به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۰۵ ساعت ۲۰:۲۷
کد مطلب : ۱۷۳۰۶۲
لیگ برتر؛ توقف سایپا برابر تراکتورسازی

استقلال تهران با اقتدار به‌جمع مدعیان پیوست

گروه ورزشی: تیم فوتبال استقلال تهران در دیدار با ذوب‌آهن اصفهان در لیگ برتر با قدرت به پیروزی رسید تا جای تراکتورسازی تبریز را در رده چهارم بگیرد. این چهلمین بازی وینفرد شفر با استقلال بود که توانست علیرضا منصوریان را شکست بدهد.
استقلال تهران با اقتدار به‌جمع مدعیان پیوست
در دیدار معوقه هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال، تیم های استقلال تهران و ذوب آهن اصفهان از ساعت ۱۸:۳۰ امروز یکشنبه به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه ۳ بر صفر به پایان رسید. در این بازی که در ورزشگاه آزادی برگزار شد، فرشید اسماعیلی (۷)، آیاندا پاتوسی (۴۰) و محمد دانشگر (۵۱) برای استقلال گلزنی کردند. وینفرد شفر سرمربی استقلال تیمش را با ترکیب مهدی رحمتی، وریا غفوری،پژمان منتظری، محمد دانشگر، امید نورافکن، فرشید باقری، روزبه چشمی، پاتوسی (۸۱ - مرتضی تبریزی)، منشا (۷۴ - داریوش شجاعیان)، صیادمنش و فرشید اسماعیلی (۷۰ - محسن کریمی) وارد زمین کرد. قبل از شروع بازی تمام بازیکنان استقلال به جز رحمتی به سمت علیرضا منصوریان سرمربی فعلی ذوب آهن و سرمربی سابق استقلال رفتند و با وی خوش و بش کردند.

استقلال در نیمه نخست برتری کاملی نسبت به حریفش داشت و بیشتر از ذوب آهن توپ و میدان را در اختیار گرفت. آبی ها این نیمه را هجومی آغاز کردند و خیلی زود به نتیجه رسیدند. پاتوسی که دومین بازی خود را برای استقلال انجام می داد، نقش پررنگی در برد امروز داشت. در دقیقه ۷ پاتوسی هافبک استقلال شوتی را به سمت دروازه استقلال زد که رشید مظاهری توپ را ناقص دفع کرد و در ادامه فرشید اسماعیلی آنرا به گل اول تبدیل کرد. ذوب آهن بعد از این گل در صدد جبران نتیجه بر آمد. این تیم حتی در دقیقه ۳۱ توسط محمد حسینی روی یک ضربه کاشته تیرک دروازه استقلال را به لرزه در آورد ولی در گلزنی موفق نبود.

در دقیقه ۴۰ بازهم این بازیکنان استقلال بودند که روی چند پاس پیاپی از سمت چپ دفاع ذوب آهن توپ را وارد محوطه جریمه کردند و پاتوسی توانست در نهایت این حرکت آبی پوشان را به گل دوم تبدیل کند تا نیمه نخست با نتیجه ۲ بر صفر به سود استقلال تمام شود. در نیمه دوم بازهم این تیم استقلال بود که هجومی ظاهر شد. ذوب آهن که باید برای جبران دو گل تلاش می کرد، توان و قدرت کافی را برای گلزنی نداشت و مهاجمان این تیم نتوانستند از عهده خط دفاع استقلال بر بیایند. در عوض این تیم استقلال بود که دوباره در دقیقه ۵۱ به گل رسید. ضربه کرنر استقلال توسط پاتوسی روی دروازه ذوب آهن ارسال شد و محمد دانشگر با یک ضربه سر توانست گل سوم استقلال با به ثمر برساند.

استقلال برای کنترل بازی محسن کریمی، داریوش شجاعیان و مرتضی تبریزی را در نیمه دوم به ترتیب به جای فرشید اسماعیلی، گادوین منشا و پاتوسی وارد زمین کرد. در دقیقه ۹۰ استقلال صاحب یک ضربه پنالتی شد که محسن کریمی این موقعیت خوب را از دست داد. ابتدا کریمی پنالتی را گل کرد ولی علیرضا فغانی دستور به تکرار پنالتی داد. بار دوم رشید مظاهری دروازه بان ذوب آهن پنالتی کریمی را مهار کرد تا استقلال در نهایت با سه گل، سه امتیاز بازی را از آن خودش کند. استقلال با این برد ۳۴ امتیازی شد و به خاطر تفاضل گل بهتر به رده چهارم جدول صعود کرد تا جای تراکتورسازی را بگیرد.

توقف سایپا برابر تراکتورسازی
همچنین دیدار تیم های فوتبال سایپا و تراکتورسازی در شرایطی با تساوی به پایان رسید که یک امتیاز این دیدار تاثیری بر موقعیت دو تیم نداشت.
 در ادامه رقابتهای فوتبال لیگ برتر در هفته نوزدهم، از ساعت ۱۶ امروز تیم فوتبال سایپا در ورزشگاه شهدای شهر قدس به مصاف تیم تراکتورسازی رفت که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید. دو تیم در شرایطی به مصاف هم رفتند که تراکتورسازی به دنبال کسب سه امتیاز و نزدیک شدن به صدر جدول بود و سایپا هم می خواست از جمع تیم های انتهای جدول فاصله بگیرد و به میانه های جدول برسد. با این حال تلاش شاگردان دایی و لیکنز در پایان بازی به آنچه مد نظرشان بود ختم نشد و امتیازات بین دو تیم تقسیم شد تا دو تیم جابجایی خاصی در جدول رده بندی نداشته باشند. تنها ضرر تراکتورسازی از این بازی چهار کارته شدن اشکان دژاگه بود که دیدار برابر سپاهان را از دست داد. تراکتورسازی با این تساوی ۳۴ امتیازی شد و همچنان در رده چهارم باقی ماند. تیم سایپا هم ۱۹ امتیازی شد و به خاطر تفاضل گل بهتر جای صنعت نفت را در رده یازدهم گرفت.
برچسب ها: استقلال تهران