کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ليگ برتر؛ استقلال می‌خواهد مدعي بماند

فرهیختگان , 1 اسفند 1397 ساعت 9:40

گروه ورزشی: استقلال امشب از ساعت 18:30 در ورزشگاه آزادی و از هفته نوزدهم لیگ برتر به مصاف پارس‌جنوبی خواهد رفت؛ دیداری که می‌تواند آخرین فرصت استقلالی‌ها برای کسب عنوان در رقابت‌های امسال تلقی شود و هر نتیجه‌ای جز پیروزی برای شاگردان شفر به‌طور قطع چشم‌انداز پیش رو برای این تیم را تاریک‌تر از هر زمان دیگری خواهد کرد.


تیم وینفرد شفر روند خوبی را در پیش گرفته و حتی نیم‌فصل دوم را هم با یک برد پرگل آغاز کرد اما دست‌انداز تبریز باعث شد تا آتش زیر خاکستر آبی‌ها دوباره شعله‌ور شده و جار و جنجال‌ها دوباره آغاز شود. جنگ شفر و خطیر علنی‌تر شده و نداشتن زمین تمرینی مناسب نیز صدای بازیکنان را بلند کرد.از همه این صحبت‌ها گذشته خبر بد برای شفر، مصدومیت مجدد علی کریمی، هافبک استقلالی‌ها بود تا دوباره این بازیکن از حضور در میادین محروم شود و این در حالی است که همام طارق هنوز به شرایط ایده‌آل نرسیده و ایسماعیل گونسالوز هم هنوز روی فرم نیست هرچند صادر شدن کارت بازی پاتوسی می‌تواند تا حدودی امید‌ها به اردوی این تیم بازگرداند.در ابتدای این گزارش اشاره کردیم که اگر استقلال در این دیدار هم نتیجه لازم را نگیرد از کورس مدعیان قهرمانی خارج شده و شانس کسب سهمیه را هم به کمترین حد ممکن کاهش خواهد داد. بنابراین اگر آبی‌های پایتخت می‌خواهند در کورس باقی بمانند باید تارتار و تیمش را مقهور جاه‌طلبی‌های خود کرده و پارس جم‌جنوبی را از سر راه خود بردارند تا همچنان در بین تیم‌های بالانشین جایگاهی داشته باشند.

ترکیب احتمالی دیدار با پارس
استقلالی‌ها در دو بازی اخیر خود در نیم‌فصل دوم لیگ برتر تقریبا با ترکیبی مشابه به میدان رفتند؛ در واقع اگر دانشگر و باقری هم محروم نمی‌شدند چه بسا این تیم با ترکیبی صددرصد مشابه به مصاف پیکان و تراکتورسازی می‌رفت.تفکرات شفر در دیدار با پیکان به بهترین شکل ممکن جواب داد و استقلال حریفش را با چهار گل شکست داد اما همین تفکرات در دیدار تبریز راهی جز ناکامی پیدا نکرده و این شهر را با دست خالی ترک کرد. البته اگر دو مهره محروم استقلال که اتفاقا در اوج آمادگی هم بودند، مقابل تراکتورسازی به میدان می‌رفتند، شاید استقلال نتیجه دیگری را مقابل این تیم کسب می‌کرد و حالا برا بازی با پارس محتمل‌ترین حالت ممکن بازگشت دانشگر و باقری به ترکیب اصلی است.این در حالی است که با توجه به ناهماهنگی در خط دفاعی چه بسا یک بار دیگر غفوری نیز برای محکم شدن کمربند دفاعی به سمت راست این خط باز گردد و منتظری هم مجددا زوج دانشگر در میانه عقب زمین استقلال باشد. در سمت چپ هم تقریبا حضور زکی‌پور قطعی به نظر می‌رسد ضمن اینکه بعید است شفر به خاطر گلی که رحمتی خورد او را به نیمکت منتقل کند.

در میانه میدان اینکه استقلال با دو هافبک دفاعی به میدان برود یا دل را به دریا زده و با یک بازیکن در این بخش به میدان برود، یکی از بزرگ‌ترین مجهولات دیدار امشب به شمار می‌رود. اگر شفر همچنان دست به عصا باشد که فرشید باقری و روزبه چشمی زوج کمربند میانی استقلال را تشکیل می‌دهند و اگر سرمربی آلمانی بخواهد تیمش را هجومی راهی میدان کند فقط باقری برای این تیم به میدان خواهد رفت.بنابراین برای انتخاب نفرات جلویی دو حالت پیش خواهد آمد که در حالت اول می‌توان از منشا، اسماعیلی و شجاعیان به همراه تبریزی از نفرات اصلی ترکیب استقلال در این دیدار یاد کرد و اگر استقلال فقط با یک هافبک دفاعی به میدان بیاید، شانس الهیار صیادمنش نیز برای حضور در ترکیب اصلی افزایش پیدا خواهد کرد.در هر صورت بعید است ایسما و پاتوسی برای این دیدار در اندیشه‌های تاکتیکی شفر به‌عنوان مردان اصلی در ترکیب اصلی این تیم جایگاهی داشته باشند و از سوی دیگر از اردوی استقلال خبر می‌رسد چه بسا میثم تیموری سورپرایز شفر برای خط دفاعی در سمت چپ باشد و این موضوع زمانی بیشتر رنگ واقعیت به خود می‌گیرد که بدانیم استقلال امشب مقابل تیم سابق تیموری به میدان می‌رود.

استقلال و جنجال دوباره؟
استقلالی‌ها همچنان با مشکلات مالی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و هنوز حساب‌های بازیکنان این تیم خالی از موجودی است. چند روز پیش در خبرها آمده بود که حامی مالی باشگاه استقلال برای پرداخت مطالبات ماه‌های گذشته بازیکنان این تیم حواله‌هایی را در اختیار آنها قرار داده که تاریخ این حواله‌ها ۳۰ بهمن ماه است که در همان زمان برخی رسانه‌ها اعلام کردند با توجه به سابقه قبلی و برگشت خوردن برخی از حواله‌های حامی مالی استقلالی‌ها بعید نیست این ماجرا تکرار شود.در هر صورت مدیران باشگاه استقلال این روز‌ها با مشکلات مالی مواجه هستند و بدون شک حل نشدن مشکل مالی بازیکنان می‌تواند جنجال دیگری را برای این باشگاه رقم بزند و چه بسا بعد از بازی دوباره شاهد جنگ و جدال بازیکنان با مدیران باشگاه در رسانه‌ها باشیم.


کد مطلب: 172711

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/172711/ليگ-برتر-استقلال-می-خواهد-مدعي-بماند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir