به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ساعت ۲۰:۱۶
کد مطلب : ۱۷۳۲۴
امام جمعه اصفهان:

نباید مانع رابطه معقول با آمریکا بشويم

گروه سياسي: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، گفت: «اسلام با کسی قطع رابطه ندارد، اگر آمریکا مایل به رابطه معقول است، نباید مانع شویم.»
آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد در گفت وگو با ایرنا افزود: «من کسانی را که با ادعای حزب‌اللهی با مواضع رییس جمهوری مخالفت می‌کنند، حزب‌اللهی نمی‌دانم.» امام جمعه اصفهان، با اشاره به برخی مخالفت ها از نتایج سفر حسن روحانی رییس جمهوری به نیویورک گفت: کسانی که جلوتر از رهبری حرکت می کنند، از جرگه حزب الله خارج هستند. من کسانی را که با ادعای حزب اللهی با مواضع رییس جمهوری مخالفت می کنند، حزب اللهی نمی دانم، زیرا حزب اللهی کسی است که از رهبر و مقتدای خود جلو نمی افتد. نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، با اشاره به اینکه تمام جزئیات سفر و حرف هایی که در این مذاکرات زده شده است را رهبر معظم انقلاب دنبال کرده اند، افزود: تا موقعی که رهبر معظم انقلاب واکنشی نشان ندهند، نباید واکنش نشان داد. کسانی که در این زمینه به صورت خودسر عمل می کنند، نشان می‌دهند که اعتقادی به ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب ندارند.

 تاکید اوباما بر فتوای رهبری نشانه نرمش امریکایی هاست
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، با اشاره به سخنان باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در خصوص فتوای تحریم سلاح های کشتار جمعی از نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: مطرح شدن فتوای رهبر معظم انقلاب توسط رییس جمهوری یک کشور ابرقدرت نشان از نوعی نرمش در مواضع آمریکایی هاست. اگر آنها مایل به برقراری رابطه معقولانه، برداشتن تحریم ها و برگشتن از اشتباهات خود هستند، ما نباید مانع آنها شویم. فتوای رهبر معظم انقلاب نیز مربوط به الان نیست و امام خمینی (ره) نیز مخالف سلاح های کشتار جمعی بودند. امام جمعه اصفهان، با بیان اینکه مکتب ما با سلاح کشتار جمعی موافق نیست، تاکید کرد: حتی پیامبر اسلام (ص) نیز در غزوات خود حاضر نبودند با مسموم کردن آب، دشمن را از پای درآورند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، با اشاره به تماس اوباما با حجت الاسلام روحانی، گفت: از نظر مکتب و دین، ما با کسی قهر نیستیم و با کسی رابطه را قطع نمی کنیم، مگر کسانی که در مقابل خدا، پیامبر(ص) و اسلام بایستند یا به مظلومین ظلم کنند و مصداق کافر حربی باشند. برقرار نکردن رابطه به این معنا نیست که با هم گفت وگو نداشته باشیم تا ظلم و کینه دشمن کم نشود. در خصوص آمریکا، ما با آمریکا قهر و رابطه را قطع نکردیم و آنها بودند که قطع رابطه کردند. ما انقلاب کردیم و در این انقلاب گفتیم در مقابل استکبار می ایستیم و در مساله انرژی هسته ای هم گفتیم حق مسلم خود را دنبال می کنیم.

این عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: حالا اگر می گویند می خواهیم رابطه، گفت وگو و معاملات اقتصادی داشته باشیم و در عین حال تکبر خود را کنار بگذارند، ما با آنها هیچ مشکلی نداریم، چون ما ذاتا با کسی سرجنگ نداریم. این مسائل به معنای تغییر موضع نیست، اگر ما دست از انقلاب و حقوق ملت خود برداریم به معنای تغییر موضع است، ولی ما بر سر تمام مواضع خود هستیم. وی، با بیان اینکه دین اسلام با هیچ کس قطع رابطه ندارد، ادامه داد: حضرت امیرالمومنین (ع) نیز در زمان حیات خود با یهود و نصاری رابطه و رفت و آمد داشتند و تنها با کسانی می جنگیدند که سر جنگ داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، سفر رییس جمهوری به نیویورک را سفری پربار و ارزشمند بیان کرد و افزود: حجت الاسلام روحانی در این سفر منطبق بر فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر نرمش قهرمانانه عمل کرد. وی (روحانی) در تمام مواضع خود منطبق با اصول انقلاب از ارزش های نظام دفاع و مواضع دشمن را با الفاظ متین و معقول محکوم کرد. پیروز این سفر همه ملت ایران بودند و همین که رییس جمهوری امریکا مایل به برقراری ارتباط با رییس جمهوری ایران بوده، نشان از عظمت ملت ایران، انقلاب و کشور ماست.

آیت الله طباطبایی نژاد، به سخنان روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و گفت: رییس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که باید به جای تشکیل جبهه متحد برای جنگ، جبهه متحد برای صلح تشکیل داد و این موضع بسیار خوب، موضع جمهوری اسلامی ایران است. نظام جمهوری اسلامی همواره به دنبال صلح بوده و خواهد بود و لذا دوست داریم به جای جنگ افروزی و آتش افروزی در جهان، صلح و دوستی بر جهان حاکم شود. طبیعتا جنگ افروزی در عراق، افغانستان، بحرین و سوریه کار صحیحی نیست.

* اظهارات روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل معقول و محکمه پسند بود

وی، با اشاره به مواضع رییس جمهوری در خصوص انرژی هسته ای نیز گفت: رییس جمهوری انرژی هسته ای را حق ملت ایران دانست و تاکید کرد در این مورد در چهار چوب قوانین آژانس و ان.پی.تی عمل خواهیم کرد. البته این مساله ای است که دولت قبل هم بیان می کرد، ولی حجت الاسلام روحانی در این سفر به صورت معقول و با الفاظی نرم و محکمه پسند بیان کرد. رییس جمهوری در یکی دیگر از مواضع خود تحریم ها را غیر قانونی و مضر دانست و گفت که در صورتی که امکان گفت وگو هست، نباید به تحریم و امثال آن روی آورد. آیت الله طباطبایی نژاد، افزود: این مواضع جمهوری اسلامی ایران در طول تاریخ بوده است و چیزی بر آن اضافه یا کم نشده، ولی این مواضع در سفر اخیر هیات ایرانی به نیویورک به صورت نرم و در عین حال مستند و مستدل بیان شد.

سالار
۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ۲۰:۴۳
بذارن شیخ دیپلمات خودش میداند چکار کند اقایانی که منافع شان در خطر هست دم از مخالفت میزنند به سفره های خالی مردم و فقر و بیکاری خانواده ها هم نگاه کنید زنده باد روحانی (139520)
۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ۲۱:۴۳
جوابهای اوباما و جان کری هم نشون داد حق با کیه. (139564)