به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۶:۴۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۰۷ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب : ۱۷۳۱۷۴

عقب‌گرد دلار از ایستگاه ۱۴ هزار تومان

گروه اقتصادی: بازارهای مالی شهر در سومین روز معاملاتی هفته و در شرایطی که بازارهای جهانی در استراحت به سر می‌بردند با دادو ستدهای مثبت در بازار بورس همراه شدند، دو بازار سکه و ارز نیز از مسیر پیموده شده در روزهای اخیر اندکی برگشتند و اصلاح قیمت‌ها در این دو بازار مشهود بود.
عقب‌گرد دلار از ایستگاه ۱۴ هزار تومان
در این میان مهم‌ترین اخباری که از گوشه و کنار بازارهای مالی شنیده شد و بر نوسانات این بازارها تأثیر گذاشت به ترتیب به ضرورت اجرای دو پایه مالیاتی برای ساماندهی وضعیت بحرانی بازار مسکن، تعیین دهک‌های نیازمند توسط وزارت رفاه جهت دریافت گوشت یارانه‌ای، بیشترین سرمایه‌گذاری بندر چابهار در دوران تحریم، انتشار جزئیات راه‌اندازی و سازوکار بازار متشکل ارزی|، رونمایی از سامانه‌های شفافیت و مبارزه با فساد در وزارت کار، ورود یک فروند ایرباس ۳۱۹ به فرودگاه امام (ره)، گام‌های محتاط بورس بازار در بازار بورس، رشد 763 واحدی نماگر بورس و افزایش قیمت سهام شرکت‌های فلزی اختصاص داشت.

تعادل همراه با رشد
بازار بورس در پایان دادوستدهای این روز با افزایش 763 واحدی روبرو شد و در معاملات پایانی بر سکوی 166 هزار و 793 واحد تکیه زد. معامله گران این بازار با معاملات متعادل این روز را پشت سر گذاشتند و نوسانات هیجانی بازار در این روز تا حدی تعدیل شد.حجم معاملات این روز نسبت به اولین روز کاری هفته اندکی کاهش یافت به طوری که تا پایان بازار تعداد 3 میلیارد و 12 میلیون سهم و ورقه بهادار در دست فعالان بازار به گردش درآمد. بیشترین حجم معاملات این روز به ترتیب در نمادهای خساپا، وبملت و وتجارت به ثبت رسید.ارزش معاملات صورت گرفته در این روز نیز 8 هزار و 726 میلیارد ریال به ثبت رسید که سه نماد فولاد، وبملت و فملی به واسطه معاملات مثبت و پرحجم خود در این روز، بیشترین رشد ارزش بازار را رقم زدند.خودرویی در این روز کاری بخشی از مسیر پیموده شده در روزهای اخیر را بازگشتند و کم‌وبیش در محدوده زیر صفر قیمتی دادوستد شدند. در این میان می‌توان به نمادهای خودرو، خپارس، خزامیا و خاذین اشاره کرد.

نیمی از نمادهای گروه بانکی به رنگ سبز درآمدند و با برآیند بازار هم‌راستا شدند. در مقابل نیمی دیگر از نمادها قرمز پوش شدند تا به این ترتیب برآیند معاملات این گروه به صورت خنثی به ثبت برسد. نمادهای وخاور، وبملت و دی نمونه‌ای از نمادهای سبز پوش شده این گروه بودند.در این میان گروه فلزات با استقبال سرمایه‌گذاران بازار سرمایه روبرو شد و اکثر نمادهای این بازار را در درصدهای مثبت جای داد. در این میان می‌توان به نمادهای فولاد، ذوب، فملی و کاوه اشاره کرد.پالایشی‌ها افت ارزش سهام خود را تجربه کردند و افزایش عرضه‌ها معاملات تمام نمادهای فعال این گروه به جز شسپا را در درصدهای منفی جای داد. مهم‌ترین نمادهای قرمزپوش این گروه به ترتیب شسپا، شبندر و شتران بودند.دارویی‌ها نیز در این روز کاری با استقبال سهامداران فعالان در بازار همراه شدند که این امر رشد ارزش سهام اکثر شرکت‌های این گروه را به همراه داشت. در این میان می‌توان به نمادهای دفارا، دعبید، دسانکو و دسبحان اشاره کرد.

برآیند معاملات گروه محصولات شیمیایی نیز به صورت خنثی به ثبت رسید و در کنار نمادهایی نظیر شکربن، شپارس، پترول و فارس که روند صعودی را طی کردند، نمادهای دیگری نظیر شاراک، تاپیکو و زاگرس قرار گرفتند که افت ارزش سهام خود را تجربه کردند.در این گروه همچنین نماد ممسنی با استقبال گرم فعالان بازار روبرو شد و برای بار دیگر در درصدهای مثبت جای گرفت و معاملات پرحجمی را به ثبت رساند.بازار فرابورس نیز با معاملات مثبتی همراه شد که در نهایت رشد 19 واحدی نماگر این بازار را به همراه داشت و در نهایت بر سکوی 2 هزار و 71 واحد تکیه زد. در ثبت این میزان رشد نقش نمادهایی نظیر مارون، ذوب، دماوند در ثبت معاملات مثبت این بازار پررنگ‌تر از سایر نمادها بود.حجم داد و ستدهای این بازار نیز به 907 میلیون سهم و ورقه بهادار به ثبت رسید که ارزش این میزان معاملات ثبت شده 4 هزار و 993 میلیارد ریال به ثبت رسید.

بازگشت قیمت‌ها در صرافی‌ها
بازار صرافی‌های شهر در پایان این روز کاری با بازگشت قیمت‌ها روبرو شد و هر دلار آمریکا به ارزش 13 هزار و 600 تومان رسید. تغییرات قیمت این بخش نسبت به روز گذشته به 400 تومان رسید که در جهت منفی ثبت شد.هر یورو نیز در این روز کاری بر سکوی 15 هزار و 500 تومان تکیه زد و 400 تومان از ارزش خود را در این روز از دست داد.پوند انگلیس نیز بر جایگاه 17 هزار و 800 تومان قرار گرفت و 500 تومان ارزان‌تر از روز گذشته معامله شد. رونمایی از جزئیات راه‌اندازی و سازوکار بازار متشکل ارزی از مهم‌ترین عوامل بازگشت قیمت‌ها در این بازار بورس

سکه از پشت سد 5 میلیون تومان بازگشت
بازار طلا نیز بعد از جهش‌های مثبتی که در روزهای اخیر مشاهده کرد، در این روز با اصلاح قیمت‌ها روبرو شد و اندکی از مسیر پیموده شده را به عقب بازگشت.در این روز هر سکه تمام بهار آزادی به ارزش 4 میلیون و 750 هزار تومان رسید و به این ترتیب 150 هزار تومان ارزان‌تر از روز کاری قبل معامله شد.نیم‌سکه و ربع‌سکه بهار آزادی نیز به ترتیب در قیمت‌های 2 میلیون و 700 هزار تومان و یک میلیون و 750 هزار تومان قرار گرفتند. ربع‌سکه و نیم‌سکه هر دو در قیمت‌های روز گذشته معامله شدند.هر مثقال طلا در پایان سومین روز معاملاتی هفته به ارزش یک میلیون و 880 هزار تومان رسید و 65 هزار تومان از ارزش خود را در این روز از دست داد.هر گرم طلای 18 عیار نیز در این روز 434 هزار تومان قیمت‌گذاری شد و 15 هزار و 10 تومان ارزان‌تر معامله شد.
مرجع : فارس
برچسب ها: نرخ ارز بازار ارز