به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۰۱ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب : ۱۷۲۷۰۲

32 تیم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2019

گروه ورزشي: با برگزاری دیدارهای مرحله پلی آف تکلیف 32 تیم نهایی مرحله گروهی مشخص شدند.
32 تیم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2019
به گزارش "ورزش سه"، با برگزاری رقابت های مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا، تکلیف 32 تیم برتر قاره برای حضور در این رقابت ها مشخص شد تا به این ترتیب گروه بندی نهایی مسابقات مشخص شود.
 
غرب آسیا درگیر تصمیمات عجیب کنفدراسیون
4 گروه اول مسابقات مربوط به منطقه غرب قاره است که امسال مهمانان جدیدی دارد و البته خیلی در آن توازن قدرت رعایت نشده است. در گروه اول این رقابت ها تیم الزورا اولین سهمیه مستقیم عراق است که در این گروه حضور دارد و دیگر تیم های حاضر در مرحله غرب آسیا پیش از این سابقه حضور در مسابقات را داشتند. تصمیمات عجیب فدراسیون آسیا اما باعث شده تا گروه ها خیلی توازن قدرت نداشته باشند. در شرایطی که در گروه های یک و دو تقریبا هیچ تیم مدعی و قدرتمندی حضور ندارد، در گروه های سوم و چهارم تیم های پرسپولیس، السد، الاهلی عربستان، پاختاکور، الدحیل، الهلال، العین و البته استقلال ایران حضور دارند؛ تیم هایی که اگر در دو گروه اول بودند احتمالا بی دردسر صدرنشین می شدند. غربی ها البته هدف مشترکی برای شکست طلسم عدم قهرمانی دارند و تیم هایی مانند الهلال با خریدهای فوق العاده به دنبال طلسم شکنی هستند.

گروه یک: الوصل امارات، الزورا عراق، ذوب آهن، النصر
گروه دو: الاتحاد عربستان، الوحده امارات، لوکوموتیو ازبکستان، الریان عربستان
گروه سه: الدحیل قطر، الهلال عربستان، العین امارات، استقلال
گروه چهار: پرسپولیس، السد قطر، الاهلی عربستان، پاختاکور ازبکستان

 
شرق آسیا مثل همیشه در تسخیر مدعیان
در منطقه شرق آسیا، چهار کشور چین، استرالیا، ژاپن و کره جنوبی مانند همیشه قدرت اصلی هستند و نمایندگان زیادی دارند و سهمیه کمتری به دیگر تیم ها دادند. در شرق آسیا نیز البته کار در گروه چهار بسیار سخت است؛ حضور سیدنی، کاوازاکی، شانگهای اس آی پی چی در کنار اولسان هیوندای کره جنوبی باعث شده این گروه سخت ترین گروه منطقه شرق باشد. کاشیما مدافع عنوان قهرمانی نیز در گروه پنجم مسابقات در کنار شاندونگ چین، دارالتعظیم سنگاپور و ژیونگنام کره جنوبی حضور دارد.

گروه بندی مرحله شرق به شرح زیر است:
گروه 5 : ژیونگنام کره جنوبی، جوهور دارلتعظیم سنگاپور، کاشیما ژاپن، شاندونگ چین
گروه 6: گوانگژو چین، دائجو کره جنوبی، ملبورن کره جنوبی، سانفریس هیروشیما ژاپن
گروه 7: اوراواردز ژاپن، پکن گوان چین، چونبوک کره جنوبی، بوریرام تایلند
گروه 8: سیدنی استرالیا، کاوازاکی ژاپن، شانگهای اس آی پی جی چین، اولسان کره جنوبی

 
ترین ها در اختیار عربستان، کره جنوبی، چین و ژاپن
در منطقه شرق آسیا، سه کشور کره جنوبی، ژاپن و چین 4 نماینده در مرحله گروهی دارند تا با قدرت کامل در این مرحله حضور داشته باشند اما در منطقه غرب شرایط متفاوت است و تنها عربستان توانسته 4 سهمیه کسب کند و شرایط برای دیگر تیم ها متفاوت است و ایران، قطر و امارات سه سهمیه دارند.
 
عراق و سنگاپور؛ خوش آمدید

دو تیم از کشورهای عراق و سنگاپور نمایندگان جالب و جذاب در این مرحله هستند. الزورا عراق و دارالتعظیم سنگاپور از جمله تیم هایی هستند که خیلی نام آنها در این مسابقات شنیده نشده و باید منتظر عملکرد آنها در مرحله گروهی باشیم.
 
گروه های مرگ پر تعداد برای آسیا
فدراسیون فوتبال آسیا در سید بندی ها تصمیم عجیبی داشت و همین موضوع باعث شده تا گروه های سخت زیادی داشته باشیم. در منطقه غرب حضور همزمان پرسپولیس، السد و الاهلی عربستان در یک گروه در کنار گروه عجیب الهلال، الدحیل، العین و استقلال دو گروه سخت منطقه غرب هستند.
در منطقه شرق دو گروه ۶ و ۸ دشوارتر از دیگر گروه ها است و چهار نماینده از چهار کشور قدرمتند منطقه یعنی کره، ژاپن، چین و استرالیا را شامل می شود تا شاهد دو گروه سخت در این منطقه باشیم.