کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چه کسانی از لیست یارانه خط می‌خورند؟

خبر آنلاین , 20 اسفند 1397 ساعت 11:48

گروه اقتصادی: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد: یارانه ۳دهک درسال ۹۸ قطع می شود که به افرادی که حقوق بالای ۵ میلیونی داشته و هنوز یارانه می‌گیرند و افراد فوت شده‌ای که هنوز یارانه آنها برقرار است در سال آینده یارانه تعلق نمی گیرد.


رحیم زارع با بیان این مطلب در برنامه گفتگوی ویژه خبری سیما، گفت: بودجه امسال نسبت به سال قبل تفاوت هایی داشت. هدفمندی، بهزیستی، افزایش وام های ازدواج، بیمه سلامت، یارانه کالاهای اساسی، سقف افزایش حقوق کارمندان تا ۴۰۰ هزار تومان به اضافه ۱۰ درصد، افزایش اشتغال، اولویت افزایش حقوق بازنشستگان کمتر از ۲.۵ میلیون تومان، سقف مالیاتی حقوق کارمندان دولت، افزایش یارانه خرید گندم، آب و برق مدارس، تسهیلات مددجویان و معافیت از پرداخت آب و برق و گاز برای یکبار، افزایش اشتغال برای کمیته امداد و بهزیستی، اصلاح ایرادات شورای نگهبان از بودجه، حق بیمه رانندگان درون شهری و برون شهری و هزینه بیمه تکمیلی جانبازان، میزان افزایش شرکت های دولتی، بانک ها و موسسات دولتی و مواردی از این قبیل از جمله مواردی بود که در بودجه امسال لحاظ شده است.

زارع درباره حذف ۳ دهک یارانه بگیر نیز گفت: ۳ دهک بالای جامعه با توجه به حساب بانکی و اموالی که به نامشان ثبت شده شناسایی می شوند. افرادی که حقوق بالای ۵ میلیونی می گیرند و هنوز یارانه دریافت می کنند، افرادی که فوت شده اند و هنوز یارانه دریافت می کنند جز ۳ دهک خواهند بود که حذف یارانه آنها در حمایت از اشتغال و تولید و حمایت از خرید تضمینی گندم و بهداشت و سلامت هزینه خواهد بود.وی گفت: ۲۰ هزار میلیارد تومان به صورت مستقیم برای اشتغال در نظر گرفته شده است. از دولت انتظار داریم ظرفیت ها در بهزیستی، بسیج ، ستاد اجرایی اشتغال فرمان امام، خاتم الانبیا را در اشتغال نظر بگیرد

.عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: عرضه دو میلیون بشکه نفت در بورس انرژی و افزایش حامل های انرژی به قیمت تمام شده از دیگر مواردی است که می توان از این ظرفیت ها در اشتغال استفاده کرد.زارع خاطر نشان کرد: امسال نوک پیکان بودجه به سمت تولید است و قطعا وضعیت تولید بهبود خواهد یافت. مشوق هایی که برای صادرکنندگان در صورت بازگرداندن ارز حاصل از صادرات در نظر گرفته شده می تواند از تفاوت های بودجه امسال باشد.وی درباره درآمدهای مالیاتی در سال ۹۸ گفت: نرخ ها تغییری نکرده و سرجمع مالیات ها همان ۲۷ درصد می شود. با توجه به قانون مالیات بر ارزش افزوده که ۹ درصد است، درآمد مالیاتی که دولت پیش برآورد کرده در سال ۹۸ محقق نخواهد شد.


کد مطلب: 174127

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/174127/کسانی-لیست-یارانه-خط-می-خورند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir