به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۰۱ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب : ۱۷۲۷۵۴

قیمت مسکن دربهمن ماه باز هم افزایش یافت

گروه اقتصادی: دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در معاملات بهمن ماه در تهران را در حالی ۱۰ میلیون و ۶۶ هزار تومان اعلام کرد که قیمت ها رشد و معاملات مسکن ۴۹ درصد کاهش یافته است.
قیمت مسکن دربهمن ماه باز هم افزایش یافت
در بهمن ماه امسال ۹۵۳۱ فقره معامله مسکن به امضا رسید که نسبت به ماه گذشته (دی ماه ۹۷) که تعداد معاملات مسکن ۶۸۶۵ فقره بود ۳۸.۸ درصد افزایش داشته است و نسبت به بهمن ماه سال گذشته که تعداد معاملات ۱۸۶۹۲ فقره بود ۴۹ درصد کاهش یافته است.

*رشد ۲،۹ درصدی قیمت مسکن در بهمن ماه نسبت به دی ماه
همچنین میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان در تهران در بهمن ماه امسال ۱۰ میلیون و ۶۶ هزار تومان بود که نسبت به دی ماه امسال که قیمت هر متر آپارتمان ۹ میلیون و ۷۷۸ هزار تومان تخمین زده شد ۲.۹ درصد افزایش و نسبت به بهمن ماه سال گذشته که میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان ۵ میلیون و ۴۰۶ هزار تومان برآورد شده بود ۸۶ درصد افزایش داشته است. پیش بینی های برخی فعالان بازار مسکن حاکی از این بود که احتمالا قیمت مسکن در بهمن ماه به ثبات رسیده و کاهش می یابد که آمارهای وزارت راه و شهرسازی نشان داد اینطور نشد.بیشترین تعداد معاملات انجام شده در منطقه پنج با هزار و ۱۷۹ فقره معامله اختصاص داشته و پس از آن مناطق ۴ و ۲ با به ترتیب ۷۵۶ و ۶۴۹ فقره معامله مسکن در رتبه های بعدی قرار گرفته اند. کمترین تعداد معامله نیز به منطقه ۱۹ تهران با ۶۰ فقره اختصاص دارد و پس از آن مناطق ۲۲ و ۹ به ترتیب ۹۲ و ۱۲۰ فقره معامله در رده های بعدی قرار گرفته اند.

*گرانترین منطقه پایتخت در معاملات بهمن ماه منطقه یک
گرانترین منطقه پایتخت در معاملات بهمن ماه مانند ماه های گذشته به منطقه یک با میانگین هر متر ۲۱ میلیون و ۶۲۴ هزار تومان اختصاص یافته است. این در حالی است که این منطقه در ماه گذشته (دی ماه ۹۷) میانگین قیمت هر متر ۲۲ میلیون و ۹۷۴ هزار تومان برآورد شده بود که نشان دهنده کاهش ۱.۵ میلیون تومانی میانگین قیمت در منطقه یک تهران است.پس از منطقه یک نیز، منطقه سه پایتخت با میانگین قیمت هر متر ۱۷ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان قرار دارد و در رتبه ۳ نیز منطقه دو تهران با متوسط هر متر ۱۵ میلیون و ۳۷۹ هزار تومان قرار گرفته است.ارزانترین منطقه تهران در معاملات بهمن ماه بازار مسکن پایتخت به منطقه ۱۸ با متوسط هر متر مربع ۴ میلیون و ۵۶۵ هزار تومان اختصاص دارد. پس از منطقه ۱۸، منطقه ۲۰ با متوسط هر متر مربع ۴ میلیون و ۹۲۷ هزار تومان و منطقه ۱۷ با متوسط قیمت هر متر ۵ میلیون و ۹۹ هزار تومان قرار دارد.
مرجع : فارس
برچسب ها: بازار مسکن