگی است که می‌تواند آثاری از شلیک موشک باشد. این محقق با توجه به عدم اطلاع‌رسانی مقامات ایرانی از پرتاب ماهواره چنین نتیجه گرفته که: "احتمالا این موشک با موفقیت از سکوی پرتاب شلیک شده اما در مراحل بعدی مشکلی برای آن پیش آمده و نتوانسته در مدار زمین قرار بگیرد."
گفتنی است کمتر از یک ماه پیش نیز از همین مرکز فضایی ایران، پرتاب ماهواره "پیام" با ناکامی مواجه بود و مقامات ایران ساعاتی پس از پرتاب آن، از ناموفق بودن و قرار نگرفتن این ماهواره در مدار خبر دادند. هنوز واکنشی رسمی درباره صحت خبر پرتاب ماهواره "دوستی" از مرکز فضایی امام خمینی (ره) سمنان، از سوی مقامات ذی‌صلاح انجام نشده است.
 
برچسب ها: ماهواره ایرانی