به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۰۹:۱۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۲۱ ساعت ۱۹:۰۵
کد مطلب : ۱۷۱۹۳۷
توفان یک نیمه ای برای پایان رکورد شکست ناپذیری

سیدجلال: پرسپولیس تیم مردمی است و باید نابود شود

سیدجلال: پرسپولیس تیم مردمی است و باید نابود شود
کاپیتان پرسپولیس در پایان دیدار مقابل فولاد خوزستان در شرایطی که از اتفاقات شکل گرفته به شدت عصبانی بود در جملاتی کنایه‌آمیز به این موضوع واکنش نشان داد.
سیدجلال حسینی که در دیدار مقابل فولاد بار دیگر عملکرد فنی مناسبی از خود به جا گذاشت و در یک صحنه نیز با تکل دیدنی خود مانع از باز شدن دروازه این تیم شده بود، در پایان بازی به شدت از اتفاقات شکل گرفته در استادیوم غدیر عصبانی بود و صحبت‌های خود را با خبرنگار ورزش سه به این شکل مطرح کرد: درباره بازی چه باید بگویم. همه بازی را دیدند. هر دو تیم تلاش کردند و به فولادی‌ها بابت این برد تبریک می‌گویم.
وی ادامه داد: ما اصلا نباید حرف بزنیم. من در پایان بازی مقابل پدیده مشهد هم گفتم که ما به عنوان بازیکن دیگر تا کی و کجا باید حرف بزنیم و به دنبال حفظ شان  باشگاه باشیم. انتظار هواداران پرسپولیس این است که کادرفنی و بازیکنان برای مسائل فنی بجنگند و دیگر اعضای باشگاه نیز در بخش‌های مرتبط به خود تلاش کنند.
سیدجلال که دوست نداشت درباره اتفاقات حاشیه‌ای بازی و برهم خوردن تمرکز بازیکنان تیمش صحبت کند در ادامه درباره صحنه مربوط به اعلام پنالتی علیه این تیم گفت: ما دوست داریم آقای مرادی کارشناس داوری باشد!
به نظر می‌رسد این جمله کوتاه کاپیتان پرسپولیس در واکنش به کارشناسی این داور سابق در برنامه هفته گذشته باشد که اعتراض پرسپولیسی‌ها را نسبت به کارشناسی خود در پی داشت.
سیدجلال حسینی که از برگزاری بازی به این شکل به شدت عصبانی بود گفت: برای هر مساله‌ای کمیته انضباطی ورود می‌کند و اکنون ما یک انتظار به جا از آنها داریم و آن هم این است که آنها آقای فتاحی را به این کمیته فرا بخوانند و با ایشان در خصوص اتفاقات این بازی برخورد لازم صورت گیرد و آقای فتاحی باید در این زمینه حتما پاسخگو باشد. در شرایطی که طی ماه‌های اخیر مسائل مربوط به لطف داوری و مدیران و مسوولان به پرسپولیس داغ شده، کاپیتان پرسپولیس جملات کوتاه و کنایه آمیز پایانی خود را در این زمینه نیز اینگونه اعلام کرد: پرسپولیس تیم مردمی است و اکنون دستور دادند و گفته‌اند که پرسپولیس باید نابود شود.

شاگردان افشین قطبی با سود بردن از دو گلی که در نیمه اول به ثمر رسانده بودند، موفق شدند پرسپولیس را با شکست از اهواز بدرقه کنند. برانکو که امیدوار بود در ادامه روند موفقیت تیمش در اهواز به نتیجه لازم برابر حریف دست یابد و رکورد قطبی با 17 بازی بدون شکست را شریک شود، برابر این تیم و با هدایت قطبی تن به شکست داد تا جایگاهش در صدر جدول را از دست رفته ببیند.
داور: رضا کرمانشاهی
کمک داوران: محمدرضا منصوری و حمید سبحانی
داوران پشت دروازه: محمدحسین ترابیان رضا تارخ
 
ترکیب فولاد خوزستان:
ناصر سالاری
  • فرزاد جعفری
    ایوب والی
    میثم دورقی
    حسن بیت سعید
    مهدی زبیدی (62 - رافائل مسی)
    عارف آقاسی
    لوسیانو پریرا
    سیامک کوروشی
    عارف غلامی (دقیقه 89، بابک مرادی)
    رضا میرزایی
سرمربی: افشین قطبی
 
