به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۵:۳۴
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۲۴ ساعت ۰۲:۲۹
کد مطلب : ۱۷۲۰۹۸

نامه زیباکلام برای اثبات وجود متهمان سیاسی

نامه زیباکلام برای اثبات وجود متهمان سیاسی
گروه سیاسی: صادق زیباکلام در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه به اظهارات وی در مورد  عدم وجود زندانی سیاسی در ایران پاسخ داد. وی نوشت: 

بسمه تعالی
حضرت آیت‌الله صادق آملی لاریجانی
ریاست محترم قوه قضاییه دامت افاضاته

با سلام و تحیات، هفته گذشته فرموده بودید در ایران زندانی سیاسی وجود ندارد و متهمین مرتکب جرمی علیه امنیت کشور شده‌اند.

ریاست محترم قوه قضاییه
اساساجرم سیاسی غیرقابل تعریف است. چون در نهایت تمام جرم‌های سیاسی خلاصه می‌شوند در بیان نظری که مغایر با نظر حکومت است. طرفه آن که حکومت آن را «تشویش اذهان عمومی»، « تبلیغ علیه نظام»، « نشر اکاذیب» و «اقدام علیه امنیت کشور» بنامد. در تمامی این‌دست پرونده‌ها «جرمِ» واقعیِ متهم بیان نظری مغایر با حکومت است. ظرف سه سال گذشته قوه قضاییه چهار پرونده علیه اینجانب تشکیل داده که به‌زعم آن قوه هیچ‌کدام سیاسی نبوده‌اند. 

درسال93 و در اوج مخالفت تندروها با مذاکرات هسته‌ای بنده از جناب شریعتمداری پرسیدم که علی‌رغم این‌همه هزینه، هسته‌ای چه گلی بر سر اقتصاد کشور زده و اگر آن بودجه‌های هنگفت در مسئله آب سرمایه‌گذاری می‌شد، آیا بیشتر به نفع مردم نمی‌بود؟ بجای جناب شریعتمداری، دادستان محترم انقلاب پاسخ دادند و دادگاه انقلاب به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به18ماه زندان محکومم نمود. قضات تجدیدنظر باتوجه به گزارش پزشگی مبنی بربیماری و لزوم معالجه، 18مجازات زندان را به 5میلیون تومان جزای نقدی تقلیل دادند. 

به دنبال مصاحبه‌ای با رادیوآلمان(DW) و طرح این موضوع که قوه قضاییه در ایران مستقل نیست و در مواردی مجری خواسته‌های حکومت است، متهم به «توهین به قوه قضاییه و «نشر اکاذیب» شدم. این‌بار در دادگستری محاکمه شدم و قاضی که فارغ‌التحصیل حقوق از دانشگاه تهران بود در دادگاه گفت خوشحال نیست که یک استاد دانشگاه را در جایگاه متهم ببیند. ایشان به 2میلیون تومان جزای نقدی محکومم نمودند. 

پرونده سوم مربوط به ناآرامی‌های دی‌ماه سال گذشته می‌شد. در مصاحبه باDW اظهار داشتم که مسئولین بجای پذیرش واقعیت و ریشه‌یابی آن ناآرامی‌ها، به سرقت تئوری‌های توطئه خواهند رفت که از بخت بد من هم این اتفاق افتاد. این بار سر از محکمه قاضی صلواتی در آوردم و به اتهام «نشر اکاذیب» و «تشویش اذهان عمومی» محکوم به 18ماه حبس و دو سال محرومیت اجتماعی شدم که در مرحله تجدیدنظر است. 

پرونده چهارم که مرحله بازپرسی آن اخیرا انجام شده پیرامون گفته جناب حجت‌الاسلام عبدالفتاح نواب از مسئولین حوزه بود. مشارالیه فرموده‌اند که برای تصدی 60شغل تا سال1414 نیاز به سیصدهزار روحانی است. بنده هم برآورد کردم که بر اساس حقوق حداقل5/2میلیون تومان در ماه هزینه سالیانه این تعداد روحانی بالغ بر نه‌هزار میلیارد تومان می‌شود و آن را مقایسه کرده بودم با بودجه استان‌های محروم کشور همچون کردستان، سیستان‌وبلوچستان و محیط‌زیست که حول و حوش 500میلیارد تومان در سال است.
حضرت آیت الله آملی لاریجانی بزرگوار
آیا در تمامی این موارد بنده بجز بیان نظری مغایر با حکومت، جرم دیگری مرتکب شده بودم؟
ایام به کام باد
صادق زیباکلام
23بهمن1397
برچسب ها: صادق زیباکلام