به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۲۸ ساعت ۱۸:۵۱
کد مطلب : ۱۷۲۴۸۸

توضیحات درباره سفر آیت‌الله جزایری به لندن

توضیحات درباره سفر آیت‌الله جزایری به لندن
گروه سیاسی: محمد توحیدی از نزدیکان امام جمعه اهواز در صفحه اینستاگرام خود نوشت: دوستان می‌دانند که من، مواضع نقادانه و گاه تند و تیزی نسبت به برخی مسئولین و روحانیت و عملکردشان دارم. درباره شخص آیت‌الله سیدمحمد علی موسوی جزایری در یک پست جداگانه بطور خلاصه‌وار به شخصیت ایشان خواهم پرداخت.و، اما ماجرا‌های اخیر... آیت الله جزایری اولین بار نیست که به خارج از کشور رفته و به تبلیغ و سخنرانی و مباحثات علمی و دینی می‌پردازد. ایشان سابقه سفر به فرانسه، کشور‌های جنوب شرق آسیا، هند، پاکستان، کشور‌های عربی و... را داشته و تسلط عالی به زبان عربی و آشنایی و مکالمه به زبان‌های هندی و پاکستانی دارد. گاه به اصرار علمای شیعه و حتی سنی کشور‌های مذکور برنامه سفر ایشان چندین و چند بار تمدید می‌شد. معظم له در اوج قدرت داعش، بیش از یک ماه به سوریه و عراق سفر داشتند و حتی در جمع رزمندگان خط مقدم حضور پیدا کردند.

برای حضور در منچستر هم سال‌های اخیر مرتباً به مناسبت‌های مختلف از ایشان دعوت انجام شد و برخی از علمای مجمع تقریب مذاهب هم نسبت به سفر‌های تبلیغی ایشان نظر مثبت داشتند. یك شبکه ماهواره‌ای مذهبی که تحت نظارت ایشان است و همچنین رویارویی با وهابیت و جریان شیرازی‌ها که در انگلستان به شدت فعال هستند، جمعی از مخاطبین ایشان و شیعیان ایرانی و غیرایرانی مقیم انگلیس را در دعوت از ایشان مصمم‌تر نموده و ایشان دعوت دهه فاطمیه دوم امسال را پس از سال‌ها امتناع پذیرفتند. بخش کوچکی از هزینه‌ها را دعوت کنندگان و بخش اعظم هزینه سفر و اقامت ایشان از سوی بستگان و اقوام ایشان که برخی ساکن ایران و برخی ساکن اروپا هستند (که ما هم بعضی از ایشان را می‌شناسیم و افراد متدین و ثروتمندی هم هستند) تأمین شد.

ایشان سال‌های اخیر دچار نوعی بیماری ناشناخته و لاعلاج شده‌اند و پیش از سفر و در تمام این مدت، ما و شاگردان و نزدیکان ایشان در جریان بیماری ایشان بودیم اما در تمام این مدت، سفر‌های ایشان به خارج از کشور ارتباطی با قصد ایشان برای معالجه نداشت. در خصوص ضعف و سستی و بی حسی هر دو پا، پرونده ایشان به تمام متخصصین داخلی ارائه شده و همگی اتفاق نظر داشتند که غیرقابل درمان است. در آستانه سفر و در حین سفری که به انگلیس و برنامه‌هایی که در منچستر و بیرمنگام داشتند، وقتی میزبانان ایشان وضعیت جسمانی و بی حسی پا‌های ایشان را متوجه شدند و فهمیدند که همه پزشکان داخلی در ایران آن را غیرقابل درمان می‌دانند، به ایشان پیشنهاد می‌کنند پرونده پزشکی خود را به یک پزشک که اخیراً ادعای درمان چنین بیماری مشابهی را در انگلیس نموده ارائه کند؛ لذا مدارک اولیه ایشان بصورت فایل الکترونیک و بدون حضور ایشان برای پزشک مذکور ارسال می‌شود و پزشک مذکور می‌گوید حالا که ایشان چند روزی هم اینجاست و بین منچستر و بیرمنگام رفت و آمد دارد، حضوری هم بیاید و معاینه شود.

آیت‌الله جزایری هم در خلال برنامه‌های تبلیغی سفر، به مطب پزشک مذکور مراجعه و معاینه شده و پزشک مذکور هم ضمن تأیید نظر پزشکان ایرانی همانجا می‌گوید که غیرقابل درمان است و ایشان نه در مراکز درمانی بستری شده و نه روند درمانی بر روی ایشان انجام شده و نه به قصد درمان به انگلستان رفته. حالا ایشان بخاطر مراجعه به مطب یک پزشک برای معاینه و آن هم در خلال سفری مشابه تمام سفر‌های تبلیغی قبلی، به باد انتقاد و تخریب قرار گرفته شده است. ایشان در خطبه‌های نماز جمعه دیروز هم ماجرا را برای مردم شرح دادند. ماجرایی که این حقیر و همه نزدیکان و شاگردان و اقوام ایشان پیش از آن در جریان بودیم. بحث اینجاست که «سفر درمانی» تعریف مشخصی دارد و برای انجام روند درمانی و بستری و امور کلینیکال است و حال آنکه سفر مذکور ابداً به قصد درمان نبوده و هیچ کدام از موارد بستری و درمان و... صورت نگرفته است. گفته‌هایی هم که از بیت ایشان نقل می‌شود این بود که کمیل عساکره مسئول گروه فضای مجازی بیت ایشان، گفته: سفر ایشان به هیچ وجه درمانی نبوده است.