به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۰۱ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۱۷۲۷۱۳

استقبال ويژه نخست‌وزیر هند از بن‌سلمان

گروه بين‌الملل: نارندرا مودی، نخست وزیر هند برای خوشامدگویی به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی شخصا به فرودگاه دهلی‌نو رفت. این کار خلاف پروتکل‌های دولتی هند است.
استقبال ويژه نخست‌وزیر هند از بن‌سلمان
راویش کومار، سخنگوی وزیر امور خارجه هند در حساب رسمی تویترش تصویری از خوشامدگویی صمیمانه نخست وزیر هند با شاهزاده سعودی را منتشر کرده و از آغاز «فصل جدیدی در روابط دو جانبه» خبر داده است. او همچنین به این نکته اشاره داشت که نخست‌وزیر هند با حضور در فرودگاه برای استقبال از بن‌ سلمان خلاف پروتکل‌های رسمی دولت هند عمل کرده است. نارندرا مودی روز چهارشنبه نشستی با محمد بن سلمان خواهد داشت. ولیعهد عربستان پیش از این نیز در پاکستان با یک پذیرایی سخاوتمندانه مواجه شده بود. دو کشور همسایه پاکستان و هند با وجود تنش‌ در کشمیر هر کدام به شکل جداگانه علاقه‌مند به توسعه روابط با عربستان سعودی هستند.

توسعه همکاری استراتژیک هند و عربستان
عربستان سعودی تامین کننده اصلی نفت خام هند است. با این حال دو کشور بنا دارند روابط شان را فراتر از سطح انرژی گسترش دهند. بنا بر اعلام وزارت امور خارجه هند «دو دولت هند و عربستان برای ایجاد یک شراکت استراتژیک توافق کرده‌اند.» محمد بن سلمان در ادامه سفرش بعد از هند راهی چین، مالزی و اندونزی خواهد شد. این دور از سفرها، نخست سفرهای محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی پس از ماجرای قتل کمال خاشقچی و حاشیه‌های آن برای دولت عربستان به شمار می‌آید. ولیعهد عربستان سعودی در سفرش به پاکستان قرارداد سرمایه‌گذاری به ارزش ۲۰ میلیارد دلار با پاکستان امضا کرده است. ولیعهد عربستان شامگاه چهارشنبه دهلی‌نو را ترک خواهد کرد.