به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۲۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۲۴ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب : ۱۷۲۱۳۵

سیستم هوش مصنوعی پزشک شد

گروه فناوری: هر روز شاهد پیشرفت‌های هیجان انگیز پژوهشگران در حوزه فناوری هوش مصنوعی هستیم و اخیراً نیز پژوهشگران یک سیستم مبتنی هوش مصنوعی توسعه داده‌اند که می‌تواند افراد و حتی پزشکان را در تشخیص بیماری، یاری کند.
سیستم هوش مصنوعی پزشک شد
 یک تیم از پژوهشگران چینی و آمریکایی یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی توسعه داده‌اند که می‌تواند با خواندن پرونده‌های پزشکی افراد، همانند یک پزشک حاذقبیماری‌های آنها را با دقت تشخیص دهد.پژوهشگران طی این مطالعه یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی را توسعه دادند که می‌تواند به طور خودکار بیماری‌های معمول دوران کودکی را پس از پردازش علائم بیمار، تاریخچه پزشکی او و سایر اطلاعات بالینی، تشخیص دهد.پژوهشگران برای آموزش و تأیید این سیستم هوشمند از آن برای مطالعه و تفسیر پرونده‌های سلامت الکترونیک جمع آوری شده بیش از ۱.۳۶ میلیون فرد مراجعه کننده به بخش اطفال یک بیمارستان در چین استفاده کردند.این سیستم بسیار دقیق است و حتی ممکن است در آینده یک یار بسیار خوب برای پزشکان در تشخیص بیماری‌های پیچیده یا نادر باشد.علاوه بر این، این سیستم هم چنین می‌تواند برای بیماران تریاژ یا مناطقی که دسترسی زیای به پزشک ندارند، نیز مفید باشد.

تریاژ فرایند اولویت‌بندی بیماران برای بهره‌مندی از درمان است که بر اساس شدت وخامت حال بیمار انجام می‌شود.تریاژ بیشتر در مواقع بحرانی مانند جنگ و زلزله و در اورژانس‌های شلوغ و در کل، در مواقعی که مراجعان از نظر تعداد بیش از توان پذیرش و خدمات‌دهی باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرد."شیا هویمین" (Xia Huimin) یکی از پژوهشگران این مطالعه گفت: مطالعه ما نشان می‌دهد که سیستم هوش مصنوعی مذکور می‌تواند بعد از مطالعه سیستماتیک پرونده‌های سلامت به درستی بیماری‌ها را تشخیص دهد. گرچه این سیستم کامل و بی نقص است اما هنوز هم آزمایش‌های بیشتری برای ارتقا این سیستم لازم است. ما برای اطمینان از صحت سطح سیستم به محدوده وسیع‌تری از اطلاعات نیاز داریم. جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های با کیفیت بالا یک روند طولانی است که برای آن نیاز به همکاری نزدیک بین مهندسان الگوریتم، پزشکان واپیدمیولوژیست‌ها وجود دارد.یافته‌های این مطالعه در مجله "Nature Medicine " منتشر شده است.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: هوش مصنوعی