به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۱۳ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب : ۱۷۳۶۱۴

کارگران راه‌آهن نیشابور دست به تجمع زدند

گروه جامعه: تعدادی از کارگران راه‌آهن نیشابور در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق معوقه خود روز گذشته در گذرگاه کاشمر واقع در ایستگاه راه‌آهن نیشابور تجمع کردند.
کارگران راه‌آهن نیشابور دست به تجمع زدند
یکی از کارگران معترض، گفت: من بیش از 35 سال کارگر راه‌آهن هستم و همچنان مشغول به کارم اما به دلیل پرداخت نشدن بیمه‌ام مجبورم به کار خود ادامه دهم. به ما گفته‌اند که بیمه بازنشستگی را خودتان واریز کنید تا بازنشسته شوید.وی ادامه داد: اگر بخواهیم بازنشسته شویم باید 10 تا 15 میلیون تومان هزینه کنیم اما با کدام پول؟ من 17 سال بیشتر از موعد مقرر مشغول کار هستم.در مجموعه ما کارگرانی مشغول کار هستند که تا 61 سال نیز سن دارند.یکی دیگر از کارگران عنوان کرد: 5 ماه است که حقوق نگرفته‌ایم؛ هر بار که اعتراض می‌کنیم می‌گویند هفته دیگر حقوقتان را پرداخت خواهیم کرد اما باز هم اتفاقی نمی‌افتد. 10 سال است که هیچ سنواتی دریافت نکرده‌ایم؛ نزدیک عید است و حتی از تامین مواد غذایی نیز عاجر مانده‌ایم.کارگر معترض دیگر با اشاره به سختی کار بیان کرد: کارگران مسنی در مجموعه هستند که دیگر توان کار ندارند در زمستان، سرما نیروی کار ما را می‌گیرد و در تابستان نیز گرما؛ زمان اعتراض هیچ کس برای رسیدگی حضور نداشت به جز یگان ویژه که آن هم برای پراکنده کردن ما آمدند، ما مجبور شدیم به سمت فرمانداری حرکت کنیم؛ نزدیک عید است و ما پولی نداریم.

سعید شیبانی فرماندار شهرستان نیشابور نیز در گفت‌وگو با ایسنا درباره اعتراض این کارگران گفت: تجمع کارگران راه‌آهن به علت تعویق سه ماهه حقوقشان بوده است نه پنج ماه؛ کارگران معترض بخشی از یک شرکت خصوصی کشوری هستند که حقوق خود را دریافت نکردند.وی ادامه داد: صحبت‌هایی با مدیر کل راه‌آهن و نمایندگان مجلس برای حل این مسئله شده است. در مجلس تعدادی از نمایندگان استان‌های مختلف بیانیه‌ای را امضا کرده‌اند تا مشکلاتی از این قبیل هرچه سریع‌تر حل شود.شیبانی گفت: بنده هیچ اطلاعی از جزئیات فنی قرارداد مانند سنوات و حق بیمه ندارم اما چیزی که مهم است پرداخت حقوق معوقه کارگران است که باید به هر شکلی تامین اعتبار شود و حق کارگران پرداخت گردد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: اعتراض کارگران