به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۰۴ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۱۷۲۹۳۵
«یارانه»، جایگزین ضامن می‌شود

تاریخ عقد؛شرط دریافت «وام ازدواج»۳۰ میلیونی

گروه جامعه: سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان ضمن تشریح شرایط تضامین مربوط به دریافت وام ازدواج، گفت: براساس تبصره ۱۶ لایحه بودجه سال ۹۸، بانک مرکزی موظف است از محل پس انداز جاری و قرض‌الحسنه سیستم بانکی، وام ازدواج را به متقاضیانی که تاریخ عقد آنها بعد از یکم فروردین سال ۹۶ (۹۶/۱/۱) است و تا کنون وام قرض الحسنه دریافت نکرده‌اند، ۳۰ میلیون تومان پرداخت کند.
تاریخ عقد؛شرط دریافت «وام ازدواج»۳۰ میلیونی
سکینه سیف جمالی با بیان اینکه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر فرد زوج متقاضی ۳۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت ۵ ساله و با اخذ یک ضامن معتبر و سفته امکان پذیر است، افزود: طبق تبصره ۱۶ لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور، بانک مرکزی می‌تواند یارانه پرداختی به اشخاص را به عنوان تضمین بپذیرد.وی در ادامه تاکید کرد: همچنین بر اساس تبصره مذکور، به منظور حمایت از ازدواج، بانک مرکزی موظف است از محل پس انداز جاری و قرض الحسنه سیستم بانکی کشور، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را به متقاضیانی که تاریخ عقد آنها بعد از یکم فروردین سال ۹۶ است و تا کنون وام قرض الحسنه دریافت نکرده اند، ۳۰ میلیون تومان و با اولویت پرداخت کند.به گفته سرپرست دفتر برنامه ریزی وتوسعه اجتماعی جوانان تا پایان دی ماه امسال ۸۸۳ هزار و ۴۷ نفر موفق به دریافت وام ازدواج شده‌اند و کل متقاضیان این وام نیز یک میلیون و ۲۶۴ هزار و ۷۰ نفر بوده است. همچنین در مدت مذکور ۸۶ درصد از متقاضیان موفق به دریافت وام شده‌اند. همچنین در حال حاضر بیش از ۲۵ بانک و مؤسسه در زمینه پرداخت وام مشغول فعالیت هستند،

سیف جمالی تعداد افراد متقاضی وام ازدواج که در صف انتظار دریافت این وام هستند را تا پایان دی ماه امسال ۱۴۳ هزار و ۴۲۳ نفر عنوان کرد و افزود: بر اساس استعلامی که از بانک مرکزی گرفتیم، بیشتر افراد به دلیل مشکل معرفی ضامن و سیکل اداری همچنان در صف انتظار وام هستند. با این وجود می‌توان ادعا کرد که پرداخت وام به روز رسانی شده است. یعنی متقاضیان ظرف یک ماه در سامانه ثبت نام می‌کنند و اگر مانعی برای تأمین ضامن و مدارک نداشته باشند، وام آنها طی مدت مذکور پرداخت می‌شود.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: وام ازدواج