کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گوایدو: جلوگیری از ورود کمکهای بشردوستانه به ونزوئلا جنایت علیه بشریت است

22 بهمن 1397 ساعت 14:09

گروه بین‌الملل: خوان گوایدو، رهبر مخالفان دولت ونزوئلا به ارتش هشدار داد که جلوگیری از ورود کمک های بشردوستانه به این کشور «جنایت علیه بشریت» محسوب می شود.


رهبر مخالفان دولت ونزوئلا که خود را رئیس جمهوری موقت کشورش اعلام کرده است همچنین جلوگیری از ورود دارو و مواد غذایی به ونزوئلا را اقدامی در حد «نسل کشی» قلمداد کرد. سربازان ارتش ونزوئلا طی سه روز گذشته از ورود کمک های انساندوستانه ارسال شده از سوی آمریکا جلوگیری کرده اند. کمک های بشردوستانه ایالات متحده سه روز است که در شهر کوکوتا در کلمبیا در مرز با ونزوئلا نگهداری می شود.


این در حالی است که دهها پزشک ونزوئلایی ضمن تظاهرات در مرز با کلمبیا خواستار صدور اجازه ورود کمکهای انساندوستانه به کشورشان شدند. آمریکا و شماری از کشورهای جهان خوان گوایدو، رئیس ۳۵ ساله پارلمان ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهوری موقت این کشور به رسمیت شناخته اند. خوان گوایدو خواستار برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز در روز سه شنبه شده است. وی هدف از این تظاهرات را گرامیداشت یاد قربانیان اعتراضات اخیر و درخواست صدور مجوز برای ورود کمک های بشردوستانه به کشورش اعلام کرده است.

نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا بحران انسانی در کشورش را «ساختگی» می داند. به گفته وی آمریکا با توسل به این بحران به دنبال «مداخله» در امور ونزوئلا است. سازمان ملل متحد تخمین می زند که از روز ۲۱ ژانویه (اول بهمن) تاکنون ۴۰ معترض در ونزوئلا کشته شده اند.


کد مطلب: 171983

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/171983/گوایدو-جلوگیری-ورود-کمکهای-بشردوستانه-ونزوئلا-جنایت-علیه-بشریت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir