کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حضور مجدد مخالفان مادرو در پايتخت ونزوئلا

19 اسفند 1397 ساعت 10:33


گروه بين‌الملل: تنها یک روز پس از قطعی بی‌سابقه جریان برق در سراسر ونزوئلا، صدها هزار از محالفان و هزاران نفر از هواداران نیکلاس مادورو در خیابان‌های کاراکاس، تجمع کردند.

 
جریان برق عصر شنبه و پس از ۴۸ ساعت قطعی به اکثر مناطق کاراکاس و ایالت‌های شرقی و مرکزی ونزوئلا بازگشت. نیکلاس مادورو و خوان گوایدو در جمع هواداران خود حضور یافتند گویدا که از داشتن یک «سن خیابانی» محروم بود، روی سقف یک خودرو رفت و با بلندگوی دستی با هوادارانش سخن گفت. رهبر مخالفان، نیکلاس مادورو را مسئول بحران برق توصیف کرد و گفت که وی هیچ راهی جز حل این بحران ندارد.
رئیس جمهوری ونزوئلا، ایالات متحده آمریکا و متحدان داخلیش را به حمله سایبری به ساختار صنعت برق این کشور متهم کرد. وی گفت: «امپریالیست‌ها همه راه‌ها را برای سر کار آوردن یک عروسک دست نشانده طی کردند اما اینجا کارگران حکومت می‌کنند.»
ونزوئلا از چند سال گذشته درگیر افزایش لجام گسیخته نرخ تورم و کمبود کالاهای اساسی است. با وجود تظاهرات دامنه‌دار مخالفان دولت بولیواری، نیکلاس مادورو برای دومین بار در انتخابات سال ۲۰۱۸ به ریاست جمهوری برگزیده شد. خوان گوایدو در ماه ژانویه با نامشروع خواندن ادامه حکومت مادورو، خود را رئیس جمهوری موقت این کشور خواند.


کد مطلب: 174040

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/174040/حضور-مجدد-مخالفان-مادرو-پايتخت-ونزوئلا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir