به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۹:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۲۶ ساعت ۱۸:۱۲
کد مطلب : ۱۷۲۲۷۵

وسایل ضروری برای سفرهای نوروزی

وسایل ضروری برای سفرهای نوروزی
گروه جامعه: فرصت خیلی زیادی تا ایام نوروز و تعطیلات باقی‌نمانده است. افرادی که قصد مسافرت دارند در این مدت کوتاه مقدمات سفر را آماده می‌کنند.
اگر به دیدن اقوام می‌روید و یا اگر به قصد گردشگری به شهر دیگری می‌روید ملزومات سفر از اجزای ضروری و فراموش‌نشدی مقدمات سفر است. شور و شوق جمع کردن لوازم به اندازه خود سفر لذت‌بخش است مخصوصا اگر بچه‌ها همراهتان هستند اجازه بدهید در جمع کردن لوازم ضروری به شما کمک کنند که خاطره‌ای شیرین از سفر خانوادگی‌تان داشته باشند. برای اینکه هیچ وسیله‌ای جا نماند قلم و کاغذ آماده کنید و ضروری‌ترین وسایل سفر را یادداشت کنید.
مواد غذایی
اگر به طبیعت‌گردی علاقه دارید و قرار است مدتی را در جنگل و یا کویر بمانید غذاهای کنسروی با تاریخ اعتبار کافی گزینه مناسبی است. فراموش نکنید که هر قوطی را به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید. اما اگر می‌خواهید از رستوران و ساندویچ‌فروشی‌ها غذا تهیه کنید بهتر است مراکز معتبر را پیدا کنید و غذای سالم‌تری را نوش جان کنید. اما اگر اهل پخت‌‌و‌پزید مثلا می‌توانید با اجاره ویلا کهمجهز به لوازم آشپزی است کار خود را راحت کنید و وسایل آشپزی هم همراه خودتان نبرید و بدون هیچ دردسری غذای تازه و خانگی تهیه کنید.
اقلام بهداشتی و جعبه کمک‌های اولیه
در طول سفر هر فرد به وسایل شخصی و بهداشتی مانند مسواک، خمیردندان، حوله، صابون، شامپو و دستمال‌های مرطوب و یا کاغذی نیاز دارد. علاوه‌بر لوازم شخصی اگر فردی به دارویی خاص نیاز دارد حتما از هر دارویی به تعداد روزهای سفر همراهتان باشد و در غیر این‌صورت داروهای عمومی را حتما در کیف کمک‌های اولیه در کنار دیگر وسایل بهداشتی و ضروری قرار دهید. اما نکته قابل توجه این است که داروها در دسترس کودکان نباشد و تاریخ اعتبار کافی داشته باشد اما اگر فراموش کردید جعبه کمک‌های اولیه و یا لوازم بهداشتی را با خود ببرید و مثلا در اقامتگاه بوم گردی یزد ساکن شده‌اید از میزبان خود آدرس داروخانه و درمانگاه نزدیک را بگیرید.
لباس
برای سفر به هر نقطه از کشور لباس مناسب با آب‌و‌هوا و فرهنگ شهر مورد نظر نیاز است. اگر به شهرهای گرم‌و‌کویری می‌روید کلاه و عینک آفتابی را فراموش نکنید و اگر به شهرهای سردسیر سفر می‌کنید لباس‌های گرم و چتر از اقلام ضروری سفرتان است. تا جایی‌که می توانید از لباس‌هایی که چروک نمی‌شوند استفاده کنید اما اگر به اتو نیاز داشتید و نمی‌خواستید چنین وسیله سنگینی را با خود ببرید مثلا  می‌توانیددریکهتل آپارتمان در بندر عباس ساکن شوید و از اتو و یا رخت‌آویز‌هایی که در اختیارتان قرار داده شده است استفاده کنید.