کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مراسم مذهبی با «رپ شیعی» در عراق

15 اسفند 1397 ساعت 22:14

گروه بين‌الملل: یک گروه در دل جامعه شیعه در عراق مناسک مذهبی را به سبک رپ برگزار می‌کنند تا بتوانند جوانان بیشتری را جذب مراسم آیینی و مذهبی کنند.


 
به گزارش يورونيوز، ده‌ها تن از مردان در لباس سبز یک دست به یک مراسم مذهبی آمده‌اند. در این مراسم ضربه‌ها و اشعار برای انتقال «پیام‌های مذهبی» به طور جدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سینه زدن که یکی از آداب رایج عزاداری در میان شیعیان به شمار می‌آید با آهنگ و ریتمی هماهنگ می‌شود که خواننده مراسم بلندگو به دست آن را با مخاطبان به اشتراک می‌گذارد. عاید الحسنی، نماینده محمود الحسنی الصرخی، روحانی بلندپایه شیعه به رویترز گفت: «هدف از آوردن موسیقی به مراسم مذهبی این است که به زبان جوانان سخن بگوییم و به آنها نزدیک‌تر شویم.»

رَپ شیعی که برخی در جنوب عراق به آن رپ مهدوی هم می‌گویند به دیگر استان‌های منطقه نیز گسترش یافته است. این مدل اجرای مراسم مذهبی را می‌توان در نصریا، حیلا، میسان، بصره و بخش‌هایی از عراق نیز مشاهده کرد. در حالی که برخی روحانیون از این نوع اجراها در مراسم مذهبی استقبال می‌کنند، برخی دیگر نگاه بدبینانه‌ای دارند و آن را کفر می‌دانند چرا که از نگاه آنها موسیقی به طور کلی غدغن است.

رشید الحسنی، مدرس دانشگاه و یکی از روحانیون سرشناس شیعی می‌گوید: «این طور موسیقی کاملا ممنوع است حتی اگر از آن در مراسم و آیین‌های مذهبی و سوگواری امام حسین استفاده شود.» جمعیت‌های شیعه به طور قابل توجهی در افغانستان، آذربایجان، بحرین، ایران، لبنان، پاکستان، عربستان و سوریه مستقر هستند و مناسک مذهبی و آیینی ویژه‌ای دارند.


کد مطلب: 173822

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/173822/مراسم-مذهبی-رپ-شیعی-عراق

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir