به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۱۷۴۰۶۱
قاضي دادگاه: يكي از متهمان از بیمارستان فرار کرده است

دادگاه پرونده باند هدایتی: ۲۴۰ حساب به نام کودک ۸ ساله!

گروه اقتصادي: سومین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی و متهمان مرتبط، در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به صورت علنی برگزار شد.
دادگاه پرونده باند هدایتی: ۲۴۰ حساب به نام کودک ۸ ساله!
حسین هدایتی دولابی، سید مهدی موسوی نژاد، مجتبی کیان پیشه، علی اکبر یقینی، حسین شریعتی، امیر توسلی، احمد رفیعی، مهدی فتحی، حسین حدادان، نورالدین مقصود یانی، هانیه پهلوان یازده متهم این پرونده هستند. ریاست این دادگاه بر عهده قاضی مسعودی است. رسیدگی به پرونده فساد گروه هدایتی که در ادامه رسیدگی به پرونده بانک سرمایه است به ایستگاه سوم رسید.قاضی مسعودی مقام جلسه سوم رسیدگی به این پرونده را کلید زد. قاضی مسعودی مقام در آغاز دادگاه از وکیل مدافع موسوی نژاد خواست تا دفاعیات خود را مطرح کند. وکیل مدافع موسوی نژاد گفت: مطابق اسناد و مدارک موکل من نتوانست تسهیلات را اخذ کند، یکی توان سپرده گذاری نداشت و دیگری شرکت های تجاری را نداشت. وی افزود: لذا برقراری روابط نامتعارف موکل بنده رد می‌شود. موکل من اگر می‌توانست این تسهیلات را اخذ کند برای خودش این کار را می‌کرد نه برای آقای حسین هدایتی.
پای مسئولین شهرداری جهرم هم به دادگاه باز شد
وی گفت: حسین هدایتی اگر با مسئولین شهرداری جهرم و بانک سرمایه چنین تسهیلاتی را اخذ کرده است ربطی به موکل من ندارد. پروژه کارسان و لیان را به مبلغ 145 میلیارد تومان فروختم که ناشی از هشدار به بانک سرمایه بوده و می‌گوید کارشناسی‌های توصیفی اعتباری ندارد. کارشناسی توصیفی برای ترغیب متقاضیان برای خرید آن ملک که نهایتاً آبادانی شهر جهرم بوده است. سوری بودن معامله صرفاً یک ادعاست و معامله کاملاً واقعی بوده است. رأی صادره نه خدشه وارد شده و نه صوری بوده، اظهارات حسین هدایتی نفی صوری بودن معامله است، پروژه های لیان و کارسان مجموعا در حدود 4 هزار نفر متقاضی داشت.
رابطه افزایش قیمت ملک و متقاضیان آن
وقتی متقاضی برای یک ملک زیاد می‌شود ارزش آن ملک بالا می‌رود. این ملک‌ها چیزی در حدود 70 هزار متر یکی از آنها زیربنا داشته، الان 32 میلیارد اعلام می‌کنند برای اینکه این ملک‌ها زبان‌زد شده و موکل من این ملک ها را به آقای هدایتی فروخته است. وی گفت: دلایل زیادی وجود دارد که آقای هدایتی رفته و آن ملک را دیده، کسانی که دور و بر آقای هدایتی بودند به دنبال منفعت بودند، در هیچ محکمه‌ای نه شاکی (بانک سرمایه) و نه بازپرس محترم صوری بودن معامله را اعلام نکرده اند. وی افزود: شکایت آقای هدایتی از موکل بنده (موسوی نژاد) صوری نبوده است که در کیفرخواست این مطلب را گفته‌اند. نماینده محترم دادستان فرمودند در تاریخ 95.11.2 مصوبه تسهیلات به آقای حسین هدایتی ابلاغ شده و 10 روز بعد به شعبه فرمانیه بانک سرمایه ابلاغ شده و گفته اند موکل من در آن شعبه رایزنی کرده است، رایزنی موکل من چه اثری داشت؟
جای جرم و مجرم عوض می‌شود؟
وکیل موسوی نژاد گفت: اگر بر فرض در پرداخت تسهیلات به آقای هدایتی نقش داشته آیا گرفتن تسهیلات جرم است یا رایزنی آن؟! وی افزود: اعمال موکل من هیچ نقشی در اخذ تسهیلات نداشته است. جرم زمانی اتفاق افتاده که سپرده آقای هدایتی قبل از تسویه تسهیلات از بانک خارج شده است و هم در تحقیقات و هم بازپرسی هیچ دلیلی بر دخیل بودن موکل بنده نیاورده اند. وی بیان داشت: تسهیلات موضوع‌ له مبایعه نامه ها مصروف نگردیده و بانک هم نرفته و بگوید چقدر شما در این پروژه ها هزینه کردید.
