به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۰۲ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب : ۱۷۲۸۲۲

صعود بورس‌های جهانی به قله چهار ماهه

گروه اقتصادی: پس از چندین ماه عملکرد ناامیدکننده بورس‌های جهانی، در معاملات پنجشنبه سرانجام رکورد چهار ماه اخیر آنها شکسته شد.
صعود بورس‌های جهانی به قله چهار ماهه
افزایش خوش‌بینی‌ها نسبت به حصول توافق تجاری بین چین و آمریکا و رویکرد مثبت بانک های مرکزی در خصوص تعدیل نرخ بهره باعث شد که شاخص ام اس سی آی بورس های جهان که در بر دارنده شاخص های بورسی ۴۷ کشور در سراسر جهان است به بالاترین سطح خود از ماه اکتبر سال گذشته برسد.آمریکا و چین توافق کردند که سومین دور مذاکرات تجاری را این هفته در واشنگتن از سر گیرند و دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا برای تمدید ضرب العجل خود در مذاکرات با چین اعلام آمادگی کرده است. پیش تر آمریکا تهدید کرده بود در صورت نرسیدن به توافق تجاری با چین تا پایان ماه جاری بر ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چینی تعرفه ۱۰ تا ۲۵ درصدی وضع خواهد کرد.جیم رید، استراتژیست ارزی دویچه بانک در همین رابطه گفت: اخبار امیدبخشی به بازارها تزریق شده است اما پیشرفت های بیشتری در مذاکرات مورد نیاز است و روند فعلی شکننده است.

جان ویلیامز، رییس دفتر منطقه ای فدرال رزرو در نیویورک گفت که نرخ بهره در سطح فعلی با واقعیت های اقتصادی منطبق است و بانک مرکزی در شرایط حاضر دلیلی برای افزایش مجدد نرخ بهره ندارد مگر آن که رشد غیر منتظره ای در ماه های پیش رو اتفاق بیافتد.در بین بورس های آسیایی، شاخص ام اس سی آی بورس های منطقه آسیا-اقیانوسیه به جز ژاپن ۱.۱ درصد افزایش یافت. در هنگ کنگ شاخص هانگ سنگ ۱.۳ درصد بالا رفت و در کره جنوبی و تایوان، شاخص های بورسی به سطوح بالای ثبت شده خود در ماه اکتبر سال گذشته بازگشتند. در ژاپن شاخص نیک کی ۲۲۵ بورس توکیو به بالاترین سطح ۲ ماه اخیر رسید و با ۰.۶ درصد افزایش بسته شد.در بازار نفت بهای هر بشکه نفت خام برنت با اندکی عقب نشینی از سطح بالای ثبت شده خود در سه ماه اخیر به ازای ۶۶.۳۰ دلار مبادله شد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: بازار بورس