به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب : ۱۷۱۷۷
حرکات افراطی انسان را یاد خوارج می‌اندازد

برخی تریبون‌داران به افراط دامن می‌زنند

گروه سياسي: یک عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: کسی که در برابر یک مرجع یا رئیس‌جمهور حرکات زشتی انجام می‌دهد، با گروه‌های افراطی در اسرائیل یا با گروهی که در عراق و افغانستان و پاکستان عملیات انتحاری می‌کند، فرقی ندارد، چراکه منشاء و منطقشان یکی است.
برخی تریبون‌داران به افراط دامن می‌زنند
حجت‌الاسلام فاضل میبدی، اظهار کرد: متأسفانه در مملکت ما یک جریان افراطی تندرو رشد کرده و هیچ برخورد قاطعی با چنین جریانی صورت نگرفته است. وی افزود: وقوع اتفاقاتی چون حمله به بیوت برخی مراجع، حمله به رئیس مجلس در قم و نیز اتفاقاتی که دیروز در برابر رئیس‌جمهور محترم انجام شد همگی نشان‌دهنده وجود رشد جریانی افراطی در کشور است و اگر واقعاً از همان زمان شکل‌گیری این جریان با آن برخورد می‌شد، این اتفاقات تکرار نمی‌شد. من نمی‌دانم چه گروهی پشت این قضیه است و چه کسانی این جریان را تقویت می‌کنند. این فعال سیاسی در ادامه، نبود احزاب و مطبوعات مستقل در کشور را از جمله دلایل شکل‌ گرفتن جریان‌های افراطی عنوان کرد و گفت: متأسفانه برخی از کسانی که تریبون‌های رسمی، چه مذهبی و چه رسانه‌ای، در این کشور دارند نیز به این جریانات دامن می‌زنند. فاضل میبدی همچنین اظهار کرد: در قبال رئیس‌جمهوری که در مجمع جهانی از عزت و اقتدار ملی ما دفاع کرده و در عرصه سیاست با منطق ظاهر شده است، به جای اینکه به استقبالش بروند، این‌گونه برخورد می‌شود. این در حالی است که اگر نقدی نسبت به رئیس‌جمهور داشته باشیم باید مباحث مورد نظرمان را در روزنامه‌ها و جایگاه‌های اینچنینی مورد توجه قرار دهیم. وی با تاکید بر اینکه "این نوع حرکت‌ها نه مذهبی است و نه ملی"، گفت: سوال من این است که چرا نهادهای امنیتی ریشه‌ این جریان را پیدا و آن را خشک نمی‌کنند؟ وجود چنین جریانی موجب می‌شود که آبروی اسلام، جمهوری اسلامی، تشیع و روحانیت برود، ضمن اینکه دنیای امروز دنیای قلم، منطق، رسانه و استدلال است و جای چنین حرکاتی نیست.

