به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۰۱ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب : ۱۷۲۷۰۷

دونالد ترامپ: دوران سندرز تمام شده است

گروه بين‌الملل: رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به اعلام نامزدی «برنی سندرز»- سناتور دمکرات برای انتخابات آینده ریاست‌جمهوری این کشور، گفت که به عقیده‌ او، «دوران سندرز تمام شده است».
دونالد ترامپ: دوران سندرز تمام شده است
 «دونالد ترامپ» در ادامه گفت: برنی را دوست دارم؛ چرا که در زمینه تجارت، عمدتا با هم اتفاق‌نظر داریم. مشکل اینجاست که او نمی‌داند در این حوزه باید چه کاری انجام دهد. رئیس جمهور آمریکا با دستمایه قرار دادن تحولات انتخابات 2016 افزود: فکر می‌کنم آنچه بر سر برنی آمد، جالب نبود. گمانم از او سوءاستفاده شد. وی ادامه داد: او 4 سال پیش کارزاری عالی داشت، ولی رفتار محترمانه‌ای از سوی [هیلاری] کلینتون ندید. به نظر می رسد اشاره ترامپ به رسوایی حزب دمکرات در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری گذشته آمریکا باشد.

پایگاه اینترنتی ویکی لیکس در ژوئیه 2016 و درست پیش از برگزاری همایش ملی حزب دمکرات برای معرفی نامزد ریاست جمهوری، هزاران ایمیل مقام های ارشد دمکرات را منتشر کرد و برای آن‌ها رسوایی بزرگی به بار آورد. مهمترین گروه ایمیل های منتشر شده نشان می داد که مقام‌های کمیته ملی حزب دمکرات که ملزم به رعایت بی‌طرفی در رقابت‌های درون حزبی هستند، از همان ابتدای رقابت‌ها به پیروزی کلینتون تمایل داشته و با وجود اقبال گسترده مردم به سندرز، علیه او وارد عمل شده بودند. این افشاگری به استعفای «دبی واسرمن شولتز» رئیس کمیته ملی دمکرات و شماری دیگر از مقام‌های حزبی انجامید.

مقام‌های اطلاعاتی آمریکا از همان ابتدا، انگشت اتهام هک سرورهای حزب دمکرات و انتشار ایمیل‌های مربوطه را به سمت روسیه گرفتند. در همین ارتباط اخیرا و در جریان تحقیقات پرونده مربوط به روسیه، برخی تماس‌ها میان ستاد انتخاباتی ترامپ و مسئولان ویکی لیکس افشا شده است که می‌تواند سرنخی درخصوص چگونگی انتشار این اسناد و تاثیرگذاری آن بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باشد.

بنا به یافته‌های «رابرت مولر» بازرس این پرونده، «راجر استون» مشاور ترامپ در جریان انتخابات 2016 آمریکا مدعی ارتباط با «جولیان آسانژ» موسس تارنمای افشاگر ویکی‌لیکس بوده و در تماس‌های خود با مقام‌های ارشد ستاد انتخاباتی ترامپ، به آن‌ها اطلاعاتی دقیق درخصوص زمان انتشار اسناد به سرقت رفته از کمیته ملی حزب دمکرات را داده بود. استون هم‌اکنون در بازداشت نیروهای قضایی است و در کیفرخواست صادر شده برای او، هفت مورد اتهامی از جمله جلوگیری از اجرای قانون و تلاش برای پرداخت رشوه مشاهده می‌شود.