به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۲۰ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۱۷۴۱۰۵

صف‌کشی ایرانی‌هابرای خرید گوشت تمام شد

گروه اقتصادی: ستاد تنظیم بازار برای جلوگیری از صف‌های طولانی و نارضایتی که در سطح کشور صورت گرفته، نحوه توزیع گوشت دولتی را تغییر داده است و می‌خواهد از پتانسیل تعاونی‌ها برای رساندن گوشت به جامعه هدف استفاده کند. بدین جهت از روز یکشنبه فرآیند عرضه گوشت تغییر کرد و اتاق تعاون جای وزارت صمت را در عرضه گرفت.
صف‌کشی ایرانی‌هابرای خرید گوشت تمام شد
با تغییرات صورت گرفته؛ اعضای اتحادیه‌های سراسری کارکنان دولت، اتحادیه سراسری فرهنگیان کشور، اتحادیه مرکزی کارگران، فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیروی مسلح(اتکا)، کمیته امداد و سازمان بهزیستی می‌توانند گوشت با قیمت دولتی خریداری کنند. البته سرپرستان خانوار و کسانی که یارانه نقدی هم می‌گیرند دراین لیست قرار دارند. افرادی هم که به هر دلیلی جا ماندند فرصت ثبت نام و گرفتن گوشت تنظیم بازاری را دارند.مسئولان می‌گویند درست است که عرضه گوشت قرمز با شیوه جدید به 50 درصد از تهرانی‌ها می‌رسد اما دیگر خبری از دلالان و صف‌های طولانی نیست و می‌توان این اطمینان را داد که مصرف کنندگان واقعی از یارانه دولت بهره‌مند می‌شوند.عباس قبادی معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره تنظیم بازار گوشت و سیاست‌هایی که برای گوشت تنظیم بازار اتخاذ و از روز گذشته آغاز شده است، گفت: دیگر گوشت تنظیم بازاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای به فروش نمی‌رسد و متقاضیان (جامعه هدف) با توجه به شرایطی که دارند باید از طریق تعاونی‌هایی که تحت پوشش هستند گوشت دولتی خریداری کنند. وی افزود: کمتر از ١٢ درصد گوشت مورد نیاز کشور از طریق واردات تأمین می‌شود و مابقی گوشت از منابع داخلی توسط وزارت جهاد کشاورزی است.

وی با بیان این‌که ایجاد صف‌های طولانی برای خرید گوشت تنظیم بازاری باعث آزار و اذیت مردم شد و از طرفی این گوشت‌ها به دست مصرف کنندگان واقعی نمی‌رسید، افزود: برای آن‌که عرضه گوشت مناسب شود و دست دلالان از بازار گوشت کوتاه شود به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی قرار شد گوشت تنظیم بازاری یخ زده و گرم به جامعه هدف داده شود که به نظر می‌رسد این جامعه ٥٠ درصد جمعیت تهران باشد.قبادی اذعان داشت: گوشت تنظیم بازاری از این پس به بازنشستگان، کمیته امداد، اداره‌های دولتی، کارگران و فرهنگیان اختصاص پیدا می‌کند.معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره نحوه توزیع گوشت‌های دولتی، اذعان داشت: به جامعه هدف در دوره‌های مشخص تا ٣ کیلوگرم گوشت داده می‌شود. وی با بیان این‌که ستاد تنظیم بازار، بخش عمده‌ای از مدیریت توزیع گوشت را به اتاق تعاون داده است چرا که ظرفیت خوبی در توزیع کالا برای جامعه هدف دارند، خاطرنشان کرد: اداره‌های دولتی(برای پرسنل خود) در صورت نیاز به گوشت دولتی می‌توانند به اتاق تعاون نامه بزنند تا مشمول این طرح شوند.مدیر دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: تمام توان خود را خواهیم گذاشت که حداقل ماهانه یا هر دو ماه یکبار به جامعه هدف بین 3 تا 4 کیلو گوشت داده شود. افرادی که به هر دلیلی از لیست دریافت گوشت دولتی بازماندند می‌توانند ثبت نام کنند. بزودی سایر جزئیات مصوبات تنظیم بازار و نحوه چگونگی عرضه گوشت اعلام خواهد شد.
مرجع : ایران
برچسب ها: قیمت گوشت