به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۱ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۱۷۴۰۱
تمايل به رزرو بليت هوايي و سفر به چه كشورهايي بيشتراست؟

10کشوری که بیشترین مسافرهوايي را دارند

گروه جامعه:​ سفر يكي از بزرگترين تفريحات بشر است. بسياري از مردم جهان براي سفرهاي خود ترجيح مي‌دهند كشورهاي خارجي را انتخاب كنند. در اين ميان سفر با هواپيما يكي از رايج‌ترين راه‌هاي مسافرت است. آمارها نشان مي‌دهد كه در بسياري از كشورها طبقه متوسط بيشتر به سفرهاي هوايي تمايل دارند.
ابوالفضل الله‌دادي:

به همين دليل است كه تمايل به رزرو بليت هواپيماهايي كه به كشورهاي خارجي مي پرند افزايش چشمگيري داشته است. «كريس كودي» كارشناس مسائل سفر در اين ‌مورد مي‌گويد: «يكي از دلايلي كه ما شاهد افزايش رزرو پروازهاي خارجي هستيم اين است كه اين پروازها آن‌گونه كه همه فكر مي‌كنند چندان هم گران قيمت نيستند.» اما تمايل به رزرو بليت هوايي و سفر به چه كشورهايي بيشتر از ديگر كشورهاست؟ «ديلي‌ميل» در مطلبي كه به تازگي منتشر كرده است به اين پرسش پاسخ داده است.


تانزانيا
همه عجله دارند برف‌هاي كليمانجارو را پيش از اينكه تغييرات آب و هوايي اين كوهستان را از نگاه‌ها بپوشاند ببينند؛ كوهستاني كه شهرتش را بيش از هرچيز مديون كتاب نويسنده مشهور دنيا، «ارنست همينگوي» است. «تانزانيا» يكي از كشورهاي آفريقايي است كه بسياري براي سياحت آن را انتخاب مي‌كنند. آمارها نشان مي‌دهد كه ميزان رزرو بليت‌ها به مقصد اين كشور 49 درصد افزايش يافته است. با اين حال حمل و نقل هوايي به اين كشور شش درصد كاهش يافته است.


تركيه
اگرچه قرارگرفتن «تانزانيا» در جايگاه نخست اين فهرست واقعا شگفت‌انگيز است اما حضور «تركيه» در رده دوم چندان جاي تعجب ندارد. اگرچه از نيمه دوم سال 2012 تا نيمه دوم سال 2013 ميزان سفرهاي هوايي به اين كشور 10 درصد كاهش يافته است اما ميزان رزرو بليت‌هاي هوايي به مقصد تركيه 44 درصد است. درواقع «تركيه» كشور شماره دومي است كه طبقه متوسط در جهان به شدت تمايل دارد پرواز به آن را تجربه كند.


مالزي
شبه جزیره «مالزی» به دليل داشتن سواحل بی‌شمار و گوناگون در بخش‌های مختلف، یکی از بزرگترین و مهم‌ترین مکان‌های غواصی در دنیاست. همچنين محدوده «ساراواک» با آب‌های شفاف و تنوع ماهی‌ها از زیباترین جاذبه‌های مالزی به شمار می‌رود.آمارها نشان مي‌دهد كه ميزان رزرو بليت به مقصد «مالزي» در نيمه نخست سال 2012 ميلادي بالغ بر 44 درصد افزايش يافته است. اين در حالي است كه نرخ بليت‌هاي مربوط به اين كشور نزديك به شش درصد با كاهش روبه‌رو شده است.

ويتنام
يادتان هست روزگاري ويتنامي‌ها را انسان‌هاي بدي مي‌شناختند؟ حالا اما زمانه روي ديگري از ويتنام و ويتنامي‌ها به جهانيان نشان داده است: بسياري از گردشگران اين كشور ـ كه اتفاقا از آمريكا، كانادا و انگلستان به آن سفر مي‌كنند‌ ـ در بهترين شرايط از سفر خود لذت مي‌برند. آمارها نشان مي‌دهد كه ميزان رزرو بليت به مقصد ويتنام بالغ بر 40 درصد افزايش يافته است. اين در حالي است كه نرخ بليت‌ها به مقصد ويتنام تنها يك درصد كاهش داشته است.


اكوادور
آمارها نشان مي‌دهد كه رزرو بليت براي «اكوادور» به ميزان 38 درصد افزايش يافته است. يكي از مهم‌ترين دلايل اين اتفاق كاهش قيمت بليت‌هاي هواپيما به مقصد اين كشور است. در آخرين كاهش، قيمت بليت 17 درصد كاهش يافته و همين عامل باعث شده است كه اين كشور غرب آمريكاي لاتين به يكي از محبوب‌ترين مقصدهاي سفر براي طبقه متوسط تبديل شود. اکوادور دارای منابع نفتی غنی و زمین‌های کشاورزی پرمحصول است و نفت، موز و میگو صادر می‌کند.

امارات متحده عربي
امارات متحده عربي در سواحل نيلگون و زيباي «خليج فارس» يكي از كشورهاي آسيايي است كه توانسته با استقبال خوب گردشگران روبه‌رو شود. آمارها نشان مي‌دهد ميزان رزرو بليت هواپيما به مقصد اين كشور كوچك حاشيه «خليج فارس» بالغ بر 40 درصد افزايش يافته است. علاوه بر اين قيمت بليت هواپيما به مقصد اين كشور تا 30 ژوئن سال جاري ميلادي تنها يك درصد افزايش يافته است. در حال حاضر امیر و رئیس دولت امارات شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان است. پایتخت و بزرگ‌ترین شیخ‌نشین این کشور ابوظبی است.

