به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۴۸
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ساعت ۰۰:۴۳
کد مطلب : ۱۷۲۶۳
در پي تحركات برخي سناتورها براي تشديد تحريم‌ها عليه ايران

سفارش‌ كاترين اشتون‌ به‌ مقامات آمریکا: فضا را مثبت نگهدارید

گروه بين‌الملل: رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واشنگتن گفت: من می‌خواهم مذاکرات در ژنو را در فضایی مثبت پیش ببرم لذا قانون‌گذاران در واشنگتن و کسانی که از سوی آمریکا جریان مذاکره را رهبری می‌کنند، باید از وجود بهترین فضای ممکن مطمئن شوند.
سفارش‌ كاترين اشتون‌ به‌ مقامات آمریکا: فضا را مثبت نگهدارید
ظاهرا اظهارات کاترین اشتون، که در موسسه وودرو ویلسون صحبت می کرد به عده ای از نمایندگان کنگره آمریکاست که خواستار تحریم بیشتر ایرانند. رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: غرب باید در تمام جنبه‌ها تمایل و حسن نیت خود را نشان بدهد و مذاکره را پیش ببرد وانتظار مشابه از طرف مقابل داشته باشد. با این همه اشتون صریحا درباره مخالفت یا موافقت خود با وضع تحریم های بیشتر علیه ایران صحبت نکرد و گفت: کار من تعیین تکلیف برای کنگره آمریکا نیست.

اظهارات اشتون در پي سخنان امروز اوباما، در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل كه گفت: گزینه نظامی در مواجهه با ایران هنوز به قوت خود باقی است، بيان شده است. اوباما اظهار داشت: آمریکا راه دیپلماتیک و مذاکره را درباره ایران انتخاب کرده، اما ما با چشم‌های باز وارد این مذاکرات می‌شویم. ما باید ببینیم که آنها در این زمینه واقعا جدی هستند و می‌خواهند مطابق قواعد و معیارهای بین‌المللی رفتار کنند.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: ایالات متحده در مواجهه با ایران همچنان همه گزینه‌ها را مدنظر دارد و به ویژه تصریح کرد که گزینه نظامی علیه ایران به قوت خود باقی است. این اظهارات پس از آن صورت می‌گیرد که روسای جمهور ایران و آمریکا پس از بیش از سه دهه قطع رابطه با یکدیگر تلفنی صحبت کردند. با انتخاب حسن روحانی به ریاست‌جمهوری خوش‌بینی‌هایی نسبت به حل مشکلات ایران و آمریکا و همچنین برطرف شدن بن‌بست مساله هسته‌ای ایران به وجود آمده است. نتانیاهو در دیدار امروز با اوباما گفت: آمریکا و دیگر کشورهای غربی نباید تحت تاثیر اظهار دوستی حسن روحانی، رئیس‌‎جمهور ایران قرار بگیرند.

۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ۰۱:۱۴
ای خدا یعنی زمانی میرسه که هیچ کسی جرات نداشته باشه در مورد کشورمون بگه هنوز گزینه نظامی روی میزه...؟ حتی اوباما...

