به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۲۶ ساعت ۱۹:۵۰
کد مطلب : ۱۷۲۲۷۸

دونالد ترامپ: وضعیت اضطراری اعلام می‌كنم

گروه بین‌الملل: رئیس‌جمهور آمریکا، در نشستی خبری با بحرانی‌خواندن وضعیت امنیتی در مرز جنوبی با مکزیک، گفت برای تامین بودجه دیوار مرزی مورد نظرش، "وضعیت اضطراری" اعلام می‌کند.
دونالد ترامپ: وضعیت اضطراری اعلام می‌كنم
دونالد ترامپ ادامه داد: ما می‌خواهیم یک کشور امن داشته باشیم. شعار من ساده بود: عظمت را به آمریکا برگردانیم. این بدون امنیت مرزی ممکن نیست. ترامپ افزود: در دولت‌های گذشته نیروهای نظامی ما تضعیف شده بود اما در دولت من بودجه خوبی به آنها اختصاص پیدا کرد و به تقویت نیروهای نظامی می پردازیم. ما به زودی ارتشی خواهیم داشت که هیچ وقت نداشتیم.

رئیس جمهوری ایالات متحده روز جمعه همچنین اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت آینده سخنان مهمی را در مورد جنگ در سوریه ایراد خواهد کرد. دونالد ترامپ همچنین از اعدام قاچاقچیان مواد مخدر در چین ستایش کرد. رئیس جمهوری ایالات متحده پیش بینی کرد که دموکراتها اعلام وضعیت اضطراری را به چالش خواهند کشید اما او در نهایت «پیروز» خواهد شد. سخنان دونالد ترامپ در حالی ایراد شد که الکساندریا اوکازیو کورتز، جوانترین عضو کنگره و یکی از مخالفان سرسخت رئیس جمهوری اعلام کرده است که طرحی را برای جلوگیری از اعلام وضعیت اضطراری از سوی دونالد ترامپ ارائه خواهد کرد.
برچسب ها: دونالد ترامپ