به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۶:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۰۹ ساعت ۲۳:۳۴
کد مطلب : ۱۷۳۳۳۴
هفته بیستم لیگ برتر؛

پرسپولیس دوباره صدرنشين ليگ برتر شد

گروه ورزشي: تيم فوتبال پرسپولیس تهران که یکی از مدعیان قهرمانی در هجدهمین دوره رقابتهای لیگ برتر است، بیستمین دیدار خود را با پیروزی برابر صنعت نفت به پایان برد و دوباره صدرنشین شد.
پرسپولیس دوباره صدرنشين ليگ برتر شد
در ادامه رقابتهای هفته بیستم لیگ برتر تیم های پرسپولیس و صنعت نفت آبادان از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه امروز پنجشنبه در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری یک بر صفر سرخپوشان به پایان رسید. علی علیپور(۲۰) برای پرسپولیس گل زد. شروع این دیدار با بارش شدید باران در ورزشگاه آزادی همراه شد اما پرسپولیس که برای عقب نماندن از کورس قهرمانی نیاز سه امتیاز این دیدار داشت حملاتش را آغاز کرد و با حمایت تماشاگرانش به دنبال گل بود. انتظار سرخپوشان خیلی طولانی نشد و بودیمیر در دقیقه ۲۰ توپی را روی دروازه ارسال کرد که علی علیپور با ضربه سر دروازه صنعت نفت را باز کرد. بعد از این گل بازهم پرسپولیس حملاتی را روی دروازه مهمان جنوبی اش پی ریزی کرد اما دروازه بان صنعت نفت اجازه نداد سرخ ها به هدفشان برسند.

در نیمه دوم هر چند پرسپولیس موقعیت های پرتعدادی نداشت اما در همان موقعیت هایی هم که ایجاد کرد توانست خطرات جدی را روی دروازه حریف ایجاد کند. در دقیقه ۶۰ شوت زیبای علی علیپور به تیر افقی دروازه صنعت نفت برخورد کرد.  ضمن اینکه بودیمیر نیز یک بار در نیمه دوم دروازه صنعت نفت را باز کرد اما داور به دلیل خطای این بازیکن گل را مردود اعلام کرد.  در دقیقه ۸۵ پرسپولیس این فرصت را داشت تا به دومین گل دست پیدا کند اما علی علیپور ضربه پنالتی را به بیرون زد. در این دقیقه خطای مدافع صنعت نفت روی مهدی ترابی یک پنالتی برای سرخپوشان به همراه داشت.  پرسپولیس با این پیروزی ۴۱ امتیازی شد و با دو بازی بیشتر نسبت به سپاهان صدر جدول را در اختیار گرفت.
 
استقلال به سرنوشت پرسپولیس گرفتار نشد
تیم فوتبال استقلال تهران بیستمین دیدار خود در هجدهمین دوره رقابتهای لیگ برتر را درحالی با درخشش سه خارجی خود با برد به پایان برد که تیم شفر به سرنوشت تیم برانکو دچار نشد. دیدار تیم های فوتبال فولاد خوزستان و استقلال تهران در هفته بیستم رقابتهای لیگ برتر از ساعت ۱۵ امروز پنجشنبه در ورزشگاه غدیر آغاز شد که این دیدار ۳ بر یک به سود آبی های تهران به پایان رسید. گادوین منشا(۱۵)، پاتوسی(۴۰) و ایسما(۹۵) برای استقلال، حسین بیت سعید(۳۸) برای فولاد گل زدند.

شاگردان شفر که در چند هفته اخیر نمایش فوق العاده ای داشتند در این دیدار هم خیلی زود به گل رسیدند و این بار گادوین منشا که نیم فصل اول را با پرسپولیس سپری کرده بود با شوتی دیدنی و زیبا در دقیقه ۱۵ دروازه فولاد را باز کرد. در ادامه فولادی ها تلاش زیادی کردند تا به گل تساوی دست پیدا کنند و بالاخره در دقیقه ۳۸ توسط حسن بیت سعید به گل رسیدند. درحالی که هنوز شادی فولادی ها فروکش نکرده بود، این پاتوسی بود که روی پاس دقیقه گادوین منشا گل دوم استقلال را به ثمر رساند. این گل در دقیقه ۴۰ وارد دروازه فولاد شد.

نیمه دوم اما شرایط متفاوت شد و بازی نسبت به نیمه اول از نظر فنی افت محسوسی داشت. فولاد که به فکر نباختن در ورزشگاه خانگی بود حملات زیادی را روی دروازه مهمانش انجام داد اما خط دفاعی آبی ها اجازه به خطر افتادن دروازه سیدحسین حسینی را ندادند. در دقایق وقت اضافه ایسما که لحظاتی پیش وارد زمین شده بود توانست با یک ضربه زیبا برای سومین بار دروازه فولاد را باز کند تا خارجی های استقلال در این دیدار هت تریک کنند و هر سه گل را به ثمر برسانند.

شاگردان شفر درحالی توانستند فولاد خوزستان با هدایت افشین قطبی را شکست دهند که تیم برانکو نتوانست برابر فولاد به برتری برسد و نخستین فصل شکست خود را در اهواز متحمل شد. استقلال با این پیروزی ۳۷ امتیازی شد و هر چند همچنان در رده چهارم قرار دارد اما فاصله اش با صدر جدول کمتر شد. فولاد هم با ۲۵ امتیاز در رده هفتم جدول قرار گرفت.

توقف خانگی ذوب‌آهن برابر ماشین‌سازی
تیم فوتبال ذوب‌آهن که روی نوار ناکامی قرار دارد یک دیدار خانگی دیگر را بدون پیروزی پشت سر گذاشت.
در ادامه رقابتهای هفته بیستم لیگ برتر شامگاه امروز تیم فوتبال ذوب آهن در ورزشگاه خانگی میزبان ماشین سازی تبریز بود که این دیدار در پایان با تساوی بدون گل به پایان رسید. ذوب آهن که روزهای خوبی را سپری نمی کند در بیست هفته گذشته لیگ برتر تنها دو پیروزی کسب کرده و با وجود حضور علیرضا منصوریان بازهم نتوانسته از انتهای جدول فاصله بگیرد و همچنان می تواند از گزینه های سقوط باشد.