به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۲۲ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب : ۱۷۱۹۵۴

الجبیر: نمی‌دانیم جسد خاشقجی کجاست

گروه بین الملل: وزیر مشاور در امور خارجه عربستان در سخنانی نتایج تحقیقات کارگروه بین‌المللی درباره روزنامه نگار منتقد سعودی را رد کرد.
الجبیر: نمی‌دانیم جسد خاشقجی کجاست
عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجه عربستان در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی "CBS" عنوان داشت: قتل جمال خاشقجی، (روزنامه‌نگار منتقد سعودی) یک تراژدی بزرگ و یک اشتباه بود. این کار توسط مقامات دولت عربستان انجام شد که خارج از حوزه اختیاراتشان عمل کردند و سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان دستور انجام تحقیقاتی را در این باره داد که به بازداشت تعدادی از افراد منتهی شد.وی افزود: ولیعهد (محمد بن سلمان) هیچ نقشی در این موضوع نداشته است. هیچ دستوری از سوی وی برای قتل خاشقجی صادر نشده است و تمام کشور به دلیل این اتفاق در شوک قرار دارد و تحقیقات در این باره همچنان در جریان است.الجبیر تصریح کرد: مقامات سعودی احتمالات زیادی را درباره محل و جسد خاشقجی بررسی می‌کنند و حقیقت در نهایت فاش خواهد شد.

این مقام عربستانی در پاسخ به سوالی درباره محل جسد روزنامه‌نگار منتقد سعودی نیز گفت: نمی‌دانیم. دادستان کل برای مشخص کردن این موضوع تلاش می‌کند و ما نیز بارها از ترکیه خواستار ارائه ادله خود شده‌ایم و همچنان منتظر دستیابی به این ادله هستیم.وی در واکنش به اظهارات اخیر اگنس کالامارد، رئیس کارگروه تحقیق سازمان ملل درباره قتل خاشقجی و مخبر ویژه این سازمان در امور اعدام‌های خودسرانه، بدون محاکمه و بدون قضاوت نیز اظهار کرد که کالامارد به صورت مستقل کار کرده و بیانگر سازمان ملل نیست.عادل الجبیر در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا کشورش به کالامارد اجازه سفر به ریاض برای انجام تحقیقات خود را می‌دهد یا خیر نیز تاکید کرد: عربستان خودش ابزار کافی برای انجام تحقیق در اختیار دارد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: جسد خاشقجی