به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۱۱ ساعت ۲۱:۴۳
کد مطلب : ۱۷۳۴۸۷

نمایش تصویر جنجالی عضو مسلمان کنگره

گروه بین‌الملل: نمایش تصویری از ایلهان عمر، عضو مجلس نمایندگان آمریکا در مجلس ایالت ویرجینیا در این کشور باعث بروز تنش بین دموکرات‌ها و جمهوریخواهان شد.
نمایش تصویر جنجالی عضو مسلمان کنگره
تصویری که در مجلس نمایندگان ایالت ویرجینیا در شرق ایالات متحده به نمایش در آمد ایلهان عمر را در کنار عکسی از حملات ۱۱ سپتامبر نشان می دهد. بر روی این تصویر نوشته شده است: «گفتید هرگز فراموش نکن، من سندی هستم دال بر اینکه شما فراموش کرده‌اید.» نمایش تصویری اسلام ستیز از ایلهان عمر، عضو مجلس نمایندگان آمریکا در مجلس ایالت ویرجینیا در این کشور باعث بروز تنش بین دموکرات‌ها و جمهوریخواهان شد. تصویری که در مجلس نمایندگان ایالت ویرجینیا در شرق ایالات متحده به نمایش در آمد ایلهان عمر را در کنار عکسی از حملات ۱۱ سپتامبر نشان می دهد. بر روی این تصویر نوشته شده است: «گفتید هرگز فراموش نکن، من سندی هستم دال بر اینکه شما فراموش کرده‌اید.» این تصویر را اعضای جمهوریخواه ایالت ویرجینیا در مجلس نمایندگان این ایالت به نمایش گذاشتند. نصب تصویر فوق در مجلس نمایندگان ایالت ویرجینیا منجر به بروز تنش لفظی بین اعضای جمهوریخواه و دموکرات این مجلس شد. ایلهان عمر، زن ۳۷ ساله مسلمان و محجبه ای است که ماه نوامبر سال گذشته در جریان انتخابات میان دوره ای از یکی از حوزه های انتخابیه ایالت مینه سوتا به عضویت در مجلس نمایندگان آمریکا انتخاب شد.

راجر هنشوا، رئیس مجلس نمایندگان ایالت ویرجینیا اعلام کرده است که در مورد حادثه رخ داده و نمایش تصویری از ایلهان عمر تحقیق خواهد کرد. جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان ایالت ویرجینیا حائز اکثریت هستند. ایلهان عمر تاکنون به حادثه رخ داده در مجلس نمایندگان ایالت ویرجینیا واکنش نشان نداده است. او چند هفته پیش به دلیل انتقاد از کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (AIPAC) به یهودی ستیزی متهم شد و از سوی هم حزبی های خود نیز مورد سرزنش قرار گرفت. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به دنبال انتقاد ایلهان عمر از کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل خواستار استعفای این عضو مسلمان کنگره ایالات متحده شد.