یعنی میشه اونقدر قدرتمند بشیم... (139006)
۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ۱۳:۳۱
کسی که­ش خرد باشد آموزگار نگه داردش گردش روزگار (فردوسی) (139279)
۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ۱۳:۳۸
قدرتمندیم که دارند دست و پا می شکنند واسه یک مکالمه تلفنی
همه باید به کشورمون و به رییس جمهورمون افتخار کنیم (139284)
حسن گلاسکو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ۰۱:۲۵
حضرات معتدل و مدبر بفرمایید تحویل بگیرید ... باز هم گزینه نظامی و بازهم صهیونیستها ... احمدی نژاد هم که دیگر نیست تا دلیل بیاورید و مقصر معرفی کنید... بیشتر از چند روز از نرمش شیخ حسن نگذشته و این شیاطین همچنان طلبکار و ... و شما همچنان دلخوش به صداقت و تغییر لحن این زورگویان زبان نفهم ... (139009)
۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ۱۶:۲۳
ما کشورمون رو دوست داریم اما عاقلانه و با تدبیر. اصلاح طلبیم اما قطعا اگه آمریکا چرت و پرت بگه تایید نمیکنیم. حماقتهایی در ایران و آمریکا وجود داره که بزرگترین مانع توافقه. البته یادمون نره که زمان خاتمی همین آمریکا چقدر در مقابل ایران منزوی بود و حتی همراهی انگلیس رو هم نداشت (139390)
درود بر خاتمی سلام بر روحانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ۰۳:۳۱
قطعا" فضای مذاکره با آمریکا تا زمانی مثبت خواهد ماند که آمریکا دست به شیطنت و فریبکاری نزند، در تاریخ گذشته ما آمریکا و انگلیس جنایت فراوانی علیه ایران کردند، حال که دولت مردان ما یک فرصت به آمریکا داده اند این آنان هستند که باید جو را مثبت نگه دارند. آقای ظریف خواهش می کنم در مذاکره با آمریکا کمال دقت و هوشیاری را داشته باشید، زیرا برقراری ارتباط صحیح و حفظ اقتدار ملی بعد از 35 سال قطع رابطه با آمریکا سخت است ولی امکان پذیر است و نرمش تا جایی مجاز است که اقتدار ملی ایران حفظ شود ،یعنی به اصطلاح باید نرمش قهرمانانه باشد.با تشکر (139036)
۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ۱۶:۴۲
کارهایی که روسیه در تاریخ علیه مردم ایران انجام داده اصلا قابل قیاس با امریکا نیست. (139400)
۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ۰۴:۰۶
به خدا مصر و سوریه و لبنان و لیبی و یمن و بحرین و اردن و .... با آمریکا که هیچ یه سریشون با خو اسرائیل هم رابطه داشتن و هر خدمتی که از دستشون برمیومد واسش میکردن
ولی هیچکدوم اینا واسه کشور ها خوشبختی نشد ، مردم ما خیلی ناشکر هستن ، موقعیت ایران رو ببینید ، ما ژاپن و کره نیستیم به خدا آمریکا بیاد تو کشور ما میشیم عراق و افغانستان نه زاپن منافع آمریکا اینه که تو خاورمیانه ناامنی باشه و لاغیر
تا یه حرفی مخالف رابطه میزنی متهم میکننت به اینکه از تحریم سود میبری ، برادر من من بلد بودم از تحریم سود ببرم اینجا چه غلطی میکردم داشتم سودم رو میبردم نمیومدن اینجا نظر بنویسم دوما اگر کسی اینهمه نفوذ داشته باشه که از تحریم سود ببره از رفع تحریم 100 برابر سود میبره
قدر این امنیت رو بدونید و دست خفت به دشمنی که واقعا دستاش به خون مردم ما آلوده است رو نکنید
آمریکا همون اسرائییله به خدا واقعا اگر فکر کردید اینا مثل دو تا کشور معمولی هستن برید مطالعه کنید که تشکیل آمریکا چجوریه رفتن تو قدرت داخل آمریکا چجوریه برید مطالعه کنید
من از شما هیچی نمیخوام فقط مطالعه میخوام و اینکه غیرت داشته باشید
البته از وضع جامعه میشه فهمید غیرت در حال آب شدنه بین مردم از وضع حجاب و ... میشه فهمید
میدونم این نظر به مزاج منتشر کننده خوش نمیاد و منتشر نمیشه ولی این رابطه برای ما مثل زهر ه نه دوا (139039)
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ۰۴:۳۱
آفرین به دکتر روحانی که آمریکا را در شریطی سخت قرارداد واسرائیل را منزوی کرد آقای اوباما جهت دلخوشی نتانیاهو مجبور است چنین بگوید چون اگر در عمل بازی را به هم بزند اجماع جهانی که سال ها زحمت کشید تا به طور نسبی علیه ایران به وجود آورده است را به دست خود از بین خواهد برد و از طرف دیگر وحدت داخلی ایران را به شکل کامل در مقابل خود خواهد داشت وحدتی که در دولت قبل همراهی قشر جوان و دانشگاهی و اصلاحطلبان را شامل نمی شد ولی اکنون تمام ایران یکصدا است آقای روحانی در سخنرانی خود شرط کرد که از آمریکا یک صدا شنیده شود بازی آقای روحانی برای کشورمان تحت هر شرایطی پیروزی است (139048)