مراكش
«وقتی همه دنیا داره از هم می‌پاشه ما عجب وقتی رو واسه عاشق شدن پیدا کردیم.» اين يكي از ديالوگ‌هاي فيلم «كازابلانكا» است كه «مراكش» چه بپذيرد چه نه شهرتش را بسيار مديون اين فيلم است. علاقه گردشگران براي سفر به «كازابلانكا»، «طنجه» و «اگادير» باعث شده است كه ميزان رزرو بليت به مقصد مراكش بالغ بر 25 درصد افزايش يابد. اين در حالي است كه از نيمه نخست سال 2012 ميلادي قيمت بليت‌ها بالغ بر 4 درصد افزايش قيمت داشته است.

فيليپين
«فیلیپین» در جنوب شرقی آسیا و غرب اقیانوس آرام و بین دریای جنوبی چین و دریای فیلیپین و در شرق کشور ویتنام قرارگرفته‌است. اين كشور از قرن ۱۷ تا ۲۰ مستعمره اسپانیا و در نیمه اول قرن بیستم مستعمره آمریکا بوده است. آمارها نشان مي‌دهد كه ميزان رزرو بليت به مقصد فيليپين 25 درصد افزايش يافته است. اين در حالي است كه قيمت بليت‌هاي هوايي فيليپين از نيمه نخست سال 2012 ميلادي تا 4 درصد افزايش قيمت را تجربه كرده است.

چين
يكي از كشورهايي كه با افزايش قابل‌توجه سفر گردشگران به اين كشور روبه‌رو شده، كشور چين است. ميزان رزرو بليت به مقصد چين نيز به ميزان قابل‌توجهي افزايش يافته است. از هنگام اجرای اصلاحات اقتصادی در چین برای پی‌ریزی یک اقتصاد مدرن، چین یکی از سریع‌ترین رشدهای اقتصادی دنیا را داشته‌است. در حالي كه قيمت بليت هوايي به اين كشور دو درصد افزايش داشته است، نرخ رزرو بليت به مقصد چين بالغ بر 22 درصد افزايش را نشان مي‌دهد.

كنيا
کنیا کشوری است در شرق آفریقا. پایتخت آن «نایروبی» است و «مومباسا»، «کیسومو» و «ناکورو» شهرهای مهم آن هستند. کنیا آب و هوایی معتدل دارد. در مناطق ساحلی هوا گرم و مرطوب و در مناطق شمالی و شمال شرقی بسیار خشک و گرم است. هر ساله میزان رزرو بلیت هواپیما به سمت کنیا در حال افزایش است، چنانچه در نیمه اول سال 2013 با رشد 19 درصدی همراه بوده است. این در حالی است که قیمت بلیت چندین سال است که ثابت باقی مانده و فقط یک درصد رشد قیمت داشته است.
مرجع : اقتصاد ایران آنلاین

۱۳۹۲/۰۷/۱۱ ۱۲:۰۳
پس ایران چی؟!!!! (140476)
ایرانداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۲ ۰۴:۲۷
ایران باید آزادی های اجتمایی را در اولویت اقدامات افزایش گردشگران خارجی قرار دهد و پس از آن زیرساخت های گردشگری را بسیار توسعه دهد. ما میتونیم چندین مشاور از کشور ترکیه با حقوق و مزایای عالی به استخدام خود در بیاوریم و از تجربیات ترکیه استفاده کنیم. چندی پیش چند مشاور و مدرس از تایلند را استخدام کرده بودند که اشتباه است چون فرهنگ ایران و تایلند هیچ قرابتی با هم ندارند ولی ترکیه با توجه به قرابت مذهبی و فرهنگی و غذایی خیلی مفید است و در زمینه هتلداری و خدمات به توریست ها میتوانند به ما خیلی یاری رسانند ولی همان طور که گفتم باید حقوق و مزایای عالی به انها بدهیم چون به صورتی ما رقیب ترکیه میشویم و مشاوران ترکیه فقط در قبال حقوق گزاف حاضر به همکاری میشوند.ولی بازهم تکرار میکنم که به طور اخص اول باید به آزادیهای اجتماعی بها داده شود و پس از آن باقی برنامه ها اجرا شود وگرنه وضعیت گردشگری اگر نگویم بدتر که به هیچ وجه تغییری نخواهد کرد. (140849)
اسد
United States
۱۳۹۲/۰۷/۱۱ ۱۲:۰۹
ایران چندم است چه مقدار گردشگر از کشور پهناور و باستانی ایران دیدن میکنند (140479)
فرامرز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۱ ۱۲:۲۶
بسا جای تاسف دارد
بسیاری ازین کشورها در تنوع و زیبائی مکانهای تفریحی و تاریخی حتی به گرد پای
ایران عزیز ما
نمی رسند
براستی آیا سوء مدیریت وعدم وجود زیر ساختهای لازم در بخش حمل ونقل و خدمات آسایش توریست ها
سبب شده مای جائی دراین لیست نداشته باشیم؟
میتوانستیم با احیاء صنعت توریسم دیگر نگران فروش نرفتن نفتمان نباشم
امیدوارم جناب نجفی جایگاه ما را در این صنعت پولساز جهانی باز گرداند. (140492)