به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۰۳ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب : ۱۷۲۸۶۸

روما و سوگلی در صدر نامزد‌های اسکار ۲۰۱۹

روما و سوگلی در صدر نامزد‌های اسکار ۲۰۱۹
گروه فرهنگ و هنر:  نود و یکمین مراسم اهدای جوایز آکادمی علوم و هنرهای سینما یا «اسکار» روز یکشنبه ۲۴ فوریه برگزار می شود. تا فرا رسیدن آن روز، خیلی از مشتاقان سینما بی صبرانه منتظر هستند تا اسامی برندگان را بدانند.

نامزدهای بیشترین جوایز اسکار ۲۰۱۹
امسال، فیلم «رما» از آلفونسو کوارون و فیلم «سوگلی» از یورگوس لانتیموس هر یک نامزد ۱۰ جایزه اسکار از جمله جایزه «بهترین فیلم» شدند. «روما» در گلدن گلوب هم خوش درخشید.
یالیتزل آپاریچیو در صحنه ای از فیلم «رما»
tttt
از دیگر نامزدهای بهترین فیلم ۲۰۱۹، «ستاره ای متولد می‌شود»، «پلنگ سیاه»، «بلک‌ک‌کلنزمن»، «حماسه کولی» و «وایس» هستند.
نامزدهای جایزه بهترین بازیگر زن ۲۰۱۹
tttt
«گلن کلوز» برای نقش آفرینی در فیلم «همسر»، «لیدی گاگا» برای بازی در فیلم «ستاره ای متولد می شود»، «الیویا کلمن» در فیلم «سوگلی»، «یالیتزل آپاریچیو» در فیلم «رما»، و «ملیسا مک‌کارتی» در فیلم «می تونی مرا ببخشی» نامزدهای بهترین بازیگر زن اسکار امسال هستند.

نامزدهای جایزه بهترین بازیگر مرد ۲۰۱۹
«کریستین بیل» در فیلم «وایس»، «بردلی کوپر» در فیلم «ستاره ای متولد می شود»، «ویلم دافو» در فیلم «بر دروازه ابدیت»، «ویگو مورتنسن» در فیلم «کتاب سبز» و «رامی ملک» در نقش «فردی مرکوری» خواننده گروه کوئین، در فیلم «حماسه کولی» نامزدهای جایزه بهترین بازیگر مرد اسکار امسال هستند.
رامی ملک
tttt
تاریخ مختصری از اسکار
آکادامی علوم و هنرهای سینما یا به اصطلاح آکادمی اسکار در سال ۱۹۲۷، توسط ۳۶ سلطان صنعت فیلم در ایالات متحده آمریکا بنیان نهاده شد.اولین رئیس آکادمی داگلس فیربنکس (پدر)، بازیگر آمریکایی بود و اولین مراسم اهدای جوایز اسکار به نسبت ساده و خودمانی بود که در هتل روزولت هالیوود برگزار شد. تعداد مهمان ها ۲۷۰ نفر و بلیط ورودی نفری پنج دلار بود.
داگلس فیربنکس (چپ) با همکارانش چارلی چاپلین (وسط) و جو بنجامین
tttt
در اوایل آکادمی، مراسم اهدای جایزه را تنها از طریق رادیو پخش می کرد و از سال ۱۹۵۳ این رویداد به طور زنده از طریق تلویزیون پخش شد که تا به امروز مردم سراسر جهان می توانند از آن لذت ببرند و در سال ۱۹۶۶ مراسم اسکار برای اولین بار به صورت رنگی از تلویزیون پخش شد.
«نرما شیرر» بازیگر کانادایی تبار با جایزه اسکار برای بهترین بازیگر زن در فیلم «طلاق» 

tttt
مراسم امسال، در تالار «تئاتر دالبی» لس آنجلس برگزار می‌شود.
مرجع : برترین ها
برچسب ها: اسکار