به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۰۶ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب : ۱۷۳۱۲۲

رونمایی از سامانه فروش سینمای ایران

گروه فرهنگ و هنر: سامانه فروش سینمای ایران صبح امروز با حضور مدیرعامل خانه سینما و مدیرعامل موسسه سینماشهر افتتاح شد.
رونمایی از سامانه فروش سینمای ایران
مراسم رونمایی از سامانه فروش سینمای ایران صبح امروز دوشنبه ششم اسفند ماه با حضور منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما و مجید مسچی مدیرعامل موسسه سینما شهر در ساختمان موسسه سینماشهر برگزارشد.در ابتدای این مراسم، منوچهر شاهسواری گفت: سال ها نیازمند شرایطی بودیم تا تولیدکنندگان در سینما و تحلیل‌گران و منتقدان به آمار فروش فیلم ها دسترسی داشته باشند تا بتوانند اطلاعات دقیق تری نسبت به آثار در حال اکران به دست بیاورند.وی بیان کرد: مجید مسچی و موسسه سینماشهر، در کنار ساخت سالن های سینمایی سیستم سامانه یک پارچه خرید بلیت را ایجاد کرده است که بی شک تاثیر قابل توجهی در سینمای ایران دارد. پیش از این، ما از سازمان سینمایی خواستیم تا سایت آمار فروش و گزارش های سینما را در اختیار همه بگذارند و ایجاد این شرایط بر عهده سینما شهر قرار گرفت.

شاهسواری تاکید کرد: این سامانه به صورت آنلاین گزارش به روز فروش در سینماها را در اختیار مخاطب می گذارد، البته ممکن است در ابتدا این سایت با مشکلاتی همراه باشد اما بی شک مشکلات احتمالی برطرف می شود.وی توضیح داد: این سامانه کمک می کند که از مخاطب و فضای فیلم در شهرستان ها آگاهی داشته باشیم. این سایت از این لحظه به بعد برای همگان قابل دسترسی است و امیدوارم این امر تبدیل به یک فضای علمی تحقیقی شود. پیش از این آمار برای همه قابل دسترسی نبود البته این اطلاعات با آمار فروش که پیش از این ارایه می شد تفاوتی ندارد و تنها جزئیات بیشتری دارد.مدیرعامل خانه سینما ادامه داد: سینمای ایران در همه اجزا باید روشنگری کند و تنها سینما است که به امر روشنگری پایبند است و نهادهای دیگر این کار را نمی کند. امروز اولین رونمایی از این سایت همزمان با بازدید از یکی از ساختمان های قدیمی سینمای ایران شده است که استودیو فیلمساز است.

مجید مسچی در ادامه این نشست گفت: تمام سینماها و مجتمع های فرهنگی به فروش مکانیزه بلیت وصل هستند، تا پیش از این افراد و صنوف خاص به این اطلاعات دسترسی داشتند اما با تاکید حسین انتظامی سرپرست سازمان سینمایی در انتشار اطلاعات، تصمیم جمعی در سازمان سینمایی گرفته شد تا اطلاعات فروش و گیشه در اختیار همه قرار گیرد.وی ادامه داد: این سامانه ۴ نوع اطلاعات از جمله وضعیت کلی سینماها، فروش هر سینما، فروش هر فیلم و دفاتر پخش را در اختیار عموم قرار می دهد. آرشیو فیلم ها نیز از سال ۹۱ در این سامانه وجود دارد.مدیرعامل موسسه سینماشهر توضیح داد: این امکان ایجاد شده تا سینماها به صورت آفلاین فروش داشته باشد که برای شهرهایی که ممکن است اینترنت قطع شود هنگام وصل اینترنت اطلاعات را کامل ارائه می کنند. البته اگر یک سالن سینما اطلاعات خود را ارائه نکند، سینماشهر بلافاصله پیگیری می شود.مسچی در پایان درباره ارائه صحت اطلاعات فروش گفت: صحت اطلاعات فروش بستگی به بلیت دارد، در این زمینه نیز مواردی مورد توجه قرار گرفته است. هر بلیتی که برای فیلم ها فروخته می شود در سامانه ثبت می شود. همچنین استفاده از پنل سامانه فروش از سه شنبه ۷ اسفند ماه قابل دسترسی است.
مرجع : مهر
برچسب ها: سینمای ایران