این فعال سیاسی در ادامه گفت: اگر جلوی برخی اقداماتی که هم‌اکنون در ایران اتفاق می‌افتد گرفته نشود، روزی این گروه‌های افراطی تبدیل به سلفی‌ها و القاعده و طالبان می‌شوند که جز اسلحه و انزجار و آدمکشی هیچ منطق دیگری نمی‌فهمند. کشوری که ده‌ها متفکر و قلم به دست دارد، اگر نتواند منطقش را نشان دهد چه اتفاقی برایش خواهد افتاد؟ چطور می‌شود که گروهی جرأت می‌کنند به مقام رسمی کشور این‌گونه اهانت روا بدارند. وی اضافه کرد: در این راستا، متأسفانه برخی رسانه‌ها و مطبوعات و قلم‌به‌دست‌ها به چنین مباحثی دامن می‌زنند در حالی که رسانه‌ها باید در مقابل چنین حرکاتی بایستند و به روشنگری بپردازند.
فاضل میبدی در ادامه با تاکید بر اینکه "این حرکات افراطی هیچ‌گونه صبغه مذهبی ندارند"، تصریح کرد: افراطیون داخلی که اگر هم مذهبی باشند بر آن‌ها جهالت مذهبی حاکم است، افراطیون در اسرائیل، افراطیون در آمریکا و افراطیون در منطقه که به شکل تروریسم فعالیت می‌کنند، همه‌شان از یک آبشخور تغذیه می‌شوند. وی با اشاره به اتفاقات اخیر که در جریان بازگشت رییس‌جمهور از سفر نیویورک و حضور در سازمان ملل، در فرودگاه مهرآباد تهران رخ داد، افزود: در این راستا کسی که در ایران در برابر خانه یک مرجع یا در برابر رئیس‌جمهور آن حرکات زشت را انجام می‌دهد با گروه افراطی که در اسرائیل در برابر فلسطینی‌ها آن اقدامات را انجام می‌دهد و یا با گروهی که در عراق و افغانستان و پاکستان عملیات‌های انتحاری می‌کند، هیچ فرقی با هم ندارند، چراکه منشاء و منطقشان یکجاست.

این عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با مورد توجه قرار دادن نقش روسای قوا اظهار کرد: روسای قوا وظایف سنگینی دارند و باید در برابر چنین حرکاتی بایستند؛ اگرچه به هر حال این مملکت دستگاه امنیتی و اطلاعاتی قوی دارد و هر جریان ضد ملی در کشور کشف می‌شود. دستگاه‌های اطلاعاتی ما می‌توانند این جریانات را کشف کنند و به خنثی‌سازی آن‌ها بپردازند. وی افزود: اگر کسی در کنار مقاله‌اش خدایی نکرده چیزی بگوید که به نظر برخی افراد مخالف اسلام باشد، داد برخی به هوا می‌رود، حال این که وقتی جریانی خود را جلوی ماشین مقام رسمی کشور می‌اندازد جلویش گرفته نمی‌شود و فریاد وا اسلامای این افراد بلند نیست، تعجب می‌کنم. فاضل میبدی در پایان گفت: با وجود چنین حرکات زشت و افراطی، انسان یاد جریان خوارج می‌افتد که در برابر علی‌بن ابیطالب (ع) آن حرکات زشت را انجام داد. قضیه، ریشه‌دار است و باید جلوی آن گرفته شود و اگر این اتفاق نیفتد و با آن برخورد نشود، دچار همان مشکلاتی می‌شویم که در افغانستان و عراق یا خود اسرائیل وجود دارد.

ناصر ( موج نو )
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۰:۰۴
حاج آقا گل گفتی (138434)
حسين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۲:۲۴
نكته جالب توجه اين است كه اين جماعت........ مي خواستند جلوي ماشين رئيس جمهور نماز جماعت بخوانند !!!!!!!!!!!!!!!!!! و حالا مي گويند آقاي روحاني نماز ما را بهم زد؟ يكي نيست از اين برادراي دستمال به دست بپرسه برادرا جا قحط بود؟ يا اينكه مي خواستيد براي اين اوباش گري تون هم از اسلام مايه مي گذاشتين تاهمه فكر كنن شما آدماي مومن و خوبي هستين؟ قسم حضرت عباستونا قبول كنيم يا دم خروسا؟ (كفش پروني)با توجه به اينكه اين افراد كاملا معلوم الحال هستند و دستشون براي مردم ايران رو شده و اين را مردم در انتخابات يازدهم ثابت كردند ديگه حناشون براي مردم رنگ نداره و هيچ پايگاه مردمي ندارند . اينا خودشونا كشتن توي تهران با چند ميليون جمعيت همين 100 نفر رو گير اوردن (138545)
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۲:۴۳
اینا که با رئیس جمهور جلوی چشم میلیون ها نفر این کار رو انجام دادن.ببین با من بی دفاع که هیچ پشتیبانی ندارم چه جور رفتار خواهند کرد. (138566)