ترکیب پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند
  • سید جلال حسینی
    محمد نادری
    شایان مصلح
    مهدی شیری
    کمال کامیابی‌نیا
    احمد نورالهی
    مهدی ترابی (دقیقه 72، امید عالیشاه)
    سیامک نعمتی (دقیقه 57، ماریو بودیمیر)
    سروش رفیعی (دقیقه 66، بشار رسن)
    علی علیپور

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ
 
 
اخطار
 
میثم دورقی (14) ، فرزاد جعفری (37) لوسیانو پریرا (دقیقه 78) از فولاد خوزستان
احمد نوراللهی (دقیقه 71) از پرسپولیس
 
 
شرح گل
 
فولاد خوزستان 1 پرسپولیس 0: (دقیقه 25، مهدی زبیدی): ارسال یک ضربه کرنر با اشتباه بیرانوند توپ را نصیب زبیدی کرد و در شرایطی که در مرحله اول ضربه بازیکن فولاد توسط نادری از روی خط دفع شده بود، بار دیگر او دروازه خالی از دروازه بان را گشود.
 
فولاد خوزستان 2 پرسپولیس 0: (دقیقه 45، پریرا): یک خطای پنالتی مشکوک برای فولاد و ضربه پریرا با گل دوم این تیم همراه شد تا شاگردان برانکو با شکست دو گله راهی رختکن شوند.
 
فولاد خوزستان 2 پرسپولیس 1: (دقیقه 85، کمال کامیابی نیا): ارسال از سمت راست کمال کامیابی نیا را برابر دروازه و سالاری قرار داد که با ضربه سر خود موفق شد دروازه فولاد را باز کند.
 
 شرح نیمه اول:
در شرایطی که بازی با تاخیری 15 دقیقه‌ای برگزار شد، فولادی ها در دقایق ابتدایی برتری خود را نسبت به پرسپولیس نشان دادند و در چند مرحله روی دروازه بیرانوند خطرناک ظاهر شدند. پرسپولیس اما در این بازی با سود بردن از نفرات تکنیکی خود در خط میانی به دنبال این بود تا روی دروازه سالاری خطرساز ظاهر شود و در چند صحنه نیز ترابی که اولین بازی خود را در این تیم پشت سر می‌گذاشت موقعیت مناسبی شکل داد. بعد از مردود شدن گل آفساید فولاد خوزستان، این تیم بار دیگر به حملات خود روی دروازه پرسپولیس اضافه کرد و روی یک ضربه کرنر و با اشتباه عجیب بیرانوند صاحب موقعیت گل شدند و از حریف پیش افتادند. در حالی که به نظر می‌رسید بازی با همین نتیجه در نیمه اول خاتمه یابد، یک توپ پشت مدافعان پرسپولیس و سرنگون شدن میرزایی باعث شد تا داور یک ضربه پنالتی برای فولاد اعلام کند و پریرا  نتیجه را دو بر صفر کند.
 
 شرح نیمه دوم
پرسپولیس در نیمه دوم نمایش بهتری از خود به جا گذاشت و بارها روی دروازه فولاد خطرساز شد اما در نهایت تنها یک بار توسط کمال کامیابی نیا موفق به گشودن دروازه سالاری شد و در نهایت بازی را با شکست پایان داد.
برانکو در نیمه دوم مهدی ترابی و سروش رفیعی را از زمین خارج کرد و با سود بردن از بودیمیر، عالیشاه و بشار رسن به دنبال دستیابی به گل بود که تدابیرش نتیجه بخش نبود. بودیمیر اما از زمان حضور در زمین بارها برای هم تیمی‌هایش موقعیت سازی کرد و بشار رسن نیز به دنبال این بود تا شرایط را در خط میانی به سود تیمش در بیاورد و عالیشاه نیز یک فرصت مناسب گلزنی را از دست داد. شاگردان برانکو با این باخت به روند شکست ناپذیری تیم خود در 16 بازی اخیر پایان دادند و این در حالی بود آنها با هدایت برانکو نیز طی این سال‌ها مقابل حریف جنوبی شکست نخورده بودند اما افشین قطبی تمام معادلات را برهم زد.