کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ابتکار:

حادثه زندان قرچک پیگیری می‌شود

ایسنا , 24 بهمن 1397 ساعت 15:29

گروه جامعه: معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اینکه حادثه زندان قرچک از طریق قوه قضاییه پیگیری شده است گفت: همه شرایط عفو را ندارند و شرایط افراد مختلف در زندان متفاوت است.


 معصومه ابتکار در پاسخ به اینکه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به موضوع زندان قرچک ورود کرده یا خیر؟ گفت: از طریق "دکتر آوایی" رابط دولت با قوه قضائیه موضوع را پیگیری کردیم و ایشان هم موضوع را دنبال کردند و گزارش‌هایی از پیگیرشان نیز ارائه دادند.وی ادامه داد: در جریان علت دقیق این اتفاق نیستم و همه‌اش هر آن چیزی است که در رسانه‌ها گفته شده است.ابتکار اظهار کرد: طبیعی است که همه شرایط عفو را ندارند، ممکن است فردی جرمش در مواد مخدر کمتر و دیگری بیشتر باشد. همچنین شرایط عفو کاملاً روشن است و لیست آن هم منتشر شده است، اما باید در نظر داشت که افراد شرایط متفاوتی در زندان دارند. غلامحسین اسماعیلی، رئیس دادگستری استان تهران در گفت‌وگویی با ایسنا، با بیان اینکه وضعیت در زندان قرچک کاملاً عادی است، گفته بود: در شرایط اعلام شده برای عفو، بیشترین عنایت و توجه به زنان زندانی شده است چنانکه در هر کجا شرایطی برای عفو آقایان ذکر شده است، شرایط آسان‌تری برای زنان زندانی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این‌که زنان سرپرست خانوار نیز به گونه‌ای مشمول عفو قرار گرفته‌اند، اظهار کرده بود: این عفو شامل زنانی که دارای محکومیت‌های سنگین هستند، نیز می‌شود و اگر در شرایط عفو گفته شده که مردان با محکومیت سنگین، باید ۱۰ سال زندان طی کرده باشند، این رقم، برای زنان هشت سال در نظر گرفته شده است. در مورد شرایط سنی مشمولان عفو نیز شرایط بهتری برای زنان در نظر گرفته شده است و شرایط سنی عفو برای خانم‌ها به مراتب پایین‌تر از آقایان است.رئیس دادگستری استان تهران ادامه داده بود: یکی دو نفر از درون زندان که عموماً از این افراد مغرض در همه جا داریم، تلاش کرده بودند که بگویند این عفو شامل زن‌ها نشده است ولی وقتی شرایط عفو برای زندانیان تبیین شد و مسئولان زندان نیز در این ارتباط به زندانیان توضیح دادند، نه تنها مشکلی نداشتیم بلکه باعث شادی آنها شد.وی در پاسخ به این سوال که آیا آمار دقیقی در اختیار دارد که به چه میزان زندانی از زندان قرچک که زندان مخصوص زنان است آزاد می‌شوند، تصریح کرد: در حال حاضر آمار دقیقی ندارم، اما مطمئن هستم که بیشترین آزادی را از زندان قرچک خواهیم داشت. زنان در کل کشور بیشترین امتیاز را برای عفو دارند و زندان قرچک نیز که زندان ویژه زنان است شامل این موضوع خواهد بود و ما بیشترین آزادی را از زندان زنان خواهیم داشت.


کد مطلب: 172141

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/172141/حادثه-زندان-قرچک-پیگیری-می-شود

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir