به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۳۱
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب : ۱۷۲۲۰
رکوردشکنی یک فیلم اسپانیایی‌زبان در آمریکا؛

«ابری‌با احتمال بارش کوفته‌قلقلی»اول شد

گروه فرهنگ و هنر:‌ دنباله فیلم انیمیشن «ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی» در هفته اول اکران در آمریکای شمالی پرفروش‌ترین فیلم شد.
«ابری‌با احتمال بارش کوفته‌قلقلی»اول شد
این فیلم که تولید شرکت شرکت سونی پیکچرز انیمیشن است، از جمعه تا یکشنبه در 4001 سینما 35 میلیون دلار فروخت و رده اول جدول فروش فیلم‌ها در ایالات متحده و کانادا را از آن خود کرد.در همین حال سه فیلم دیگر که از این هفته به طور گسترده روی پرده رفتند، عملکردی متفاوت داشتند.

کمدی فانتری انیمیشن «ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی 2» (Cloudy With a Chance of Meatballs 2) به لطف استقبال خانواده‌ها توانست در فهرست بهترین فروش افتتاحیه فیلم‌های اکران‌شده در ماه سپتامبر رده چهارم را به خود اختصاص بدهد. انیمیشن «هتل ترانسیلوانیا» که پارسال همین هفته اکران شد، با 42.5 میلیون دلار رکورددار است. «حیله‌گر فصل 2» با 40.3 میلیون دلار و «Sweet Home Alabama» با 35.6 میلیون دلار در رده‌های بعدی هستند.تماشاگران در وبسایت سینمااسکور به پروژه 78 میلیون دلاری «ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی 2» درجه A- داده‌اند.این فیلم چهار سال پس از اولین «ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی» روی پرده رفته است. فیلم اول اواخر سپتامبر 2009 اکران شد و در هفته اول اکران 30.3 میلیون دلار فروخت که یک پیروزی غیرمنتظره برای سونی بود. «ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی» در نهایت در دنیا 245.8 میلیون دلار به دست آورد.



«ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی 2» را کدی کامرون و کریس پیرن کارگردانی کرده‌اند. بیل هدر، آنا فریس، جیمز کان، اندی سامبرگ، نیل پاتریک هریس، بنجامین برات، تری کروز، ویل فورت و کریستن شال صداپیشه‌های فیلم هستند.داستان جایی آغاز می‌شود که «ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی» به پایان رسید. نبوغ فلینت لاک‌وود مخترع بالاخره مورد تایید قرار می‌گیرد و او توسط چستر، چهره محبوب خود برای کار در شرکت لایو کورپ دعوت می‌شود، جایی که بهترین و باهوش‌ترین مخترعان دنیا برای بهتر شدن زندگی انسان‌ها، تکنولوژی خلق می‌کنند. باب، دست راست چستر و یکی از بزرگ‌ترین اختراعات اوست. او یک اورانگوتان بسیار تحول‌یافته با مغز انسانی و در عین حال مخلوقی موذی و اهل کلک و حقه است.

لینت همیشه آرزو داشت به عنوان یک مخترع بزرگ مورد تایید قرار بگیرد، اما همه چیز زمانی عوض می‌شود که او پی می‌برد دستگاه بدنام او که آب را به غذا تبدیل می‌کند، هنوز فعال است و جانورانی جهش‌یافته به شکل غذا تولید می‌کند. در شرایطی که سرنوشت انسان‌ها در دست فلینت است، او و دوستانش برای نجات دنیا وارد عمل می‌شوند.

تریلر «زندانی‌ها» با بازی هیو جکمن که هفته پیش مقام اول جدول فروش را داشت، در هفته دوم اکران در آمریکای شمالی 11.3 میلیون دلار به دست آورد و به رده دوم رفت.درام «شتاب» (Rush) به کارگردانی ران هوارد که هفته پیش به طور محدود اکران شد، از این هفته در 2297 سینما اکران شد و با 10.3 میلیون دلار رده سوم را به خود اختصاص داد. داستان فیلم جدید هوارد در دهه 1970 روی می‌دهد و درباره جیمز هانت (کریس هِمس‌ورث) و نیکی لودا (دانیل برول)، دو رقیب مسابقات اتوموبیل‌رانی فرمول یک است.تماشاگران در سینمااسکور به «شتاب» درجه A- داده‌اند. فیلمنامه را پیتر مورگان نویسنده بریتانیایی نوشته است.کمدی «تحویل بار» (Baggage Claim) به کارگردانی دیوید ای. تالبرت در هفته اول اکران 9.3 میلیون دلار فروخت و چهارم شد.

