به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۰۷ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب : ۱۷۳۲۱۲

پاتوسی جلسه «شفر -‌ خطیر» را لغو کرد!

پاتوسی جلسه «شفر -‌ خطیر» را لغو کرد!
گروه ورزشی_ رسانه ها: روزنامه فرهیختگان نوشت: دو بازی و اثرگذاری کاملا مستقیم روی پنج گل زده. دو برد شیرین و راه افتادن مجدد خط حمله. اینها کارنامه پاتوسی در دوبازی اخیر است. کارنامه‌ای که نه‌تنها امید هواداران استقلال برای قهرمانی را کاملا زنده کرده بلکه در فضای مجازی هم دست بالا را به آنها داده تا با مقایسه این مهاجم با بودیمیر، برای طرفداران تیم رقیب حسابی کری بخوانند.این اما اشتباه خواهد بود اگر فکر کنید که ماحصل ورود او به استقلال درکنار همه جنجال‌ها و حواشی‌های دو، سه هفته اخیر، تنها همین دو برد و 6 امتیاز بوده. بزرگ‌ترین حاصل حضور درخشان او در زمین مسابقه، آرامشی است که در استقلال ایجاد شده. مشکلات مالی سرجای خود حضور دارند و زمین تمرین نیز همچنان یک معضل است، اما دو برد قاطع این مشکلات را کاملا کمرنگ کرده.اثر دیگر این آرامش اتفاقی است که در استقلال رخ داد و آن کمرنگ شدن دلیل برگزاری یک جلسه بسیار حساس در درون باشگاه است. جلسه‌ای که قرار بود بین دو بازی استقلال با پارس‌جنوبی‌جم و ذوب‌آهن برگزار شود و نه‌تنها نشده بلکه هنوز تاریخ دقیقی برای برگزاری‌اش مشخص نیست. همان جلسه معروف و داغ بین شفر و خطیر که وعده برگزار شدنش داده شده بود و تا امروز خبری از آن به بیرون درز نکرده!

دعوایی که داغ شد
دعوا و اختلافات بین شفر و خطیر وقتی مشخص شد که شفر فهمید از بازی نقل‌و‌انتقالات استقلال به صورت محترمانه کنار گذاشته شده و باشگاه بدون نظر او دنبال یافتن بازیکنانی است که برای نیم‌فصل دوم قرار است به تیم اضافه شوند.او در طول فصل نقل‌و‌انتقالات درمورد جذب هیچ بازیکنی صحبت نکرد و از پیوستن هیچ‌کدام از بازیکنان خبر نداشت. شاید فقط از بازگشت نورافکن خبر داشت که خبرش از مدت‌ها قبل رسانه‌ای شده بود. او حتی درمورد پیوستن منشا هم بی‌خبر بود و فیلمی از او منتشر شد که در پاسخ به سوال خبرنگاران درمورد پیوستن این بازیکن، به شوخی و حتی تمسخر به اطرافش نگاه کرد و بعد هم منشا را صدا کرد تا همه بخندند. با این همه منشا چند ساعت بعد استقلالی شد تا مشخص شود که در نقل‌و‌انتقالات استقلال دیگر کت تن او نیست.اتفاقی که سبب شد شفر در چند کنفرانس مطبوعاتی حملاتی را علیه علی خطیر آغاز کند. حملاتی که از سوی خطیر در فضای مجازی پاسخ داده شد.

اوج این دعواها به قصه پاتوسی برمی‌گشت که مجوز ثبت قراردادش نیامده بود. این ماجرا همراه شد با تحرکات رسانه‌ای شدید علیه علی خطیر که به نظر می‌رسید از کانال شفر هماهنگ شده باشد چراکه دقیقا توسط همان رسانه‌هایی صورت می‌گرفت که شفر با آغوش باز با آنها مصاحبه می‌کرد.البته کنار گذاشته شدن شفر از نقل‌و‌انتقالات چندان هم غیرقابل تصور یا غیرمنطقی نیست، اگر یادمان باشد که خریدهای او در یک سال اخیر غیر از تیام، تماما شکست مطلق بوده‌اند. از تبریزی بگیرید تا نیومایر، گرو و بویان که هزینه‌هایی بسیار کمرشکن به استقلال تحمیل کردند.به این ماجرا باید درگیری این دو نفر بر سر قرارداد ساناک را هم اضافه کرد که خیلی‌ها فکر می‌کنند اصل دعوای این دو نفر با این مربی آغاز شد. ساناک امسال به‌دلیل بیماری به استقلال برنگشت و خطیر هم تاکید کرد استقلال از او به فیفا شکایت می‌کند. اتفاقی که باعث خشم شفر شد و مصاحبه‌های او علیه خطیر را در پی داشت.

دخالت خاموش فتحی
فتحی در طول مدتی که در استقلال به‌عنوان سرپرست موقت کار می‌کرد مدیری بود که درصورت لزوم از درگیر شدن و به اصطلاح «توی شکم افراد رفتن» ترسی نداشت، اما از زمانی که به‌عنوان مدیرعامل تیم برگزیده شد به‌صورت کامل از رادار خبری خارج شده است. او غیر از حضور در برنامه 90 و بحث با عادل فردوسی‌پور و شکست دادن او، حضور رسانه‌ای پرقدرتی نداشته. حتی برسر درگیری‌های لفظی شفر و خطیر هم آنقدر دیر وارد بازی شد که دیگر کار از کار گذشته بود.او قول داده بود مشکلات این دو نفر را در یک جلسه برطرف کند اما به نظر نمی‌رسد که اصرار یا عجله‌ای برای برگزاری این جلسه داشته باشد. گویا فتحی به‌جای رودررو کردن این دو نفر که قطعا یک جلسه داغ و پرمشکل را ایجاد خواهد کرد، با هرکدام از این دو نفر یک جلسه جداگانه برگزار کرده که خروجی آن، ممنوع‌المصاحبه شدن این نفرات علیه همدیگر شده است.

از سوی دیگر گلزنی‌های پاتوسی هم سبب شده تا استقلالی‌ها فعلا غرق در خوشی دو برد خوب‌شان، اختلافات داخلی را پشت‌گوش بیندازند. به هرحال فتحی فعلا تمرکزش را روی درآمدزایی گذاشته مخصوصا با این وام 10 میلیارد تومانی‌اش از بانک آینده که می‌گویند باید در یک‌ماه و نیم به بانک برگردانده شود. احتمالا او قصد دارد با نقد‌کردن بخشی از درآمدهای دلاری استقلال از «‌ای‌اف‌سی» بابت حضور در مرحله گروهی، فیفا بابت حضور بازیکنان استقلال در جام‌جهانی و باشگاه ترابوزان اسپور بابت طلب مجید حسینی این بدهی‌ها را پرداخت کند.او فعلا وقت و حوصله‌ای برای دعوا یا آشتی راه‌انداختن ندارد مگر اینکه کمی سرش خلوت شود و بخواهد قبل از ورود به بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا مشکلات را برطرف کند.
برچسب ها: وینفرد شفر