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ۲۰:۰۸
برادر عزیزم مقصر بی حجابی ما امریکا و اسراییل نیست و اگر فکر کنیم که با دشمنی با کشورهای بزرگ دنیا ما قهرمان می شیم اشتباه می کنید متاسفانه امروز انهایی که دم از اخلاق و دینداری می زنند امروز با رانت خواری و سپردن تمام امور مهم به نزدیکان خود باعث دین گریزی جوانان و بد بینی به همه چیز شدند از ماست که بر ماست (139499)
۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ۰۶:۲۸
دقت کردین همه موافق برقراری رابطه مناسب ایران وامریکا هستند بجز اسراییل/برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس وتعدادی ازگروههای تندرو در ایران؟ (139059)
۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ۰۷:۱۴
1-نتانیاهو غلط اضافی می کنه
2-اوباما هم مجبوره جلوی نتانیاهو این حرفا رو بزنه و ته دلش با ایرانه. (139064)
۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ۰۸:۳۰
با این کار امریکا دوباره مردم به سمت مخالفین رابطه با آمریکا می روند و ممکن است ما هم ناامید شویم. (139084)
۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ۰۹:۱۸
نتانیاهو مثه افراطی های داخل ایران بی کله است و بی منطق.خدا لعنتشون کنه مردمو اسیر خودشون کردن با زورگوییهاشون (139097)
۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ۱۴:۱۷
خدا پدر افراطی های داخل رو بیامرزه
باز از یکی حرف شنوی دارن
اونوریها تا کل ایران رو ویران نکنن آروم نمیششن (139321)
۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ۱۱:۴۵
آمریکا هم دیگه باید حد خودشو بدونه.به نظر میاد داره از نجابت مردم ایران سواستفاده می کنه.اگه اینجوری پیش بره دیگه این حرفا رو به عنوان زورگویی و امتیاز گرفتن تلقی می کنیم.همچنان به مذاکره خوشبین هستیم ولی آمریکا نباید در صحبت های خصمانه خودش زیاده روی کنه و غرور ملت ایرانو زیر پا بگذاره وگرنه همون آش و همون کاسه هست. (139190)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ۱۳:۴۱
نتا نیاهو هنوز در خواب غفلت بسر می برد. (139287)
علی اکبر
۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ۱۳:۵۵
رابطه ایران و آمریکا 100در100 به ضرر اسراییل خواهد بود و به نفع دنیا.
اما اسراییل و پولداراش میخوان که اینطور نباشه. (139298)
خشم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ۱۵:۲۶
بابا به خدا ايناخودشون دنباله جنگن.گزينه نظامي؟؟؟؟آخه بيايدنگاه کنيدماتو8سال باکل دنياجنگيديمو پيروز شديم.حالاشماامروزميخوايدبه سوريه حمله کنيدهيچکس همراهيتون نکرد.ماکه ديگه ايرانيم .پس بادم شيربازي نکيد (139363)
آزرمیدخت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ۱۸:۵۳
دولتمردان کشور باید به فکر منافع ملی باشند و لاغیر من به قدرت دیپلماسی تیم دولت روحانی اعتماد دارم و میدانم درتله تندروهای داخلی و دیگر سودجویانی که دنبال گل آلود کردن رابطه ایران وآمریکا بودن ،هستن وخواهند بود تا ماهی بیشتری صید کنند ،گرفتار نخواهد شد (139458)
ارادتمندکوچک ملت ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ۲۱:۳۹
آفرین به این مردم ایران که از هر جناح وحزبی فقط دلبسته کشور ونظامشونند و اگه واقعا بدونند کسی با منافع ملت طرف بشه و قلدر مابانه به کشور عزیزمون نگاه کنه جاش در آتش قهر مردمه وخدا انشاءالله خودش کشور ورهبر ودولت وملت را یاری کنه .من به جلیللی رای دادم ولی روحانی را هم دوس دارم ...زیاد حرفش به دلون نشست (139559)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ۲۲:۲۱
آقای ظریف به این زن های خارجی بخندی دم در میارن!!! (139606)
۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ۲۳:۰۸
نه پس!! امریکا یهو اسرائیل و بی خیال میشه و میاد با ایران دوست میشه!!یواش یواش.سیاست همینه.الان امریکا یکی به نعل میزنه یکی به میخ. (139641)