پولا پاتن در این فیلم که تماشاگران آمریکایی/آفریقایی را هدف قرار داده، نقش زنی را بازی می‌کند که در 30 روز مسافتی 30 هزار مایلی را طی می‌کند تا یک خواستگار را راضی با ازدواج با خودش کند تا دیگر تنها زن مجرد خانواده خودش نباشد.تای دیگز و درک لوک دیگر بازیگران فیلم «تحویل بار» هستند. تماشاگران در سینمااسکور به فیلم درجه A- داده‌اند.

«دون جان» (Don Jon) که اولین تجربه کارگردانی جوزف گوردون-لویت است، در هفته اول نمایش با 9 میلیون دلار فروش در رده پنجم قرار گرفت.گوردون-لویت در این فیلم مقابل اسکارلت جوهانسن بازی می‌کند. با وجود نقدهای عموما مثبت منتقدان، تماشاگران در سینمااسکور به فیلم درجه C+ داده‌اند.


این هفته یک اتفاق درخور توجه دیگر هم در گیشه‌های فروش روی داد. کمدی «دستور عمل ندارد» (Instructions Not Included) که از پنج هفته پیش در آمریکای شمالی روی پرده رفته، مجموع فروش خود را در این بازار به 38.6 رساند و پرفروش‌ترین فیلم انگلیسی‌زبان تاریخ بازار آمریکای شمالی شد.
«هزارتوی پن» به کارگردانی گی‌یرمو دل تورو با 37.6 میلیون دلار رکورددار قبلی بود.
«دستور عمل ندارد» را یوژنیو دربس بازیگر مکزیکی کارگردانی کرده و خودش هم در آن بازی می‌کند. داستان درباره مردی است که برای خودش و دختری که شش سال پیش در خانه‌اش گذاشته‌اند یک زندگی جدید درست کرده است. موقعیت خانوادگی او زمانی به هم می‌ریزد که مادر دختر از راه می‌رسد.

«دستور عمل ندارد» همچنین فعلا پس از «ببر خیزان، اژدهای پنهان»، «زندگی زیباست» و «قهرمان» چهارمین فیلم غیرانگلیسی‌زبان پرفروش تاریخ بازار آمریکای شمالی است.

کارلا سوزا و جسیکا لینزی دیگر بازیگران «دستور عمل ندارد» هستند که تماشاگران در سینمااسکور به آن درجه A+ داده‌اند.
مرجع : خبرآنلاين

۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۲:۵۴
بهار جان از تو بعیده !!!
چرا قسمت عریان بازیگر زن این انیمیشن رو نپوشوندی؟؟؟ باعث فسق و فجور ما ندید بدیده ها می شی !!!!!! (138576)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۳:۰۱
واقعا اسم آرامش بخشی داره (138587)
مصیب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۳:۲۱
من قسمت اولین این فیلم را دیده ام و انقدر عاشقش شدم که متاسف شدم از اینکه اسکار آن سال به فیلم "بالا " تعلق گرفت و این فیلم شایسته آنچنان که باید به حقش نرسید. امسال نیز تکرار شد و اسکار به راحتی از کنار فیلم بزرگ "رالف کار خراب کن" ، یک انیمیشن فلسفی و در عین حال بسیار جذاب به راحتی گذشت و آن را به یک فیلم دخترانه یعنی "شجاع" داد که هیچ چیز جدیدی نداد و پیرنگش را بر آثار سینمای اسکاندیناوی بنیان کرده است. نمی دانم اسکار چرا اندیشه را در اولویت قرار نمی دهد . تا جاییی که سی سال پیش نیز اسکار بهترین فیلم را از "راننده تاکسی" دریغ کرد و به "راکی" داد. (138605)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۲۱:۰۹
یه همبرگر با نون اضافه و سس فراوان ، لطفا!!! (138890)