به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۳:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۲۸ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب : ۱۷۲۴۰۳

حقوقِ تادو میلیون و۷۵۰هزار تومان مالیات ندارد

گروه اقتصادی: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: میانگین افزایش حقوق در لایحه بودجه سال آینده ۲۰ درصد است و حقوق‌ها تا دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومان مالیات ندارد.
حقوقِ تادو میلیون و۷۵۰هزار تومان مالیات ندارد
محمدحسین حسین زاده بحرینی در گفتگو با برنامه گفتگوی ویژه شبکه یک سیما افزود: بر این اساس حقوق‌ها تا دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومان مالیات ندارد و پس از آن مالیات در پنج پله به صورت تصاعدی ۱۰ تا ۳۵ درصد خواهد بود. وی گفت: دولت در شرایط سختی لایحه بودجه را به مجلس ارائه کرده است.حسین زاده افزود: مقام معظم رهبری به لایحه بودجه سال ۹۸ ایراد گرفتند که متناسب با شرایط نوشته نشده است، ضمن اینکه گزارش کمیسیون تلفیق مجلس هم همین مسئله را نشان می‌دهد.وی گفت: کالا‌هایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور شدند تورمشان تا آذر امسال کمتر بود که در دو ماه اخیر بیشتر شده است.این نماینده مجلس افزود: مبالغ قابل توجهی از ارز کشور را با نرخ ۴۲۰۰ تومانی هزینه کرده ایم. حسین زاده گفت: بر اساس برآورد دولت در سال آینده، درآمد کشور ۲۱ میلیارد دلار است که دو سوم آن برای واردات کالا‌های اساسی اختصاص می‌یابد.

وی افزود: معتقدم ۱۴ میلیاردی که برای این کار اختصاص خواهد یافت حیف و میل می‌شود. حسین زاده گفت: در لایحه بودجه درآمد دولت در سال آینده ۲۰۸ هزار میلیارد تومان بود که در کمیسیون تلفیق مجلس این مبلغ به ۲۳۴ میلیارد تومان افزایش یافت.نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هم در این برنامه گفت: اصلاحات ساختاری در بودجه نیازمند اجماع عمومی و عزم اساسی در دولت و مجلس است.هادی قوامی افزود: در حالی که در سال ۹۷ سی میلیارد لیتر بنزین مصرف کردیم پیش بینی‌ها در لایحه بودجه سال آینده مصرف ۳۵ میلیارد لیتر بنزین هزار تومانی و ۳۰ میلیارد لیتر گازوئیل ۳۰۰ تومانی است.وی گفت: با این حساب یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه از تولید نفت خاممان را به نفت و گاز تبدیل می‌کنیم تا در داخل کشور مصرف کنیم.وی افزود: این یک واقعیت است که در طول سال‌های مختلف ثروت تولید نکرده ایم.
مرجع : تسنیم
برچسب ها: مالیات