به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۲۵ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۱۷۲۱۹۰

خداحافظی اپلیکیشن‌های ایرانی با آیفون؟

گروه فناوری: شرکت اپل قصد دارد مجوز نصب اپلیکیشن توسط پلتفرم وب را لغو کند. اگر چنین طرحی اجرا شود بسیاری از کاربران و توسعه‌دهندگان ایرانی برای عرضه و نصب اپلیکیشن های ایرانی با مشکل مواجه می‌شوند.
خداحافظی اپلیکیشن‌های ایرانی با آیفون؟
مدتی است که شرکت اپل مجوز نصب تعدادی از اپلیکیشن‌های فیس بوک و گوگل که قادر به نصب بر روی پلتفرم وب بودند را لغو کرده است. این ممانعت از نصب برنامه‌ها در حالی اجرایی شده که این برنامه‌ها برای کارکنان اپل توسعه داده شده بود، اما گویا اپل به فعالیت فیس بوک و گوگل اعتمادی ندارد و به همین دلیل مجوز نصب این برنامه‌ها را منقضی کرده است.در حال حاضر اپل فقط شرایط نصب اپلیکیشن‌ها با اپ استور را برای کاربران فراهم می‌کند. هرچند اخیرا بررسی‌ها نشان داده اپلیکیشن‌هایی که روی وب نصب می‌شوند به نوعی حریم خصوصی کاربران را نقض می‌کنند.بسیاری از فعالان حوزه سایبری اخیرا اعلام کرده‌اند که سودجویان اپلیکیشن‌های شرط‌بندی و محتوای غیر اخلاقی خود را به واسطه وب‌سایت‌ها به بازار و به کاربران آی او اس عرضه می‌کنند. در حالی که چنین محتواهایی در بسیاری از کشورها ممنوع است. شرکت اپل نیز به همین دلیل مجوز نصب اپلیکیشن‌های اینترپرایز را حذف کرده است و دیگر این اپلیکیشن‌ها بر روی گوشی های آیفون قابل نصب نخواهند بود.
خداحافظی آیفون با اپلیکیشن‌های ایرانی؟
هشدار برای ارائه‌دهندگان اپلیکیشن های ایرانی
در حال حاضر بسیاری از توسعه دهندگان اپلیکیشن های ایرانی به دلیل اینکه شرکت اپل آن‌ها را به نوعی تحریم کرده و مجوز عرضه محصولاتشان را در اپ استور ندارند، از چنین روشی یعنی عرضه محصولات بر روی پلتفرم وب استفاده می‌کنند که گویا شرکت اپل قصد دارد این راه نفوذ توسعه‌دهندگان ایرانی را نیز ببندد. در واقع اگر اپل مجوز نصب اپلکیشن از روی وب‌سایت‌ها را لغو کند، کاربران ایرانی برای نصب اپلیکیشن های ایرانی با مشکل جدی روبه‌رو خواهند شد.
مرجع : گجت نیوز
برچسب ها: آیفون‌ اپليكيشن