به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۱۷ ساعت ۱۸:۰۳
کد مطلب : ۱۷۳۹۲۳
هفته بیست و یکم لیگ برتر؛

فغانی هم پنالتی‌های پرسپولیس را ندید

گروه ورزشی: تیم فوتبال پرسپولیس در بیست و یکمین دیدار خود در لیگ برتر مقابل نساجی مازندران به نتیجه تساوی رسید تا در شرایط حساس بالای جدول دو امتیاز حساس از دست بدهد.
فغانی هم پنالتی‌های پرسپولیس را ندید
 تیم‌های فوتبال پرسپولیس و نساجی در چارچوب هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال از ساعت ۱۶ امروز جمعه در قائمشهر به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه تساوی یک - یک ‏‬ به پایان رسید. محمد مهدی نظری (۲۱) برای نساجی و سروش رفیعی (۶۳) برای پرسپولیس گلزنی کردند. پرسپولیس با ترکیب علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، محمد نادری، مهدی شیری، سروش رفیعی، احمد نورالله‌ی، بشار رسن (۴۶ - مهدی ترابی)، مهدی شریفی (۷۰ - کمال کامیابی نیا)، سعید کریمی (۵۹- بودیمیر) و علی علیپور وارد زمین شد. برانکو ایوانکوویچ باتوجه به در پیش بودن دومین بازی آسیایی، به تعدادی از نفرات اصلی تیمش از جمله ترابی، کامیابی نیا و بودیمیر استراحت داده بود و این بازیکنان از ابتدا در ترکیب نبودند.
 
پیش از شروع مسابقه قابل پیش بینی بود که این مسابقه تحت تأثیر هوای بارانی و لغزندگی زمین چمن مصنوعی ورزشگاه وطنی قرار داشته باشد.
پرسپولیس این مسابقه را هجومی تر از تیم میزبان شروع کرد و تا ۲۰ دقیقه ابتدایی موقعیت‌هایی را برای گلزنی به دست آورد. در دقیقه ۱۲ سعید کریمی در محوطه جریمه نساجی صاحب فرصتی شد که ضربه اش بعد از برخورد به دروازه بان حریف به کرنر رفت. در دقیقه ۱۷ هم شوت بشار رسن با واکنش دروازه بان نساجی راهی کرنر شد. با این حال بر خلاف جریان بازی، این تیم نساجی بود که در دقیقه ۲۱ با ضربه سر محمدمهدی نظری به گل اول رسید. نظری این ضربه را روی سر سیدجلال حسینی زد. در  دقیقه 31 پاس در عرض سعید کریمی و شوت سروش رفیعی بعد از برخورد به گولسیانی دفع شد که در این صحنه بازیکنان پرسپولیس اعتقاد به برخورد توپ با دست مدافع نساجی داشتند. در نیمه دوم بازهم این پرسپولیس بود که بازی هجومی خود را به نساجی دیکته کرد. برانکو در ابتدای نیمه دوم مهدی ترابی را به جای بشار رسن وارد زمین کرد و دقایقی بعد بودیمیر هم جای کریمی وارد زمین شد تا دامنه حملات سرخپوشان تهرانی گسترده‌تر شود.

در نهایت فشار پرسپولیس در دقیقه ۶۳ جواب داد و سروش رفیعی توانست گل تساوی را به ثمر برساند. این گل روی همکاری مهدی ترابی با علی علیپور از سمت راست دفاع نساجی به دست آمد که رفیعی توانست پاس در عرض علیپور را به گل تبدیل کند. بازی بعد از گل تساوی سرعت بیشتری گرفت. هم نساجی و هم پرسپولیس به دنبال سه امتیاز مسابقه و در تلاش برای به ثمر رساندن گل دوم بودند. در دقیقه ۷۸ بازی برای لحظاتی متوقف شد و اعتراضاتی به علیرضا فغانی داور مسابقه از سوی پرسپولیسی‌ها رخ داد. این اعتراض‌ها بعد از آن روی داد که مهدی ترابی در محوطه جریمه نساجی روی زمین افتاد و مصدوم شد. پرسپولیسی‌ها اعتقاد به پنالتی داشتند اما فغانی خطای ترابی را اعلام کرد. کمال کامیابی نیا هافبک پرسپولیس به دلیل اعتراض به داور کارت گرفت. مارکو استیلینوویچ مربی بدنساز پرسپولیس هم با نظر فغانی از روی نیمکت اخراج شد. در ادامه حملات دو تیم برای به ثمر رساندن گل نتیجه‌ای نداشت و بازی با تساوی یک - یک تمام شد. پرسپولیس با این تساوی، ۴۲ امتیازی شد و در صدر جدول باقی ماند. نساجی هم با نتیجه بازی امروز ۲۳ امتیازی شد.
برچسب ها: پرسپولیس