به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۱۵ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۱۷۳۷۸۰

گروه النجباء در فهرست تحریم‌هاي آمريكا

گروه بين‌الملل: ایالات متحده آمریکا اعلام کرد مجازات هایی بر ضد گروه النجباء، یکی از گروه‌های نظامی تشکیل دهنده نیروهای الحشد شعبی عراق و نیز اکرم کعبی دبیر کل این جنبش در نظر گرفته است.
گروه النجباء در فهرست تحریم‌هاي آمريكا
دفتر نظارتی وزارت خزانه داری آمریکا نیز پیشتر اعلام کرده بود که جنبش نجباء را در فهرست سیاه گروه های تروریستی قرار داده است. این گروه شبه نظامی که تحت نام های مختلف از جمله جنبش مقاومت اسلامی نجباء در سوریه و عراق فعالیت می کند از جمله تشکل های تحت حمایت ایران در منطقه محسوب می شود.
 
رویترز سال ۲۰۱۷ با انتشار گزارشی از عملکرد نیروهای عمل کننده تحت فرماندهی این گروه شبه نظامی در عراق اعلام کرده بود که شبه نظامیان وابسته به نجباء راه را برای تهران جهت ایجاد یک جاده امنیتی و پشتیبانی از عراق به دمشق هموار می کنند و رهبران این گروه نیز به طور آشکار از حمایت ایران دم می زنند.

واشنگتن پیشتر نیز نسبت به فعالیت های این گروه ابراز نگرانی کرده بود. سه سناتور آمریکایی ماه سپتامبر گذشته طرحی را برای مجازات گروه های «تروریستی» نزدیک به ایران ارائه دادند که نجباء و یک گروه دیگر را هدف قرار می داد. یک گروه پارلمانی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه با تکمیل این روند، پیش نویس قانونی را در این خصوص آماده تصویب کرده اند. وزارت خزانه داری آمریکا پیشتر در سال ۲۰۰۸ اکرم کعبی، دبیر کل جنبش نجباء را به دلیل تهدید صلح و ثبات در عراق تحت تحریم قرار داده بود.