به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۴۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۰۳ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب : ۱۷۲۸۵۸

طلا فضای بیشتری برای افزایش پیدا می‌کند

گروه اقتصادی: قیمت طلا هفته جاری به بالاترین حد در ۱۰ ماه گذشته صعود کرد و کارشناسان بازار بر این باورند که روند صعودی این فلز هنوز به پایان نرسیده است.
طلا فضای بیشتری برای افزایش پیدا می‌کند
 سیمونا گامبارینی، اقتصاددان بازار شرکت " کپیتال اکونومیکس" در یادداشتی نوشت: اقتصاد آمریکا با حرکت در جهت نزولی، بازارها را غافلگیر خواهد کرد و توضیح داد چرا وضعیت بدتر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران انتظار دارند.به گفته گامبارینی، نتیجه کندی رشد اقتصادی، عقب‌نشینی بانک مرکزی آمریکا از تحکیم سیاست پولی و احتمال کاهش نرخ‌های بهره خواهد بود. چندان طول نخواهد کشید که تأثیر دورهای قبلی تحکیم سیاست پولی و ضعیف شدن تدابیر محرک مالی تأثیر منفی خود را روی فعالیت اقتصادی گذاشته و بانک مرکزی را وادار کند سال آینده نرخ‌های بهره را بیش از آنچه که اکنون در بازارها حساب می‌شود کاهش دهد.اقتصاددان " کپیتال اکونومیکس" در این یادداشت خاطرنشان کرد که رشد اقتصادی در سایر نقاط جهان چندان قابل ملاحظه نبوده و بانک‌های مرکزی بزرگ جهان را واداشته است از تحکیم سیاست پولی خودداری کنند.

وی در ادامه گفت: با این حساب ما تصور می‌کنیم دارایی‌های امن امسال همچنان عملکرد خوبی داشته باشند و پیش‌بینی ما از قیمت طلا در سال جاری ۱۳۵۰ دلار است که اندکی بالاتر از سطح قیمت فعلی است.بر اساس گزارش کیتکونیوز، با توجه به این دورنما، بهبود بازارهای سهام بزودی افول خواهد کرد و طلا دیگر همسو با شاخص " اس اند پی ۵۰۰" حرکت نخواهد کرد.قیمت طلا در معاملات روز جمعه با خوش بینی بازار به مذاکرات تجاری آمریکا و چین که ارزش دلار را تحت فشار کاهشی قرار داد، افزایش یافت اما انتظارات برای افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا، رشد قیمت این فلز را محدود کرد. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۳۲۵.۵۲ دلار رسید.بهای معاملات این بازار از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود ۰.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد. در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل به ۱۳۲۸.۱ دلار کاهش پیدا کرد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: قیمت طلا