کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پیشنهاد اشرف غنی به طالبان: در کابل دفتر بزنید

22 بهمن 1397 ساعت 0:43

گروه بین‌الملل: گروه تروریستی طالبان پیشنهاد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان برای تاسیس دفتر در کابل را رد کرد.


غنی روز یکشنبه در حالی که مشغول بازدید از ایالت ننگرهار افغانستان بود گفت: «اگر طالبان دفتری بخواهند همین فردا به آنها دفتری در کابل، ننگرها یا قندهار داده خواهد شد. چرا که ما بنا داریم صلحی پایدار و شرافتمندانه را در کشور برقرار کنیم.» ننگرها سرچشمه اغلب خشونت‌ها است و در مرز افغانستان با پاکستان قرار دارد.


ولایت ننگرها سال ها است پناهنگاه نیروهای طالبان به شمار می‌آید. پس از سقوط طالبان در افغانستان آنها کماکان در گوشه‌وکنار این کشور قدرت دارند یا بر سر به قدرت رسیدن با دولت مرکزی در ستیزند. این وضعیت نزدیک به دو دهه کشور افغانستان را در جنگ و ناامنی فرو برده است. نیروهای طالبان هفته گذشته در جریان مذاکرات مسکو بر اهمیت داشتن یک دفتر مرکزی تاکید کرده بودند. آنها همچنین خواستار لغو تحریم‌های اروپایی و ممنوعیت سفر اعضای طالبان، آزادی زندانیان این گروه و پایان دادن به «جنگ تبلیغاتی» شده‌اند.

سهیل شاهین، سخنگوی طالبان پیش از این به رویترز گفته بود: «تاکید و تمرکز آنها بر شناخته‌شدن موقعیت کنونی‌شان در ابعاد بین‌المللی در دوحه قطر است.» روز شنبه نیز او اعلام کرد که پیشنهاد اخیر اشرف غنی در واقع به تلاش‌های صلح‌طلبانه آسیب خواهد زد. او همچنین گفت: «خواسته ما برای داشتن دفتر سیاسی رسمی واضح است. تقاضای ما این است که دفترمان در دوحه از سوی جوامع بین‌المللی و سازمان ملل به رسمیت شناخته شود. اما غنی با پیشنهاد اخیرش تلاش دارد تا بحث را منحرف کند.»


کد مطلب: 171942

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/171942/پیشنهاد-اشرف-غنی-طالبان-کابل-دفتر-بزنید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir