کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نباید مچ‌گیری کرد زیرا که مچ همه ما گرفته می‌شود

امام جمعه اصفهان: عده‌ای را باید با چوبِ تر هدایت کرد

28 بهمن 1397 ساعت 19:57

گروه سیاسی: امام جمعه اصفهان گفت: عده‌ای را باید با چوب تر هدایت کرد و همین مسئله موضوع بازرسی را در ادارات کشور لازم و ضروری می‌سازد.


به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سیدیوسف طباطبائی‌نژاد بعدازظهر یک شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل بازرسی منطقه ۶ کشور اظهار داشت: بازرسی جزو اصول اساسی کشور است و همانطور که در زمان امام علی (ع) هم این موضوع وجود داشته و از آن با نام عیون یاد شده است. وی بیان داشت: عیون به معنای چشم و بازرس است و قطعاً باید وجود داشته باشد چرا که همه تخلفات را تنها نمی‌توان با نصیحت حل کرد و گاهی نیازمند بازرسی و حتی تنبیه می‌شویم. نماینده ولی فقیه استان اصفهان با اشاره اینکه گاهی بدون شمشیر عدالت نمی‌توان جامعه را اداره کرد، ادامه داد: البته باید دقت کنیم که پرونده سازی برای جوانان به معنای کشتن شخصیت‌ آنهاست چرا که جوانان پس از سال‌ها تنها به خاطر سوء سوابق و پرونده‌ها نمی‌توانند در هیچ شغلی مشغول کار شوند.

وی ادامه داد: مچ گیری کار خوبی نیست و نباید مچ‌گیری را در جامعه رواج داد و گرنه بدون استثنا همه ما در گیر موضوع هستیم، بر این اساس نباید نسبت به گناهان دیگر حساس شویم و نسبت به گناهان خود سرد باشیم. آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با تاکید بر اینکه باید بخشش را سرلوحه کارها قرار دهیم، گفت: نباید بیش از حد بر قانون پافشاری کرد، همواره باید روحیه بخشش را در نظر داشت اگر چه در موارد مهم و خطرناک سیاسی و دشمنی‌های جدی نباید گذشت کرد اما در موارد بسیاری هم می‌شود که سخت گیر نداشت و تنها به متنبه کردن بسنده کنیم بدین معنا که اگر افرادی خطای خود را جبران کردند از پرونده سازی برای آنها جلوگیری کرده و تخلفات کوچک و پیش پا افتاده را چندان بزرگ نکنیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید مقدس مآبی در جامعه رواج پیدا کند، افزود: رفتار به عدل به تنهایی مورد نظر خداوند نیست و عدل همواره به همراه احسان آمده است؛ اگر خداوند بخواهد تنها با عدل خود با ما رفتار کند یک نفر هم از مجازات او در امان نخواهیم ماند پس اگر می‌خواهیم خداوند تنها با با فضل خود با ما رفتار کند باید خودمان هم با مردم با فضل رفتار کنیم.


کد مطلب: 172491

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/172491/امام-جمعه-اصفهان-عده-ای-باید-چوب-تر-هدایت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir