کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وداع آیت‌الله موسوی جزایری با تریبون نمازجمعه

26 بهمن 1397 ساعت 17:21

گروه سیاسی: آیت‌الله موسوی جزایری در خطبه‌های نماز جمعه امروز اهواز درباره بیماری و عدم توانایی برای حضور در نماز جمعه توضیحاتی ارائه کرد.


آیت‌الله موسوی‌جزایری با اشاره به سفر اخیرش به انگلستان گفت: اولا بنده هیچ بیمارستانی نرفتم؛ هیچ درمانگاهی نرفتم؛فقط  مدارکی که از ایران بردیم را  نشان دادیم؛ یک نفر بررسی مفصل کرد و نظرات پزشکان ما را تایید کردند که ضعف و بی حسی  که در پاهای من پیدا شده، درمان ندارد. منتها توصیه‌هایی کردند. آیت‌الله موسوی جزایری خطاب به حضار گفت: مردم شاید نتوانیم به عنوان امام جمعه از عهده مسئولیت بر بیاییم؛ چون نیم ساعت باید خطبه بخوانیم  و دیگر توان این کار را نداریم. تا آنجای کار که بتوانیم می کوشیم. ما باید به تکلیف شرعی عمل کنیم. باید اصول شرعی را رعایت کنیم. امام جمعه در حال خواندن حمد و سوره نباید پاهایش تکان بخورد؛ اگر دقت نکنم، بد می‌شود. فعلا وضع مزاجی اینطور است اگر از شما بپوشانیم آخرش چه می‌شود؟ در این سفر اطبای آن طرف نظر پزشکان ما را تایید کردند و علاجی ندارد اما برای نماز مساله شرعی داریم. بدن امام جمعه باید آرام باشد اگر نتواند محل شبهه است. وی همچنین از حضور جوان‌ترها در این جایگاه استقبال کرد.
 
خطیب جمعه اهواز با اشاره به توطئه های دشمنان برای به بن بست کشاندن انقلاب اسلامی در طول 40 سال عمر بابرکت انقلاب اسلامی بیان کرد: دشمن می خواهد امید را از ملت ایران و جوانان برومند آن بگیرند ولی این راهپیمایی 22 بهمن و حضور پرشور جوانان و نسل چهارم انقلاب نشان داد ملت ایران امیدوار به آینده است و با امید، به حیات بابرکت خود ادامه می دهد. وی با بیان اینکه اگر امید نباشد هیچ مادری به طفل خود شیر نمی دهد و هیچ باغبانی نهالی نخواهد کاشت افزود: به برکت امید به آینده است که نهال انقلاب اسلامی به درختی تناور تبدیل شده است و هر روز قدرتمندتر و باصلابت تر از قبل به حرکت امیدآفرین خود ادامه می دهد. نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز به اشاره به پیام مهم رهبر معظم انقلاب در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این منشور مهم نقشه راه حرکت انقلاب اسلامی و رسیدن به آرمان های بلند انقلاب اسلامی است.

 


کد مطلب: 172264

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/172264/وداع-آیت-الله-موسوی-جزایری-تریبون-نمازجمعه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir