به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۲۹ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : ۱۷۲۵۴۱

سیسی: ۳۰میلیون مصری در مخالفت با حکومت دینی به خیابان ریختند

سیسی: ۳۰میلیون مصری در مخالفت با حکومت دینی به خیابان ریختند
گروه بين‌الملل: رئیس‌جمهور مصر گفت: سی میلیون مصری در مخالفت با حکومت دینی مبتنی بر افراط گرایی که به جنگ داخلی منجر می شد، به خیابان ها ریختند.
اشاره وي به راه‌پيمايي‌هاي گسترده عليه محمد مرسي از رهبران اخوان المسلمين است كه پس از حسني مبارك و انقلاب‌هاي موسوم به بهار عربي در مصر بر سر كار آمد.
عبدالفتاح السیسی که در کنفرانس امنیتی مونیخ سخنرانی می کرد، گفت که به دیدارهای خود با مقامات اروپایی برای ترغیب آنها جهت کنترل مساجد و اماکن عبادت ادامه خواهد داد. وي در ادامه از روسای جمهور و دولت های حاضر در این کنفرانس خواست همکاری ها برای مبارزه با تروریسم را توسعه دهند و بر لزوم ایجاد محدودیت بر گروههای تروریستی تاکید کرد.
سیسی همچنین درباره آنچه نسل کشی ارامنه خواند، سخن گفت و افزود که مصر حدود صد سال پیش پس از نسل کشی از آنها میزبانی کرد که منظور وی ترکیه بود. اظهارات سیسی درباره نسل کشی ارامنه در پی سخنان امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه مطرح می شود که در آنها گفته بود روز بیست و چهارم آوریل هرسال روز یادبود نسل کشی ارامنه است؛ این موضوع باعث عصبانیت ترکیه شد و اردوغان را واداشت تا تاکید کند که ماکرون در سیاست هنوز تازه وارد است و چیزی درباره تاریخ نمی داند.