فرود شمشیر عدالت بر سر متهمان
نماینده دادستان خطاب به وکیل موسوی نژاد گفت: سپرده بابت این بوده است که پشتوانه معنوی برای آقای هدایتی باشد، قرار نبوده از آن سپرده ها چیزی برداشته شود. ضمن اینکه قراردادهای اولیه به نام آقای موسوی نژاد بوده است و بعد از اینکه به نام آقای هدایتی زدند این باهوشی آقای موسوی نژاد بوده، شما مطمئن باشید که شمشیر عدالت بر فرق متهمان فرود خواهد آمد. آقای موسوی نژاد به نام فرزند هشت ساله‌اش 242 حساب باز کرده است و این نشان می‌دهد پولشویی انجام شده است. نماینده دادستان از خانم یدیسار که رئیس شعبه فرمانیه بانک سرمایه در زمان اخذ تسهیلات بوده است برای ارائه توضیحات دعوت کرد. وی افزود: من متوجه شدم که این یک سناریو است، رئیس شعبه جدید را می‌آورند، تسهیلات انجام می‌شود و رئیس شعبه قبلی را بیرون می‌کنند. من باید مصوبه ها را اجرا می‌کردم. یدیسار گفت: در تاریخ 92.2.10 قبل از اینکه من بیایم ارزیاب قبلی که 210 میلیارد تومان آن ملک کارسان و لیان را کارشناسی کرده بودند. رئیس شعبه عوض می‌شود و امکان دارد بگوید که من نمی‌خواهم تسهیلات را بدهم. به من گفتند ایشان دوست اعضای هیأت مدیره هستند.
ماجرای نحوه ورود یک مدیر به بانک
این مطلع گفت: من می‌خواستم وارد بانک شوم و باید مورد تائید آقایان قرار می‌گرفتم و سرویس می‌دادم.
وی افزود: نمی‌شد بگوییم که ما می‌خواهیم آنها را دور بزنیم، ما اول باید به رئیس حوزه مراجعه می‌کردیم، مگر من جرأت داشتم که به آقای حسامی زنگ بزنم، یک بار هم زنگ زدم و چنان داد زدم سر من زد که من گفتم آیا شما می‌دانید من چند سالمه؟ آقای موسوی نژاد هیچ موقع از ما کار خلاف نمی‌خواستند. یدیسار گفت: اولین مقاومت من در مصوبه این بود که به یک شرکت ثمین تالار که مسئولیت محدود بود گفتند وام بده و من ندادم. من اگر قرار است کار کنم در قالب مسئولیتم منافع بانک را حفظ می‌کنم. من به دو شرکت دیگر مصوبه دادم و در این مصوبات چیزی که امروز متوجه شدم این است که از پرونده‌های اعتباری این شرکت‌ها برگه‌هایی برداشته شده و یک سری برگه هایی را در پرونده‌ها گذاشتند و من عکس آن برگه ها را دادم. وی افزود: به من گفتند خط اعتبار 3 هزار میلیارد را باز کن و من باز نکردم، حالا کسی که سعی می‌کند تمام مقررات در حیطه های کار شعبه رعایت می‌کردم و منافع و مصالح آنها را حفظ کنم هیچوقت از ریز قضایا خبر نداشتم. نماینده دادستان خطاب به وی گفت: این قضیه که شما کاری را نکردید مورد بحث نیست. ما خودمان بهتر می‌دانیم. شما بگوئید آقای موسوی نژاد چرا می‌آمدند؟
رفت و آمدهای متهم به بانک
یدیسار گفت: طبیعی بود که آقای موسوی نژاد می‌آمدند و پروسه تسهیلات لازمه اش این است که یک نماینده باشد و به دنبال کارها برود. بله می‌آمدند و می‌رفتند. صحبت‌هایی که در شعبه داشتند در جهت اخذ تسهیلات بود. آقای موسوی نژاد مشتری‌ای بود که با هیأت مدیره کانکت بود و می‌گفتند با فلانی رابطه دارد. در همین 5 شرکت نورد آرتین و ... من 2 ضمناتنامه دارم، یک ضمانتنامه را به من گفتند ما تسهیل می‌کنیم و یک وام دیگری به ما بده. تحصیل دار بانک عسگریه بود که آمد و یک چک داد ، تا دیدم در وجه بانک سرمایه است گفتم تسویه‌اش کنید.یدیسار اظهارداشت: علی بخشایش هامش نویسی می‌کرد، من روی آن هامش نویسی‌های آقای بخشایش تسویه را تحویل می‌دادم. نماینده دادستان گفت: آقای موسوی نژاد گفته که نقشی در اخذ تسهیلات نداشته، شما تائید می‌کنید؟
