به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۰۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب : ۱۷۳۴۰
نسل سوم "Venturi “Jamais Contente با شش میلیون دلارهزینه؛

قدرتمندترین​خودروالکتریکی جهان​رونمایی​شد

گروه علمي و فناوري:​ قدرتمندترین خوردو الکتریکی جهان در آمریکا رونمایی شد.
قدرتمندترین​خودروالکتریکی جهان​رونمایی​شد
شرکت تولیدکننده اتومبیل‌های Venturi با وسایط نقلیه الکتریکی با سرعت بالای جهانی غریبه نیست، زیرا همکاری آن با دانشگاه ایالتی اوهایو منجر به ساخت خودروی Buckeye Bullet 2.5 شد که در سال 2010 رکورد سرعت وسیله نقلیه الکتریکی را با 495 کیلومتر در ساعت به نام خود ثبت کرد. هم‌اکنون این تیم رکورد قدرتمندترین خودروی الکتریکی با نام Venturi VBB-3 را گزارش کرده است. ماه جاری میلادی شاهزاده آلبرت دوم از موناکو و شاهزاده شارلن در میدان هوایی «وندوور» واقع در اوتای ایالات متحده از این خودرو رونمایی کردند.

ساخت نسل سوم از خودروهای "Venturi “Jamais Contente شش میلیون دلار هزینه در بر داشته است. هدف از این پروژه دستیابی به اهداف بالاتر طی دو سال آینده و گذر از سرعت 708 کیلومتر در ساعت گزارش شده است. در صورت تحقق این هدف، خودروی الکتریکی سوزن‌مانند رکورد رسمی سرعت زمینی فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی (495 کیلومتر در ساعت) برای خودروی الکتریکی را خواهد شکست. این رکورد متعلق به نسل پیشین اتومبیل جدید به نام Buckeye Bullet 2.5 است. تیم سازنده امیدوار است است رکورد 600 کیلومتر در ساعت را بشکند و این هدف برای ماه جولای 2014 باز زمانبندی شده است.سامانه مزبور دارای پوست فیبر کربنی با طول 11.64 متر و موتور الکتریکی است که می‌تواند نیروی دو هزار و 200 کیلوواتی را تحویل دهد.

وزن این سیستم در مجموع، 3.2 تن است و باتری‌های آن نیمی از وزن خودرو را به خود اختصاص داده‌اند. این پروژه از موفقیت‌های راننده بلژیکی به نام «کامیل جناتزی» الهام گرفته که در سال 1899 مانع 100 کیلومتر در ساعت را با وسیله‌نقلیه الکتریکی خود پشت سر گذاشت. این پروژه همچنین بخشی از برنامه «چالش‌های جهانی» متعلق به Venturi گزارش شده که مجموعه‌ای از آزمایش‌های فناورانه مانند Mission 04 است.طی این آزمایش‌ها «خاویر چورین» با خودروی الکتریکی خود، مسیر پنج هزار و 800 کیلومتری را در سراسر آفریقا طی کرد. با طراحی قدرتمندترین وسیله نقلیه الکتریکی در جهان، این پروژه رهبری در حوزه پیشرانش الکتریکی را صورت می‌دهد و مهندسان در تلاش برای بهینه‌سازی کارایی انرژی آن هستند. این موضوع یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی است که صنعت اتومبیل و بسیاری از حوزه‌های دیگر با آن روبرو هستند.
مرجع : ایسنا