اظهار بی اطلاعی یک مطلع
یدیسار گفت: من نمی‌دانم، چیزهایی که برای من می‌آورند به امضای آقای موسوی نژاد بود. نماینده دادستان گفت: آقای خانی دستور حذف اسناد به خانم سمیرا مسئول دفترشان می‌دهند که خیلی از اسناد از پرونده حذف شدند. یدیسار گفت: قبل از سفرم آقای علایی گفتند که آقای بخشایش گفته چرا هامش نویسی‌های من باید در پرونده باشد؟ من چند نسخه از این دست نوشته ها بیشتر ندارم، تمام اسناد و مدارک در صندوق شعبه نگه داشته می‌شد و کسی امکان دسترسی نداشت. بعد از دستگیری فهمیدم که براساس چیزهایی که گذاشتند و چیزهایی که برداشتند ارائه تسهیلات غیرممکن بود. وی افزود: من نمیخواستم اخراج شوم چون محل زندگی ما برج فرمانیه بود و حاشیه اخراج من زیاد بود، ترجیح می‌دادم که 10 بار استعفا بدهم، 238 میلیارد را که آقای نماینده دادستان می‌فرمایند به عنوان وثیقه از من قبول نکردند.
نوبت دادگاه به ماشین امضا رسید
قاضی خطاب به هانیه پهلوان گفت تا در جایگاه متهمین قرار بگیرد. خانم هانیه پهلوان فرزند هوشنگ حسب محتویات پرونده مستند به شکایت بانک سرمایه، گزارش حسابرسی بانک سرمایه، گزارش معاونت بر نظارت بانک ها و موسسات اعتباری و ... تفهیم اتهام شدید توضیحات خود را ارائه کنید. پهلوان گفت: به من سربرگ های خالی می‌دادند و می‌گفتند که امضا بزنم. شوهرم نمی گذاشت مدیرعامل شوم، من در شهرری زندگی می‌کنم و وضعیت زندگی‌مان نیز متوسط است. سربرگ های خالی را به شوهرم می‌دادند و شوهرم به خانه می‌آورد و من امضا می‌کردم. آن برگه ها را آقای یقینی به شوهرم می‌دادند. پهلوان گفت: شوهرم به آقای یقینی خیلی اطمینان داشت. شوهرم می‌گفت همان چیزهایی که تو می‌دانی من هم می‌دانم.

در ادامه وکیل پهلوان با حضور در جایگاه به دفاع از موکل خود پرداخت.
وی خطاب به دادگاه گفت: موکل بنده از تشکیل این شرکت اطلاعی نداشته است و به توصیه همسرش که کارمند آقای یقینی بوده است این کار را انجام داده است. آقای یقینی خیلی از پرسنل خود را مجبور می‌کرده که در بسیاری از شرکت‌ها دخل و تصرف بکنند.
قاضی مسعودی در ادامه افزود: یقینی فراری است و از ناحیه برخی متهمان تهدید شده که در جلسه حضور نیافته است. دستور جلب ایشان صادر و در اختیار ضابطان دادگستری قرار گرفته است. مستنداتی نزد ما است و اگر صوت به دست ما برسد، اظهارات صوتی را هم به دادگاه می‌آوریم.
وی افزود: دستور ضبط وثیقه ایشان هم صادر شده است. دادستان تهران پیشتر اعلام کرده است که متهم در بیمارستان است که درست است اما پس از آن وی از بیمارستان فرار کرده است و در کشور است.
برچسب ها: حسین هدایتی

مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۱۲/۱۹ ۱۶:۲۲
دلالان ارز و سکه سال 97 حسابی پولدار شدن عید امثال حسابی عشق و حال میکنن و به ریش ملت میخندن. وقتی عید تموم شد وپولاشون تموم شد دوباره با هماهنگی با کاخ سفید آمریکا تحریمهای ایران روبیشتر میکنن تا باز سال 98 از افزایش دلار پولدار بشن و همین داستان ادامه داره... (362927)